Wedstrijd starten...?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Redd
Berichten: 428
Geregistreerd: 07-11-09

Wedstrijd starten...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 15:12

Hallo,

Graag hoor ik jullie mening over het volgende.
Ik zit te twijfelen om weer met mijn paard te gaan starten op wedstrijd.
(Probleem) is alleen dat ze op het moment drachtig is(2 maanden) en ze een veulen aan de voet heeft.
Ik ben nu vooral aan het twijfelen of op wedstrijd niet teveel stress oplevert, waardoor het vruchtje misschien verloren kan gaan... Of zou dit wel meevallen?

Heeft hier iemand ervaring mee of een duidelijke mening?

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wedstrijd starten...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:15

Hier doen we het wel. Maar dan wordt er wel van te voren geoefend met het veulen er af, merrie rijden thuis in de bak. Daarna als dit geen stress oplevert, veulen er af, op buitenrit (dus buiten gehoor/zicht).
Als dat goed mee mogen ze mee op wedstrijd, niet te ver weg van huis. Je merkt dat de merrie blij is als ze thuis weer zijn ivm een overvult uier.

Is je merrie snel zenuwachtig? Als ze echt al stress vertonen in de bak of op buitenrit zou ik mij er niet aan wagen.

Redd
Berichten: 428
Geregistreerd: 07-11-09

Re: Wedstrijd starten...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 21:23

Ja, ik rij mijn paard al een tijdje en dit gaat gewoon volledig ontspannen, op de eerste paar keer na. Buitenrit doen we eigenlijk niet, omdat het sowieso niet zo'n held is.

Op wedstrijd heeft de merrie altijd wel iets stress/spanning, maargoed als dat niet meer is als normaal, zou ik het wel aandurven...

In ieder geval bedankt voor het delen van je ervaring!