[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 06:54

Leuk hoe de paarden zelf ook aangeven om iets te gaan doen met de baas.
Meestal zijn we daar "blind" voor.

Zelf doe ik ook kijken en soms besluit ik om die dag dan niets te doen, omdat ik dan merk dat hij even nergens zin in heeft, en omgedraaid ook hoor. Soms kom ik aan en wil ik eigenlijk niks met hem doen maar dan loopt hij me overal na en vraagt dan echt aandacht.
Ik vind daar niks mis mee om te luisteren naar je paard.
En dat word te weinig gedaan .

Dus toppie dat jij dat wel toepast.

En quick is een prachtpaardje en hij word zo mooi in zij zomervelletje :)

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 08:08

Het ligt volgens mij ook een beetje aan het paard hoeveel je er naar moet luisteren.

Bijvoorbeeld, als het aan mijn ene Shet ligt, blijft ze haar hele leven in de wei staan, met af en toe een poetsbeurt. Maar als ik haar opdracht heb gegeven om met mij mee te komen, en het halster om doe, vind ze een wandeling eigenlijk ook superleuk.

Terwijl mijn andere Shet echt dominant is, en ook enorm haar eigen plan trekt.
Haar laat ik altijd zelf kiezen of ze haar hoofd in haar halster wil steken of naar het hek wil komen als ik het tuig heb neer gelegd.
Als ze dan niet wil komen, laat ik het ook maar. Dan heeft ze geen zin, en is ze ook gegarandeerd de hele weg niet vooruit te branden.

Ik denk dat je met Quick inderdaad er goed aan hebt gedaan om te 'luisteren' :j

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:40

Ik denk niet dat het ervan afhangt hoeveel je luisterd, want denk dat het altijd goed is om te luisteren, maar wel wat je ermee doet. Als je paard je een signaal geeft dat ie iets niet wil doen, of juist wel, dan kan je dat negeren, of je kan zeggen ok, ik begrijp wat je wil, maar toch ga ik er nu niet op in of je krijgt je zin niet.

Net nog zo'n vb. Quick heeft enkele klitten achteraan op zijn buik. Ik wil de klitten weg, oren gaan plat, maar ik doe rustig verder. Volgende stap bij Quick is dan dat ie uit protest zijn voetje op heft, pas op of ik sla. Alleen heeft ie eergisteren dat ook nog geprobeerd en is ie toen duidelijk gecorrigeerd, dus was het vandaag ineens een zachte mep (had amper iets gevoeld). Tuurlijk ga ik dan niet zeggen, ok jij je zin. Dat zijn momenten waarop ie echt wel een ferme mep op zijn kont krijgt en ik vervolgens toch wel verder aan de slag ga met de klitten. Wat overigens nog steeds tegen zijn zin was. Er is dus echt wel een groot verschil tussen altijd naar je paard luisteren en het paard zijn zin maar geven.
Ah, gelukkige verjaardag trouwens!

Bedenk me net dat ik gisteren nog 2 korte filmpjes heb gemaakt van Macho en Quick die me in hun spel willen betrekken. Moet hier even nog wat klusjes doen, maar zal ze straks op youtube zetten zodat ik de linken hier kan posten.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:37


Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:02

Mooi verslag weer en leuke foto's :D

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:55

Ik was deze week 2 dagen thuis en vanavond ga ik nacht op. Zowel in huis als buiten lag er een stapel werk op me te wachten. Dat rusten en de paarden voorrang kregen op de klusjes in huis, was snel beslist.

Vandaag moest ik enkel nog kalk op de mesthoop smijten en hem afdekken, zodat ik tegen de winter compost heb. Dacht het even snel te doen terwijl de paarden aan het eten waren. Tja, dat is een beetje mislukt. Tegen de tijd dat ik alles gekalkt had, had Bacardi een witte neus, Macho en Quick waren op de mesthoop gekropen en hadden dus ook nog eens witte voeten. Een zeil kennen ze niet echt, dus ik dacht dat ik van mijn lastpakken verlost ging zijn zodra ik daarmee aan de slag ging. Nietes dus, vanaf vandaag heeft Quick zichzelf en Macho geleerd dat over zeilen gaan niet eng is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op mijn fb staat ook een kprt filmpje

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:41

Hahaha, geniaal weer. Quick zorgt er voor dat je knolletjes alle 3 bomproef worden, als ze dat nog niet waren.

Je updates zijn echt leuk om te lezen. Mooi om te zien hoe jullie band groeit.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 09:47

Hahahahaahaha heerlijke Quick <3

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:31

Knappe bink is Quick toch.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:21

We houden het de laatste 2 weken rustig, iets met druk op het werk en weg voor het werk (met daarna de tijd moeten nemen om op adem te komen).
Gisteren lag er dan ook een berg werk, euh mest, op me te wachten. En toen ging Quick plots liggen dutten. Hmm, zou ik erbij mogen?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ja dus! Helaas kwam Macho al vrij snel de pret bederven, etter in klein formaat vond het leuk om zowel Quick als mij te pesten. :')

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:48

Haha wat leuk.
Quick wil alles weten wat je doet en Macho begint met terroriseren }:) omdat alle aandacht naar Quick ging.
Het engeltje en bengeltje O:)

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 14:14

Quick wilde "me time", dus hop naar de hei. Geen honden die voor afleiding konden zorgen, dus werd iedere foto pauze een graaspauze.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voordeel is wel dat ie bleef staan.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:06

Quick was beetje langzaam ... :D

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:38

Zijn manen groeien snel zeg , hij word zo mooi donker met lichte manen <3 .
Hij is best al groot volgens mij.
Wat is zijn verwachte stokmaat?

Heerlijk dat hij ook zo zonder zijn vriendjes met jou mee op pad gaat zonder in de stress te raken.
Heerlijk karakter heeft hij.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:35

Knappe vent hoor Quick, is alles goed genezen na de castratie?

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:29

Ja Maflinger, hij moet mijn tempo een beetje volgen hé. Ben een beetje uit conditie vrees ik. Ik had gehoopt om nu tijdens mijn verlof wat meer te doen, maar ofwel heb ik een dag dat ik me niet goed voel en is het droog (het is ondertussen zeker dat ik chronische sinusitis heb, maar dat is volgens de arts niet de oorzaak van mijn pijn, dus ik moet eigenlijk verder de onderzoeksmolen in en heb daar geen zin in), of ik voel me goed en dan regent het.

@ Joey, zijn manen zijn echt niet te doen, ik hoop dat ze niet blijven doorgroeien. Ben absoluut geen krack in het onderhouden van manen. Macho houdt zo wat zijn lengte van manen, hoop dat Quick zijn voorbeeld volgt. Als ik mijn klompjes aan heb en ik meet tot onder mijn oksel, kom ik aan 1.50. Sta ik naast Quick, dan komt zijn schoft ongeveer gelijk met mijn oksel, op zijn kont ligt mijn arm hoger. Ik hoop dat zijn konthoogte zijn uiteindelijke rug hoogte wordt. Heb zelf eigenlijk de indruk dat hij nu even niet meer in de hoogte gaat, maar eerder wat langer aan het worden is. Gisteren viel het me ook op dat hij "nek" begint te krijgen. 1.55 was de gegokte eindstokmaat, ik denk wel dat we dat gaan halen.

@ Mer, de castratiewonde is goed genezen, maar ik heb best wel even een stapje terug moeten zetten met hem. Hij is wel altijd lief gebleven, maar komt wel iets minder kroelen en is wat meer opdringerig geworden. Ik moet hem toch wel wat meer in de gaten houden als ik op de wei kom. Gelukkig is hij wel goed te corrigeren en geeft hij het snel op als hij merkt dat zijn gedrag niet aanvaard wordt.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:56

Quick is ocharme verkouden dankzij het fijne weertje dat we hebben. Een hoestje, wat wit snot, maar gelukkig geen koorts en een goede eetlust. Nu ja, vandaag stond zijn hoofd niet naar eten. We wonen vlak aan een school waar vandaag de cd van Tarzan door de boxen schalde en Quick dus fanatiek op zoek ging naar wilde beesten. En als klap op de vuurpijl is het aardbeien seizoen begonnen, dus rijdt er hier een man met megafoon door de wijk. Die moest natuurlijk ook gezocht worden. Gevolg: Quick kroop in de verste hoek van de wei en scande heel de omgeving af op zoek naar de bron van al die klanken. Heb hem nog nooit zo gespannen gezien. Moet wel zeggen dat het mooie foto's op leverde.

Quick begint trouwens nek en borst te krijgen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor de liefhebbers van zijn manen.

Afbeelding

En zien jullie wat ik zie? Hij stond max 2 meter van Bacardi en kijk eens hoe hoog zijn kont staat.

Afbeelding

Met de regen, staat een stuk wei onder water en blijkbaar groeit daar het lekkerste gras.

Afbeelding

En omdat Quick het te druk had met zijn jacht op de bron van al die geluiden, voelde Macho zich verwaarloosd, dus besloot hij om al mijn materiaal uit de kruiwagen te halen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Had graag met Quick gaan wandelen, maar wil geen andere dieren besmetten. Vond het wel een beetje zielig om hem zo te zien zoeken, maar ja, niets aan te doeb, hier leert hij ook iets van.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:44

Wat woon je toch heerlijk <3 maar je hebt wel gelijk dat Quick begint uit te zwaren, knappe kerel hoor. Bacardi ziet er ook goed uit. Hollands welvaren ;)

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:10

Bij Quick is inderdaad het baby achtige ( iele) weg te gaan.
Je krijgt hulp van Macho met poep ruimen ;) .
Hoe is het met zijn oog?

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:28

@ Mer: ik heb deze winter luzerne pellets bijgevoerd en dat heeft Bacardi duidelijk geen windeieren gelegd. Hij heeft lekker zijn gewicht gehouden en zit duidelijk goed in zijn vel. Ik vind zelfs zijn buik wat minder opgezet en hij krijgt terug wat spieren. Mijn buren kijken uit op de wei en die geven wel aan dat Bacardi soms problemen heeft met recht staan na het rollen. Ik hou hem alvast in de gaten en als ik zelf iets abnormaal zie, bel ik de osteo op.

@ joey: mijn babytje wordt groot, haha. Ben wel blij dat hij begint uit te zwaren, ik denk dat zijn iel zijn hem ook weinig reserve geeft waardoor hij nu meer last heeft van de nattigheid als de andere 2. Ik was net klaar met mesten en had alles netjes in de kruiwagen liggen, maar Macho vond het nodig om alles er weer uit te halen, haha. Hij heeft een vlek op zijn oog, maar lijkt wel normaal te zien. Toen Quick gecastreerd is, vond de DA trouwens dat zijn oog er super uit ziet.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:37

Fijn om te lezen dat je jongens het goed doen...
Ze zien er inderdaad goed uit, vooral Bacardi vergeleken met 1 jaar geleden.
Hij zit weer beter in zijn vel. +:)+

Quick krijgt een mooie donkere zomervacht en zijn manen zijn echt lang aan het worden zeg.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 20:06

Zon en een dagje vrij, paardentijd dus. Voor de middag even de wei uitgemest, me tijdens het uitmesten bij een duttende Macho gezet (tot Quick kwam klieren en hij recht sprong). Na het mesten mij nog even lekker op mijn kont bij de paardjes gezet en toen gebeurde er iets wat ik niet verwachtte: het leek erop alsof Quick naast me wilde rollen, maar nee, hij plofte zich gewoon naast me neer en duwde zijn snoet tegen mijne arm. Ben gewoon dat ik bij mijn liggende paarden kan zitten, maar hier had ik nooit van kunnen dromen.
Na de middag heb ik een stukje wei afgemaakt om met Quick te oefenen. Alleen waren Bacardi en Macho de eerste die aan de slag wilden. Quick heeft sinds zijn castratie niet veel meer gedaan, vliegenspray en dekje zijn terug eng. Wonder boven wonder zit de achteruit er goed in en wijken op de achter- en voorhand werd heel snel opgepikt. De longe is een dingetje, tegen de wijzers in wil hij wel lopen. Andersom is een probleem. Hij wil steeds aan mijn rechter zijde blijven, iets waar ik gek genoeg geen gewoonte van gemaakt heb. Ik wacht af of zijn kwartje nog valt of niet, heb ergens het gevoel dat hij mentaal nog niet klaar is om die stap te zetten.
Knappe man

Afbeelding

Even alle nieuwe indrukken verwerken

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:57

Oh wat heerlijk dat hij gewoon naast je kwam liggen <3 jammer dat daar geen foto;s van zijn <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 23:14

Mer1980 schreef:
Oh wat heerlijk dat hij gewoon naast je kwam liggen <3 jammer dat daar geen foto;s van zijn <3


Mijn telefoon lag binnen op te laden! :o
Hoop op een replay ooit en dat ik het dan wel kan vastleggen.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:41

Ik hoop het ook :D