[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimley

Berichten: 9147
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:52

morris01 schreef:
Ja dat snap ik, ze geven wel nachtvorst op eind van de week.


Nou wie weet ! Vind het nu wel een beetje sneu zo :(

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:21

Dit is altijd een moeilijke periode. Ze maken al best wat winterharen aan en her is overdag eigenlijk best warm. Storm en Woody staan ook 24/7 buiten daarom scheer ik ze ook niet. Ze krijgen straks wel een deken op. Maar dat is meer voor eigen gemak.

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:22

Kimley schreef:
morris01 schreef:
Ja dat snap ik, ze geven wel nachtvorst op eind van de week.


Nou wie weet ! Vind het nu wel een beetje sneu zo :(


Opzich heeft ze er geen last van hoor, zweet van een paard zit niet zoals bij de mens op de huid maar aan de buitenkant van de vacht, op deze manier raken ze juist hun warmte kwijt en houden zichzelf koel.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:26

Ik scheer Xaffier in november altijd helemaal. Houd zich goed zodat ik maar 1x hoef te scheren.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:31

Ik heb vandaag op Betsy gestapt. Alleen stap en halt. En gewoon zoals we altijd gereden hebben. Zo trots op haar.

Afbeelding

Leuke die cross zo soort officieel, alleen officiële cross is dressuur dan springen en als laatst de cross.

Ik scheer Betsy niet ze gaat van de winter toch niet veel doen. Mijn fjord twijfel ik nog over. Ze gaan volgende maand naar pensionstal en dat zijn binnenstallen en binnenbak, komen natuurlijk hele dag buiten. Dus kijk eerst hoe ze het uit houd.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:37

JoycexEnya schreef:
Ik heb vandaag op Betsy gestapt. Alleen stap en halt. En gewoon zoals we altijd gereden hebben. Zo trots op haar.

[ [url=m/NmiZZl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke die cross zo soort officieel, alleen officiële cross is dressuur dan springen en als laatst de cross.

Ik scheer Betsy niet ze gaat van de winter toch niet veel doen. Mijn fjord twijfel ik nog over. Ze gaan volgende maand naar pensionstal en dat zijn binnenstallen en binnenbak, komen natuurlijk hele dag buiten. Dus kijk eerst hoe ze het uit houd.


Ja dat klopt. Dit was impuls en springen na de cross.

Kimley

Berichten: 9147
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:43

Ja dat klopt. Maar ze heeft er dus wel last van. Ze is veel slomer als ze het zo warm heeft. Dus ik wil haar daar een beetje bij helpen. Zodat ze zich weer fijner voelt :)

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:02

Welkom nieuwelingen! Wij hebben hier vakantie (kids) twee weken dus lees wel mee en reageer af en toe als ZE braaf aan het spelen zijn of op bed liggen

Paddy zweet ook met dit weer, merk er met rijden niet veel van. Scheren begin ik niet meer aan.. Mijn sport paard altijd geschoren en dan dat gedoe met de dekens haha hij krijgt straks een 0grama regen deken op. (misschien) schoor altijd zelf (ben kapper miss scheelt dat)

Goed van mouse zeg!!
Shelly mooie foto en Super stoer van jullie!
Joycenxena leuk Betsy!! ZE doet het braaf ik meende dat dinekw toen vertelde dat ZE zo braaf en kalm was.. ZE was toen gereserveerd toen mijn vriendin er was.
Clocloken
Was het leuk?
Fijn om dan weer thuis te zijn he!!

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:08

Betsy ziet er zo een liever uit :)

Veel plezier op vakantie missanita!

En het was wel eens leuk :j was deze vakantie niet weggeweest omdat ik vakantiewerk deed.
Maar zo leuk om thuis te komen, ik heb een kat die ik dit jaar zelf met de papfles heb opgevoed. Dit was de eerste keer dat hij mij moest missen en zijn reactie toen hij mij terug zag was echt fantastisch! En Cas was vandaag ook enthousiast om mij te zien maar dat is elke keer zo :+:

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:17

Ja ze is heel braaf en kalm. Ze was toen indd verkocht en is in mei geloof ik naar Mijnsheerenland gegaan. Die mensen hadden geen klik en zou weer naar Dineke gaan en heb haar gekocht van Dineke. Ik help bij Dineke erg leuk. Heb Paddy ook eens gereden,vind altijd leuk om de paarden terug te zien nadat ze verkocht zijn.

Ben nog altijd blij dat ik haar heb over kunnen nemem. Ik wil haar bitloos gaan rijden, maar voorlopig mag ze lekker paard zijn en groeien. Ze is overbouwd maar trekt nog wel bij.

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:24

Mag ik hier ook (weer) mee kletsen? :Y) :+

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 07:23

Gezellig Iris92!

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 07:33

Shelly21 schreef:
Welkom nieuwelingen!
Splash is leuk heb al veel foto's van hem gezien!
Aansprekend paard vind ik


Wat leuk! Waar heb je die gespot?

Ik weet nog niet of ik ga scheren, eerst maar even aankijken :)

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 07:48

joycexxena ja ze zag er ook wel erg lief uit hoor!! fijn dat ze het verder zo goed doet

aaah das erg leuk clocloken!!
dank je al gaan we niet op vakantie, maar gewoon lkkr rondom huis! morgen vieren we de verjaardag van mijn jongste *word 6* donderdag is hij jarig , maar omdat wij hier in dl vakantie hebben is het net zo handig op de woensdag middag!

spalsh heb ik ook vaak voorbij zien komen!! ergleuk vond ik hem, gefeliciteerd zerena!

iris92 tuurlijk gezellig!

gaan er nog meer mensen naar equiday dit weekend?

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:23

Ja ik ga!

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:25

Ik twijfel nog heel erg, lijkt me erg leuk, ben alleen in het voorjaar ook geweest, wel leuk vind ik dat er nu meer agility is wat ik wil gaan oppakken. Dus misschien ga ik nog wel, en weet niet of er iemand mee kan zou een vriendin even vragen :P

Anoniem

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:31

Welkom nieuwe leden, super gezellig! *\o/*

Wat betreft scheren zit ik ook even in dubio, wel, niet, half, helemaal..?
Nu doen we niet zoveel maar ik wil dr langzaamaan toch steeds meer gaan oppakken.

Tinkerbell staat nu ook 24/7 op het land, binnenkort wordt het te nat en dan staat ze 24/7 in de paddock, nu wel met schuilstal..

En ik ga ook naar equiday! :D

Shelly21 schreef:
Welkom nieuwelingen!
Splash is leuk heb al veel foto's van hem gezien!
Aansprekend paard vind ik hem.

Gisteren tripalon Laren gereden. Wat was dat weer mega gaaf. We deden lekker laag 60 cm omdat we allemaal onervaren waren in ons groepje. Nou dressuur was glibberen en glijden zonder ijzers. Ik baalde flink we lagen tot 5x toe bijna op de grond. Galop onderdelen ook niet meer getoont. Staat op je protocol takt fouten.. Naja goed ondanks alles nog 179.5 punt wat me mee viel met de glij partijen en niet getoonde onderdelen.

Toen mochten we even later de cross in. Mijn doel was om met Xaffier voorop te rijden, zodat we kunnen oefenen om in de toekomst ook alleen kunnen starten in een misschien wel officiële cross. Nou dat ging echt veel beter dan verwacht. Een steiger onderweg, even boos geworden en hij ging zo weer voorop. Heel trots op en dan ook nog de meeste hindernissen foutloos gesprongen. In het begin was het natuurlijk spannend dus eerst wat weigeringen. Maar hij herpakte zich en wel alles gesprongen.

Toen nog spring parcours dat we ook foutloos hebben gesprongen na de zware cross!
[ [url=m/qcfmJ8.jpg]Afbeelding[/url] ]



WAUW! Hoezo Tinkers kunnen niet springen? Krijg voortdurend naar mn hoofd geslingerd dat ik crossen en springen wel kan vergeten met een Tinker.. :=

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:34

Ik keek net het programma en zie alleen dat er een horse agility challenge is en de rest ik niet zo intressant vind denk ik. Zit nog te twijfelen, maar gaat nu meer naar niet heen

Anoniem

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:04

Hele gekke vraag hoor maar Tinkerbell staat nu 24/7 op het land, en het afgelopen weekend heeft het ebst een beetje geregend maar de paddock waar zij straks in komt was zo'n onwijze blubberboel al op sommige plekken. Is een stuk betegeld wel gelukkig.

Maar zijn bijvoorbeeld bandages omdoen een optie om alle nattigheid en vuil weg te houden, of is dat echt een dom idee.. :=

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:29

zou ik zeker en vast niet doen, bandages worden juist nat dus dan gaan deze enorm gaan schuren.

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:45

Zeker geen bandages omdoen. hahaaa. Worden idd ook nat en gaat schuren, zakken af als ze te zwaar worden, gevaarlijk. En dat willen we natuurlijk niet.

Wat ik bij Woody doe in de natte periodes, is zijn sokken net iets korter knippen. Hij trapt ze er namelijk zelf niet af (Storm wel). Als ze net wat korter zijn nemen ze minder water op.

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:53

_Dominique schreef:
Hele gekke vraag hoor maar Tinkerbell staat nu 24/7 op het land, en het afgelopen weekend heeft het ebst een beetje geregend maar de paddock waar zij straks in komt was zo'n onwijze blubberboel al op sommige plekken. Is een stuk betegeld wel gelukkig.

Maar zijn bijvoorbeeld bandages omdoen een optie om alle nattigheid en vuil weg te houden, of is dat echt een dom idee.. :=


Eigenlijk juist zoveel mogelijk met rust laten heb ik geleerd :o
De natuurlijke huidvetten die in de sokken zitten houden het vocht en vuil tegen.

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:15

Gewoon lekker zo laten, werkt hier het beste. Niet teveel toevoegen aan de sokken enzo.

Zal ik me nog voorstellen of weten jullie wie ik ben?

Anoniem

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:32

Jullie hebben helemaal gelijk, thanks! :D

Haha ik ken je volgens mij nog niet alleen! :))

Hebben jullie trouwens kogelbeschermers/peeskappen/springschoenen voor jullie Tinkers? Gaat dat niet schuren met die sokken etc? Mocht ik dalijk met haar een sprongetje willen maken wil ik wel beschermers om voor het geval dat. Weet niet of die van mij het daadwerkelijk ook nodig heeft.

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:19

Ik niet Dominique, kan niks vinden wat past :D