[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 01:21

Hoi allemaal, mag ik hier ook meelezen / kletsen.

Chantal: oeii dat is niet grappig als ze achterover komen hopelijk vind je een oorzaak

Shelly: fijn dat je zoveel plezier hebt met crossen.. heel besmettelijk.
Ga wel x met je mee als je naar Heeten gaat

Verder heb ik een stuk terug gelezen maar ben ik net een vergiet

Kimley

Berichten: 9154
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 07:09

Ik moet vandaag 10-3.. iets met paasdrukte :')
Daarna haalt mijn vriend me op, en ga ik weer even met mouse bezig. Deken word omgewisseld voor een 0 grams :D Ik heb zo'n leuke gekocht <3
Ook zijn mijn spoortjes binnen, dus we kunnen lekker gaan trainen :D

Zerena

Berichten: 3889
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 07:21

Welkom Robbie88
Indy is echt een prachtige dame ;)

Shelly fijn dat het crossen zo goed ging!

Haha Kim krijgen we ook een foto van de deken?

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 07:54

Welkom Robbie!

Ben benieuwd naar de deken Kim!

Ik moet van 9 tot 5 werken vandaag. En morgen komen mijn ouders en dan gaan we met zijn 4en paasbrunchen :)

Kimley

Berichten: 9154
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 08:32

Haha ik zal even kijken als ik hem gewisseld heb of ik het niet vergeet :')

ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 10:35

Ik kom weer onder me steen genaamd nachtdiensten vandaan. Wel mee kunnen lezen alleen geen tijd gehad overal op te reageren.

Onze kleine prins Is inmiddels een jaar geworden wat gaat het kwijt snel. Kleine reportage van jaar geleden tot vorige week hihi
Let niet op de laatste foto het Is een varken als die net gepoetst Is zoekt die de eerste plas modder op en gaat er lekker in liggen rollen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:18

pagina 293
cp112 schreef:
Jammer dat het rijden minder gatlat met betsy. Met 5 kunnen ze wel iets meer dan 2x onder het zadel. Wat Marieke zegt, longeren kan meer belastend zijn dan rustig rondje ohz.


Angst is rot, ik heb het gehad bij vreemde paarden, stapte er nooit zo op. Is sinds een jaar aardig minder. Sloeg ook nergens op want bokken/steigeren etc maakt mij niet uit. Het is het stukje dat je het paard niet kent en niet in kan schatten wat mij tegenhield.


Gaaf dat je weer zo fanatiek rijd Daan! Knappe Indezz.



Hier was ik net begonnen met Carrera maar dat staat alweer op pauze. We zijn achterover gegaan na een fikse steiger partij zo uit het niets. Terwijl het de dagen ervoor steeds fijner ging en ze niet meer steigerde.
We zijn allebei nog heel incl zadel gelukkig. Nu gaat ze even door de malle molen lichamelijk om het een en ander uit te sluiten.


Ik ga proberen haar meer te rijden indd. Ik merk dat ze teveel energie heeft, conditie nog niet echt, maar ze blijft doorlopen ook al blijft ze echt pompen zeg maar.

OOh achteroverslagen, fijn dat je niks aan over hebt gehoudenen Carrera, kan er helaas over mee praten, ben ook achterovergeslagen met een paard op het asfalt, ik had alleen fikse spierpijn!

Ik heb altijd op vreemde paarden gereden, ik heb een tijdje gewerkt bij Dineke (Stal Roseboom) waar Betsy ook vandaan komt. Durfde ik na de val niet zo goed meer, vooral buitenritten vond ik zo eng.

Allienda schreef:
Je kunt ook lekker aan de hand werken om Betsy aan het werk te zetten. Ik ben er geen kei in maar het is wel goed voor haar -en ieder paard-. En als je rustig aan opbouwt dan zal ze steeds meer belast kunnen worden.

Ik denk dat goede begeleiding heel erg belangrijk is. Een goede instructeur of instructrice kan je helpen om de problemen op te lossen als het zelf niet lukt. Hij/zij kan je ook helpen om je grenzen te verleggen en je angsten te overwinnen. Belangrijk is ook dat je eerlijk bent naar je paard en naar jezelf hoe moeilijk dat ook is.

Daar is het bij mij ook misgelopen, goede begeleiding. Toen we verhuist zijn was het voor mijn instructrice te ver. Naja ze kwam wel maar moest ze reiskosten en reistijd rekenen (logisch uiteraard) maar daardoor werden de lessen werden te duur voor me. €60,- per uur -O-

Nu een instructrice uit het dorp en we hebben echt een enorme klik tussen ruiter-juf en paard-juf. Ze is helemaal gek van Indezz en vroeg laatst of ze nog eens mocht rijden := [edit]juf is ook paardenmasseur en osteopaat in opleiding, super fijn en superhandig met de training omdat ze ook dingen ziet en voelt wat een "standaard instructeur" misschien zou missen.


Fijn dat je een super instructeur hebt gevonden. Lijkt mij fijn dat ze osteopaat enzo is. Ik wil indd ook beginnen met werken aan de hand, maar weet geen instructeur hier in de buurt.

missanita84 schreef:
Oefff das even naar chantal, niks aan over gehouden verder?

Angst is waardeloos idd...
De mijne is af en.toe ook een draak maar gelukkig tot nu toe geen angst .

Ga zo ook even rijden, wel in de bak thuis aangezien de kids nog vakantie hebben ,en.niet altijd zin hebben om mee te fietsen.doort bos haha... alleen laten zou kunnen wbt leeftijd van ze maar laat nr bed en samen braaf thuis zitten euuuhhhh..


In de bak is ook wel goed. maar het bos blijft natuurlijk het leukste ;)

Shelly21 schreef:
Chantal jeetje! Das altijd mijn angst als Xaffier ook zo hoog komt. Gelukkig iedereen ongedeerd.

Daniella, knappe indezz!! Ben benieuwd hoe ze het gaat doen straks in de ring. Knapperd is het.

Ik heb vanavond cross les gehad. Was super leuk! Xaffier zijn favo onderdeel was toch echt wel de waterbak. Hij plonste er zo hard in telkens. Iedereen lag dubbel om hem :+ Als het goed is ontvang ik morgen foto's


Ben benieuwd naar de foto's. Super leuk altijd de waterbak, mijn fjord vind het niks, tot ze 1x erdoor gaat, zodat ze weet dat er geen kuilen inzitten, heeft een keer door een plas gegaan en was ineens super diep, sindsdien heeft ze een beetje een trauma voor water, behalve als ze het water kent.


Pagina 294
Welkom Robbie88

Kimley, werk ze nog even en daarna lekker rijden :D
Ben benieuwd naar je deken :)

Nientsje Werk ze nog even. Lekker paasbrunchen, wij gaan volgens mij niks bijzonders doen.

ellen_xx Welkom terug van je nachtdiensten :P Wat een schatje zeg en gefeliciteerd natuurlijk <3

Ik heb woensdag weer met Betsy in de bak gereden. Het ging op zich wel goed weer, alleen begon ze echt te drammen. In de bak heb ik gelukkig niet heel veel angst meer. Was heerlijk weer NOT, heerlijk in de regen gereden. Met draven ging ze weer onder mij vandaan en aangaloperen enzo. Daarna kwam een man even kijken en die zei zo "voor de paarden is de regen niet erg, maar voor jullie "Dus ik zei, nou ja het is afzadelen en opruimen en we kunnen naar huis. Omdat ik was afgeleid, liep Betsy ineens veel rustiger :\ Dus ik ging praten met mijn vriendin die mijn fjord rijd en ook naast haar. Dus ik dacht dan word Betsy zo plakkerig, dus ik stuurde weg en meteen weer hard. _-:( Daarna ging ze ineens rustiger en kon ik mijn teugels ook langer laten. En ze ging weer rustig, dus zo even stukje gedraafd en toen uitgestapt. Gaan sowieso weer lessen dat helpt ons wel altijd.

Gisteren was ochtend echt prut, daarna lekker zonnetje dus ook lekker gereden op Betsy, samen met mijn moeder en haar jonge fjord. Zijn beide 5 worden dit jaar beide 6. Het ging heel goed, normaal raak ik best geïrriteerd van mijn moeder, maar dat heb ik gisteren echt even los gelaten en alleen gefoccused(geen idee hoe je het schrijft :o ) op Betsy. Ze was weer met draven ontzettend onder mij uit aan het lopen, buiten vind ik het lastiger, ook omdat je niet kan doordraven zeg maar. We hebben dus een rondje buiten de bak gedaan :P

Maandag hebben we een lol met je knol dag. Heb er super veel zin in ben echt benieuwd hoe Betsy het gaat doen, vast heel braaf net als de working Equitation clinic.
Afbeelding

Afbeelding

Kimley

Berichten: 9154
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 16:40

Tadaaa <3 :D

Afbeelding

Afbeelding

Jodym

Berichten: 4935
Geregistreerd: 19-11-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 16:45

Oohhhh <3

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:27

Echt super mooi <3

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:56

Mooi

Had je haar geschoren dan?
De mijne zweten zich rot al zonder deken

Kimley

Berichten: 9154
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:16

Nee hoor ze is niet geschoren :)
Maar gezien het weer gaat regenen wil ik niet dat ze zeiknat staat.. Ze zweet niet onder de deken, dit is ook puur een regenjas :)

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:18

Welkom Marjon!

Ellen: gaat hard hè! Xaffier word dit jaar gewoon alweer 10. Waar blijft de tijd.

Mooie deken kim!

Ik heb de beloofde cross foto's.
Vandaag mee gehad rondje springen daarna uitwaaien in een mooi natuurgebied <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kleine selectie heb namelijk mega veel!

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:09

Leuke deken Kimley!

Knapperd Joyce.

Heel tof Shelly!

Fijne paasdagen iedereen!!
Afbeelding

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:09

Hier weer onderweg naar huis vanaf Leusden.. zo paarden wassen voor morgen Chantal ik heb flink veel foto.s van je gemaakt, ik hoop dat ik je daarmee nog wat mooie herinneringen kan geven..

Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:45

Ik kom ook even binnen vallen! Wat een enorm leuke foto, paascavia's! :D

Jodym

Berichten: 4935
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:59

Die waterbakfotos, geweldig <3

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:19

Kimley schreef:
Nee hoor ze is niet geschoren :)
Maar gezien het weer gaat regenen wil ik niet dat ze zeiknat staat.. Ze zweet niet onder de deken, dit is ook puur een regenjas :)


O geeft ook verder niet hoor haha, de mijne stonden ook onder 0 grams ;) maar nu al een aantal weken niet meer

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:32

Fijne pasen, super leuke foto met de cavia's <3

OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:32

ook iedereen fijne paasdagen :)
stoer fotos shelly 8-)
chantal poeh wat zul je geschrokken zijn na dat voorval. :oo
mooie deken kimley :)
joycexenya ik snap helemaal wat je bedoelt, vooral betreft het buitenrijden. ben jaren terug met mijn welsh pony op hol geslagen en sindsdien vind ik het ook spannend met hem durf ik ook niet meer buiten te rijden. hij word door zijn leeftijd nu ook niet meer bereden maar hoop het met nikki op te pakken. en deed ook hele kleine buitenritjes met haar de ene keer gaat het beter dan de andere keer. ligt ook veel aan mijzelf maaaar.
vandaag de eerste echt buitenrit gemaakt met zijn tweeen 6 km en 1 uur weg geweest. wel wat spanning soms bij haar en mij en waren ook wel eens een paar autos die op ons moesten wachten maar hoop dat er meer volgen *\o/* *\o/* *\o/*

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:48

Het rare is dat ik op de fjorden er totaal geen last van heb. Daar ga ik zo mee naar buiten. De fjord van mijn moeder net zo oud als Betsy. Daar zit ik gewoon ontspannen op en met lange teugel en die rijd ik nauwelijks.

Ja hoorlijk volgen bij jou ook onstannen ritjes.

KimW

Berichten: 776
Geregistreerd: 03-08-13
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 11:40

@ Kim : Wat een mooie deken!
@ Shelly : Supergaaf die cross-foto's! :D

Iedereen een fijn Pasen! Wat een lieve cavia-foto! <3

Gisteren Flame gereden, ging heerlijk ontspannen en we hebben beiden goed kunnen oefenen! :D
Gisteren lekker gewandeld met Ice een stuk buiten. Het was echt geweldig weer en we hebben er beiden ontzettend van genoten.. :))

Afbeelding

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 11:41

Ice is knap <3

KimW

Berichten: 776
Geregistreerd: 03-08-13
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 11:43

Ice is héél knap! :D Echt een leuke minipony, geweldig dier met een super karakter!

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:50

Wat een knappie is ice