[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:40

Jazeker de ondergrond is niet goed nu. Gelukkig gaat het dooien en even geen vorst zo te zien.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:11

Vandaag eens geprobeerd of ik op 1 of andere manier Quickstep (min of meer) kon meten. Ik kwam uit op 1.48. Geen idee welke foutmarge ik moet rekenen, maar aangezien hij in april pas 2 wordt, vind ik dit toch niet zo'n slecht resultaat.

Ik hoop dat morgen zijn touwhalster toe komt, heb vandaag een mail gehad dat het pakket verzonden is.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:00

Je hebt daar zo'n rekentabel voor maar ik weet ook niet hoe ze het rekenen.
Ik denk dat hij toch zeker rond de 160 gaat worden.

Joey was met 2 jaar 139 en is nu zo'n 155 m.

Welk kleurtje touwhalster heb je voor je knappe vent besteld?
Met een touwhalster kun je ook beter werken met grondwerk.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:22

Gok vd fokker was 1,55 als eindmaat. De DA zei vorige keer al dat ie waarschijnlijk groter zou worden. Ben zelf 1,78 dus hoe groter ie wordt, hoe beter voor mij. Bacardi was 1,65 toen ik hem als 4-jarige kocht.

Halster is donker muntgroen, met bruin/beige neusriem. Leadrope gaat in het beige zijn met bruine afwerking aan het uiteinde.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:32

Ze hebben me vroeger altijd geleerd altijd een paard iets te geven op een platte hand. Ben die les blijkbaar vergeten, naast zijn snoepje had Quick vandaag ook een vinger mee. %) Gelukkig voor mij, vond uk een levend snoepje maar niets en had ik mijn vinger snel terug. :Y)

Vandaag toch maar weer op wandel geweest. Uk moet het leren, dus gaan met de banaan. Even voor 2 had de koerier me uit men bed gebeld (had deze week nachtdienst) en van slapen kwam er toch niets meer in huis. Dus tijd om zijn nieuw touwhalster in te wijden. Ik had me zo'n beetje aan allerlei ongein verwacht. Meneer had het me de 2 vorige keren immers niet gemakkelijk gemaakt, maar het ging super vandaag. Geen stijgeren, niet trekken, geen bokje of schopje, oef. Hij liep wel half en half te tölten naast me (dillema: eigenlijk wil ik dat hij netjes stapt, maar die tölt pogingen zijn zo gaaf om te zien), duwen vond ie ook nodig _-:( en, zoals een echte hengst bijten natuurlijk. We maken dus vorderingen, maar we zijn er nog niet. Het duwen valt best nog wel te corrigeren. Heb 1 keer even een por in zijn ribben moeten geven omdat hij echt wel te onrespectvol was, nadien was met het leadrope zwieren, of mijn vinger op steken al genoeg om plaats te maken. Maar dat bijten, pfoe! Thuis doet ie dat niet, maar als we wandelen onderneemt hij continu pogingen. Zwiep je met je touw, komt hij gewoon langs de andere kant frullen en een tik, daar is hij maar een paar seconden van onder de indruk. Ik vermoed dat hij het uit frustratie doet, aangezien hij het thuis niet doet en zodra hij zich tijdens het stappen even ontspant, doet hij het ook niet.

Ah ja, foto's van zijn jieuw halster. Hij heeft zowaar ook zijn eerste pluim gekregen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:37

Het kleur staat echt mooi bij zijn donkere vacht! :D
Zo te lezen heb je er wel je handen aan vol... :')

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:45

Knappe uk <3 staat hem goed hoor.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 10:40

Kleurtje staat hem geweldig.

Wat betreft het bijten onder het wandelen mag je hem best op zijn plek zetten. Een paard bijt naar een ander paard onder het lopen om hem vooruit te drijven. Ik denk dus dat quickstep jou sneller wil laten lopen. Zodat hij bepaald en dus dan de leider is.
Zelf heb ik veel gebruik gemaakt van de carrotstick.
Zodra je merkt dat hij wil bijten/ happen dan draai je je gelijk om en zwaait met je stick richting zijn borst zodat hij wel naar achter moet wil hij geen tik (lees bijt) terug krijgen. En jij hebt zijn voeten kunnen bewegen naar achter zodat jij weer de leider bent. Want een leider beweegt zijn voeten niet ,alleen in voorwaardse beweging en hij heeft controle over de voeten van het ander paard.
Snap je het nog ;) .
Je zult het consequent moeten toepassen maar snel zal hij in de gaten hebben dat jij degene bent die bepaald ( leider).
En daardoor zal het bijten (drijven) ook stoppen.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 12:11

Joey2010 heeft hoogstwaarschijnlijk gelijk en legt het prima uit. Als je hier beeld bij wilt kun je eens youtuben op Clinton Anderson. Zijn downunder horsemanship is ook heel basaal en goed uit te voeren in de praktijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:00

joey2010 schreef:
Kleurtje staat hem geweldig.

Wat betreft het bijten onder het wandelen mag je hem best op zijn plek zetten. Een paard bijt naar een ander paard onder het lopen om hem vooruit te drijven. Ik denk dus dat quickstep jou sneller wil laten lopen. Zodat hij bepaald en dus dan de leider is.
Zelf heb ik veel gebruik gemaakt van de carrotstick.
Zodra je merkt dat hij wil bijten/ happen dan draai je je gelijk om en zwaait met je stick richting zijn borst zodat hij wel naar achter moet wil hij geen tik (lees bijt) terug krijgen. En jij hebt zijn voeten kunnen bewegen naar achter zodat jij weer de leider bent. Want een leider beweegt zijn voeten niet ,alleen in voorwaardse beweging en hij heeft controle over de voeten van het ander paard.
Snap je het nog ;) .
Je zult het consequent moeten toepassen maar snel zal hij in de gaten hebben dat jij degene bent die bepaald ( leider).
En daardoor zal het bijten (drijven) ook stoppen.


:D Ben zelf ook blij met het kleurtje.

Een carrotstick heb ik niet, met leadrope/halstertouw/longe achter me zwieren doe ik wel als ie te kortbij loopt, bijt ie echt (wat ie eigenlijk nog niet zo vaak doet, meestal blijft het bij friemelen met zijn lip) draai ik me om en zet ik hem met mijn touw wat naar achter. Bedankt voor de tip in ieder geval, blijft hij klieren, weet ik wat ik moet kopen. Moet wel zeggen dat het iedere keer wat beter gaat. De eerste keer had hij om de haverklap mijn hemd vast, gisteren was het meer prullen. Thuis heb ik de gewoonte, dankzij Macho, om tegen mijn mannen (Mach en Quick) eerst "nee, niet bijten" vrij kordaat te zeggen. Ze weten hier dat ze een tik op de neus krijgen als ze dan alsnog een poging ondernemen. Waarschuwing krijgen ze trouwens alleen als ze een poging tot willen ondernemen. Mach is ondertussen al gestopt met ineens iets tussen zijn tanden te nemen, Quick is thuis die periode min of meer door. Uk begint te snappen dat bijten en tik opleverd.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:25

Ben jammer genoeg te laat om een edit toe te voegen, dus maar een dubbele post.

Heb de foto's door gestuurd naar de fokker en even kort met haar gechated. Zij zegt dat meneer duidelijk aan het puberen is, geen bijsturingen van haar kant om het zootje ongeregeld bij te sturen. Waarschijnlijk ben ik goed bezig, maar toch ben ik blij met de tips die hier voorbij komen. Iets op je eigen manier willen doen is ok, maar je moet ook niet met een bord voor je kop stug je eigen ding blijven doen als het toch niet werkt. Ik kijk het nog heel even aan hoe alles loopt op mijn manier, zoek ondertussen op waar ik een carrotstick vind en als het nodig moest zijn, stappen we over op plan b.

Had gisteren nog iets grappigs voor. Op fb ben ik lid van een Amerikaanse Rocky pg en ik had er mijn foto's van Quick geplaatst. Krijg ik via messenger reactie van een dame, een naam genoot van me, ook haar eerste Rocky gekocht en ze woont niet zo ver. Ik vind dit soort toevallen echt zo leuk.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:45

Kijk wat leuk! Zo kom je nog wat mensen tegen met een Rocky en ook nog n beetje in de buurt.

De stick kun je online bestelen , maar ik heb hem toen op een paardenbeurs gekocht is echt ideaal om te grondwerken.
Je gebruikt hem als verlengde van je arm.
En je kunt allerlei dingen aan het uiteinde hangen zoals een plastic zak e.d.
Ik kan je vanalles hierover vertellen maar daar gaat dit topic niet over ;) .
Pb me maar als je vanalles wilt weten over de carrotstick.

Het happen in alles is ook wel iets wat het mannelijk geslacht erger heeft op jonge leeftijd.
Maar komt goed met jullie hoor.

Mijn vriendin heeft in 2015 een Rocky merrie gekocht en haar daar ook laten dekken, dus ze heeft nu ook nog een palomino kleurig Rocky Hengstje erbij <3 .
Hij is zo leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 17:20

joey2010 schreef:
Kijk wat leuk! Zo kom je nog wat mensen tegen met een Rocky en ook nog n beetje in de buurt.

De stick kun je online bestelen , maar ik heb hem toen op een paardenbeurs gekocht is echt ideaal om te grondwerken.
Je gebruikt hem als verlengde van je arm.
En je kunt allerlei dingen aan het uiteinde hangen zoals een plastic zak e.d.
Ik kan je vanalles hierover vertellen maar daar gaat dit topic niet over ;) .
Pb me maar als je vanalles wilt weten over de carrotstick.

Het happen in alles is ook wel iets wat het mannelijk geslacht erger heeft op jonge leeftijd.
Maar komt goed met jullie hoor.

Mijn vriendin heeft in 2015 een Rocky merrie gekocht en haar daar ook laten dekken, dus ze heeft nu ook nog een palomino kleurig Rocky Hengstje erbij <3 .
Hij is zo leuk.


Pas maar op, Rocky's zijn verslavend! Heb gisteren gezien dat de vader en de volle zus van Quickstep te koop staan. Vroeger zou ik zo'n dingen niet volgen, maar nu ik Quick heb, ben ik helemaal verslingerd aan deze paarden en kan ik het niet meer laten om regelmatig eens op de verkoopspg te kijken.

Maakt me niet uit waarom hij hapt, het happen moet er gewoon uit. Zodra ik met zo'n stick aan de slag ga, mag je gerust mijn inbox vol info spammen. In mijne jonge tijd was grondwerk kwasie onbestaande, dus zoveel pap heb ik er echt niet van gegeten. Heb Bacardi die ik als testpaard kan gebruiken voor ik aan Quick begin, dus dat komt wel goed.

Mijn halster heeft ondertussen ook al in de VS succes, haha, ze wilden daar weten waar ik het vandaan heb.

We zijn trouwens ook naamgenootjes heb ik net gezien!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 17:47

Ik volg je al stiekem een tijdje, maar mijn jonge hengst was ook echt een happer. Ik ben nogal van het recht toe recht aan dus dan kreeg hij een beste tik terug. Was het er zo uit, maar snap dat dat niet iedereen zij of haar methode is. Maar wat ik bij mijn hengst heel snel door had was dat hij bij spanning heel graag iets in zn mond wou, daarom hem tijdens het wandelen eens een keer een tak aangeboden. Die heeft ie de rest van zn wandeling in zn mond gehouden, en hij was zo rustig als wat. Blijkbaar kalmeerde het hem. Daarna ook nog wel vaak wezen wandelen met een stuk halstertouw in zn mond, ik hoefte het maar voor zn neus te houden en hij pakte het aan.
Nu is het een groot stoer paard die nergens bang voor is, maar heel soms betrap ik hem er nog wel eens op dat hij bij spanning iets in zn mond wil, en dan bied ik dat aan :)

Misschien heeft jouw uk er ook wel baat bij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:30

Monster_tos schreef:
Ik volg je al stiekem een tijdje, maar mijn jonge hengst was ook echt een happer. Ik ben nogal van het recht toe recht aan dus dan kreeg hij een beste tik terug. Was het er zo uit, maar snap dat dat niet iedereen zij of haar methode is. Maar wat ik bij mijn hengst heel snel door had was dat hij bij spanning heel graag iets in zn mond wou, daarom hem tijdens het wandelen eens een keer een tak aangeboden. Die heeft ie de rest van zn wandeling in zn mond gehouden, en hij was zo rustig als wat. Blijkbaar kalmeerde het hem. Daarna ook nog wel vaak wezen wandelen met een stuk halstertouw in zn mond, ik hoefte het maar voor zn neus te houden en hij pakte het aan.
Nu is het een groot stoer paard die nergens bang voor is, maar heel soms betrap ik hem er nog wel eens op dat hij bij spanning iets in zn mond wil, en dan bied ik dat aan :)

Misschien heeft jouw uk er ook wel baat bij :)


Hey, bedankt voor je reactie. Normaal gaan we vrijdag opnieuw op pad, als het weer mee zit tenminste. Kan dan wel eens proberen of het ook bij mijn paardje werkt. Hij neemt in ieder geval graag dingen vast, dus het zou wel kunnen helpen. :j

Een tik krijgen ze hier ook hoor, maar alleen als ze echt de stof van mijn kleren tussen hun lippen hebben. Quick weet dat goed genoeg, dus blijft het ondertussen meestal bij een duwtje in mijn rug, als ik dan zijn snoet weg duw, wil ie soms wel men vingers vast nemen. Geraakt hij te geïriteerd, neemt ie wel ineens mijn trui vast.

Dat duwen is een voorloper van bijten, weet ik ook wel, maar valt te corrigeren met het zwiepen van mijn touw, als ie het niet ontwijkt ten minste. Het is wel vervelend dat ie het op somige stukken bijna continu doet, maar om hem op zo'n moment al een tik te geven, daar twijfel ik wat aan. Hij gaat niet achteruit of opzij als ik met mijn touw zwier, gooit gewoon zijn hoofd omhoog, duw ik met mijn hand wel. De tip van joey is dan ook een zeer goede tip.

Moet ik soms strenger zijn? Goh ja, waarschijnlijk wel, maar ik ben liever pas streng als het echt moet. Vrijdag heb ik zo even mijn knietje in zijn ribben gepord omdat hij te hard begon te duwen en echt niet opzij bleef. Dat is zo'n situatie waarbij ik 2 keer zacht iets vraag en de 3de keer toch echt wel harder ben.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:46

Het grappige is dat ik eerst naar een RMH op zoek was omdat de extra gang en hun karakter gewoon heel mooi en eerlijk zijn.
Maar ze waten toch nog behoorlijk aan prijs.
En aangezien ik al bekend was met Paints en Quarters en hun karakter komt toch wel overeen met de RMH , ben ik voor de paint gegaan.
En ik ben super blij met mijne Joey :D .

Ik heb mijn vriendin toen getipt over de Rmh, ze wilde een cool paardje met een extra gang aangezien ze rugproblemen heeft, zodoende is ze ook sinds 2015 eraan verslaafd.
Super paardjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:24

joey2010 schreef:
Het grappige is dat ik eerst naar een RMH op zoek was omdat de extra gang en hun karakter gewoon heel mooi en eerlijk zijn.
Maar ze waten toch nog behoorlijk aan prijs.
En aangezien ik al bekend was met Paints en Quarters en hun karakter komt toch wel overeen met de RMH , ben ik voor de paint gegaan.
En ik ben super blij met mijne Joey :D .

Ik heb mijn vriendin toen getipt over de Rmh, ze wilde een cool paardje met een extra gang aangezien ze rugproblemen heeft, zodoende is ze ook sinds 2015 eraan verslaafd.
Super paardjes.



Ik wilde pit, dacht niet om dat bij een Rocky te vinden, maar blijkbaar was ik een beetje fout. Thuis liet Quick tot hiertoe alleen zijn koele kant zien, met af en toe een ruiger kantje als iets hem niet zinde, maar niet echt stout. Buiten is er dus wel vuur, maar ook de eerlijkheid en nuchterheid waarvoor ze bekend staan. Ben dus op dat vlak echt wel aan de gepast Rocky gekoppeld.

Prijzig, ja, dat was echt een groot stuikelblok voor me. Met het ziek zijn van Bacardi, was mijn spaargeld erdoor gegaan. Ik had nog wel een reserve fonds, maar wilde ik dat wel aanboren voor een paard? Toen uiteindelijk de beslissing viel dat ik Bacardi zou laten gaan moest ie opnieuw slechter worden, ben ik echt gaan rekenen en puzzelen of een eigen gangenpaard wel kon. Een veulen zat in mijn budget, een opgeleid paard niet. Tja, na lang dubben toch maar de knoop doorgehakt en nu al gekocht. Jammer wel dat we niet in de VS wonen, de prijzen daar liggen veel lager en op Rocky pagina's zie ik regelmatig mensen die jonge paarden vanuit een killpen weg hebben. Moet wel toe geven dat het feit dat wij geen kinderen hebben, mee een beslissende factor geweest is. Ik zou nooit een reserve pot aanboren als er kinderen waren geweest. Nu denk ik, ach, dat potje raakt wel terug vol. Ik geef weinig uit aan mezelf en kan best wel een aardig bedragje sparen de meeste maanden.

Vandaag heb ik een half uurtje op de wei gespeeld met ukkie. Ineens viel het achteruit kwartje. *\o/* Op het einde stapte hij al netjes achteruit zodra ik met mijn vingers naar zijn borst wees. Opzij gaan heeft hij nog niet door. -O- In tegendeel, op dit moment denkt hij dat wanneer ik hem opzij wil, hij gewoon moet terug duwen >;) . Zet ik hem dan met wat meer kracht opzij, stapt hij verontwaardigd weg :roll: . Niet echt wat de bedoeling is, maar bon, je kan wel zeggen dat hij hoe dan ook uit mijn persoonlijk ruimte is, dus krijgt ie een flink zo van me en dan zie je van alles door zijn hoofdje schieten. :)) Voor mijn eigen gemak denk ik maar dat hij de eindjes aan mekaar probeert te knopen, maar voor hetzelfde geld denk ie gewoon dat mensen gek zij. :Y)

Ik zei al dat hij volgens mij al vrij groot is, vanmorgen kon ik foto's maken terwijl hij samen met de anderen de kruimels van hun ontbijt aan het opruimen zijn. Heb deze foto's ook naar de fokker gestuurd, ze schrok er zelf van hoe groot uk al is. Bacardi was als 4-jarige 1,64m, nadien is hij niet meer gemeten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ah ja, als er iemand sand clear in pasta vorm ergens te koop weet (formule a la wormspuit), stuur me even een pb aub. Omdat ze alle 3 hun bakken om smijten en Bacardi sinds hij ziek was geen voer meer eet waar iets over is, wil ik hen op zo'n manier zandvrij krijgen na de winter. Sta echt niet te springen om er ene met zandkoliek te hebben.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:09

Ja ze hebben wel pit buiten en heerlijk voorwaarts maar wel eerlijk mits jij de leiding hebt.
Ze werken dan graag samen met jou.

Je bent top bezig hoor.
Je begint inderdaad altijd met zachte druk en bij niet luisteren in fases harder je vraag stellen en druk blijven houden, zodra hij goed reageert dan meteen belonen door je druk weg te halen. Dit hebben ze snel in de gaten. Op een gegeven moment hoef je je lichaam maar licht te buigen en naar zijn achterhand te kijken dan gaan ze al opzij met hun hand.

Hij is inderdaad al groot hoor hij zal zeer zeker de 160 + gaan halen.

Misschien weet je dit al allemaal dan sorry.
Ik wil niet betweterig overkomen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:19

joey2010 schreef:
Ja ze hebben wel pit buiten en heerlijk voorwaarts maar wel eerlijk mits jij de leiding hebt.
Ze werken dan graag samen met jou.

Je bent top bezig hoor.
Je begint inderdaad altijd met zachte druk en bij niet luisteren in fases harder je vraag stellen en druk blijven houden, zodra hij goed reageert dan meteen belonen door je druk weg te halen. Dit hebben ze snel in de gaten. Op een gegeven moment hoef je je lichaam maar licht te buigen en naar zijn achterhand te kijken dan gaan ze al opzij met hun hand.

Hij is inderdaad al groot hoor hij zal zeer zeker de 160 + gaan halen.

Misschien weet je dit al allemaal dan sorry.
Ik wil niet betweterig overkomen :o


Nee joh, ik vind je tips juist heel fijn. Die van anderen hier ook trouwens. Ik kan best tegen advies en goede raad. Waar ik niet tegen kan, is mensen die persé hun gelijk willen halen, dat geef ik grif toe. Maar tips zijn echt altijd welkom hoor.

Lol, als hij zo verder doet, mag ik hem geen uk meer noemen. ;)

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:29

Nee hij is alles behalve uk.
Maar wel nog een kleuter :D .

Oke fijn dat je de tips kunt waarderen.
Tegenwoordig moet je daar voorzichtig in zijn op bokt, ze voelen zich meteen aangevallen ;) .

Ik had al een gevoel dat ik het wel kon doen bij jou om tips te geven ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:47

joey2010 schreef:
Nee hij is alles behalve uk.
Maar wel nog een kleuter :D .

Oke fijn dat je de tips kunt waarderen.
Tegenwoordig moet je daar voorzichtig in zijn op bokt, ze voelen zich meteen aangevallen ;) .

Ik had al een gevoel dat ik het wel kon doen bij jou om tips te geven ;)



Ik zit er gewoon met mijn neus bovenop en heb thuis ondervonden dat hij begint te etteren zodra hij iets niet snapt of zijn zin niet krijgt. Vandaar dat ik buiten ook aan frustratie dacht en niet aan dominantie. Tuurlijk pak je beiden anders aan. Ik vind het logisch om bij frutratie naar ontspanning te zoeken, of gewoon een andere manier te verzinnen om iets uit te leggen. Tja, dat die aanpak niet werkt bij dominantie, zie ik ook wel in.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:59

Komt goed met jullie beide.
Deze fase gaat ook weer voorbij met consequent zijn.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:24

Afgelopen week helaas weinig tijd gehad voor mijn uk. Het is veel te snel donker, dus geen tijd om veel te doen na mijn vroege en mijn enige vrije dag, was het moment voor een virusje om mij te pesten.

Bacardi en Macho trekken zich dat voor geen meter aan, Quick zat echter met een pest humeur omdat hij te weinig aandacht kreeg. Vandaag hebben we dan maar de schade ingehaald. Eerst een borstelbeurt, zijn winterhaar laat al los en dan wat volgen oefenen. Nu ja, meneer wilde niet echt meewerken, blijkbaar was hij echt diep gekwetst door het gebrek aan aandacht deze week. Het enige wat hij wel wilde doen, was aandacht vragen, hoe meer knuffels hoe liever. Maar werken, vergeet het maar. Uiteindelijk heb ik me dan maar tevreden gesteld met 3 passen achteruit op bevel en heb er toen maar een punt achter gezet.

De wei moest uitgemest worden, dus moest Quick me weer met iets delen. Ik weet niet wat er in zijn kopje om ging, maar meneer was met geen stokken bij me weg te slaan, en wilde continu met mijn materiaal aan de haal gaan. Wie weet krijg ik hem nog zo ver dat hij me met uitmesten helpt.

Baas, ik wil aandacht nu!
Afbeelding

Mestschep verplaatsen, nu hem nog leren dat het in de kruiwagen moet

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ook mijn hark was niet veilig.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

En ik heb geprobeerd om hem in actie te filmen. Helaas slechts enkele halfslachtige drafpasjes. Maar zo zie je hoe moeilijk het is om hem fatsoenlijk op beeld te krijgen.
https://youtu.be/gtrLQXBgOLM

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:04

jeeeeej een leuke foto EN film update! super gaaf!

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 07:58

Haha wat een grapjas is hij.
Zou inderdaad handig zijn wanneer hij de mest in de kruiwagen zou deponeren.
Scheelt je weer werk.