[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:20

Welkom Zerena! Leuke tinker is Splash! Vertel eens wat meer?

Geen filmpje gemaakt,durfde niet :o er staat een bekende trainer op deze stal en die houd er niet zo van als er gefilmd word ... misschien volgende keer dan ga ik er waarschijnlijk ook zelf op!

Wel een leuke foto van mijn knapperd
Afbeelding

Zerena

Berichten: 3889
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:41

Dank jullie!

Morris wat een knapperd!

Ik ben Marieke en splash is een 5 jarige ruin.
Ik heb hem gekocht omdat ik door wat verkeerde ervaringen met kwpners bang geworden ben en graag het plezier in het rijden weer terug wil vinden.
En ook lekker het bos in kunnen gaan.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:33

Hoi Allemaal,
Zou ik me mogen melden, met mijn 4 jarige tinkermerrie Betsy.
Ik heb haar sinds 26 juni gekocht. Ik heb haar van me werk gekocht en heb haar in november tot april gereden. Ze is toen verkocht naar mensen, die hadden geen klik meer en ze kwam terug, toen heb ik haar gekocht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb haar niet meer gereden sinds ze bij ons op de wei staat, ik wou vandaag gaan kijken, maar helaas het weer is niet geweldig, ook wel regen. Naast Betsy heb ik een fjordenmerrie van 8 jaar. Ze kunnen het goed met elkaar vinden gelukkig.
Afbeelding
Afbeelding

Ze staan nu 24/7 buiten, maar in de winter gaan we op een pensionstal staan

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:50

Welkom allemaal. Wat een knapperds.

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:53

Aah nog meer knappe paardjes! Welkom joycexenya

Laughy

Berichten: 328
Geregistreerd: 03-03-10
Woonplaats: Weert

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:11

Welkom nieuwkomers! gezellig dat jullie mee komen kletsen! en laat vooral wat vaker wat van jullie knappe paardjes zien ;)

hier hebben we vandaag door de regen ook niet zoveel gedaan, ben begonnen met het scheren van mijn mini maar nadat ik zijn hals borst en schouders had gedaan hield het apparaat er mee op (messen bot) dus net gelijk even nieuwe messen besteld (tondeuse met messen die niet te slijpen zijn, en ook voor het grote scheerapparaat, dan kan ik de oude weg brengen om te laten slijpen) dus nu maar weer even wachten tot de messen geleverd worden >;)

Morgen komt er voor de 3e keer iemand om mij te helpen met op (opnieuw)beleren van Murphy voor de kar... hebben we ooit al een poging tot gedaan maar toen schrok Murphy ergens van en is vervolgens met kar en al gaan rennen en dwars door de (midden)omheining gegaan, en uiteindelijk in de vijver tot stilstand gekomen... Gelukkig is hij voor het tuig enz. allemaal niet bang, en gaat het tegenwoordig in combinatie met de kar van mijn mini wel alweer goed(Lees loopt er gewoon braaf naast als zijn kleine vriendje voor de kar staat enz.), nu dus met zijn eigen kar nog!
En dan komt woensdag de zadelmaakster/-passer langs, ben benieuwd wat haar bevindingen gaan zijn! :=

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:22

Zo weer terug thuis na een lange autorit :)
Blij dat ik morgen die lieverds weer kan gaan knuffelen! Ook mijn kat had me superhard gemist en stond me aan de deur op te wachten <3

Iemand vroeg of dat schetsten veel werk in beslag neemt? Best wel, de DA moet elke vlek, elk detail vasteleggen op papier. Daarna moet hij ook alle kenmerken noteren. In Nederland mag men een foto nemen van het veulen bij ons nog niet.

Zo wat is iedereen weer leuk bezig geweest met jullie tinkers :D

Welkom aan de nieuwkomers!

Succes met Murphy morgen :)

Als het morgen droog is hoop ik weer heerlijk te kunnen rijden met Casanova.

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:12

Wat leukerds allemaal!
@Morris01 Oef ik krijg er de bibbers van als er een paard vaststaat aan een touwhalster.. Doe je dat bewust?

Ik ben heel trots op Gijsje. Zaterdag was het 5 jaar geleden dat ik hem van de fokker ophaalde. Hij is mee geweest op zijn tweede échte buitenrit. Super leuk met 2 andere andere tinkers op stap, waarvan 1 zijn oma is, zo bijzonder! Hij deed het zo goed, het water ingeweest (waar hij natuurlijk flink in moest spetteren met zijn voorbeen) en galop over een kronkelpad in het bos *\o/*


Afbeelding

Kimley

Berichten: 9147
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:16

Wat goed van gijs!

Wij gaan vandaag ook weer met rijden bezig :)

Ben benieuwd.

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:27

Oh zalig Jorine :D super dat Gijs het zo goed doet! Ik kan ook niet wachten tot onze eerste echt buitenrit. Nu gaan we soms al eens over de baan naar een veld om even voluit te galopperen maar zo eens echt op stap gaan met hem lijkt me geweldig :)

Succes straks Kimley!

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:36

jorretje schreef:
Wat leukerds allemaal!
@Morris01 Oef ik krijg er de bibbers van als er een paard vaststaat aan een touwhalster.. Doe je dat bewust?


Ik heb hem daar niet vastgezeten hij staat op een trainingsstal, ik zelf gebruik altijd een gewoon halster maar goed ik vond de foto er niet minder leuk om :D

Fijn dat Gijs het zo goed deed!

Succes Kimley!

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:39

Gefelciteerd met jullie 5 jarige jublieum en dat Gijs het zo goed deed.

Veel plezier die gaan rijden, ik ga zo werken en na me werk op Betsy stappen.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:04

Welkom nieuwelingen!
Splash is leuk heb al veel foto's van hem gezien!
Aansprekend paard vind ik hem.

Gisteren tripalon Laren gereden. Wat was dat weer mega gaaf. We deden lekker laag 60 cm omdat we allemaal onervaren waren in ons groepje. Nou dressuur was glibberen en glijden zonder ijzers. Ik baalde flink we lagen tot 5x toe bijna op de grond. Galop onderdelen ook niet meer getoont. Staat op je protocol takt fouten.. Naja goed ondanks alles nog 179.5 punt wat me mee viel met de glij partijen en niet getoonde onderdelen.

Toen mochten we even later de cross in. Mijn doel was om met Xaffier voorop te rijden, zodat we kunnen oefenen om in de toekomst ook alleen kunnen starten in een misschien wel officiële cross. Nou dat ging echt veel beter dan verwacht. Een steiger onderweg, even boos geworden en hij ging zo weer voorop. Heel trots op en dan ook nog de meeste hindernissen foutloos gesprongen. In het begin was het natuurlijk spannend dus eerst wat weigeringen. Maar hij herpakte zich en wel alles gesprongen.

Toen nog spring parcours dat we ook foutloos hebben gesprongen na de zware cross!
Afbeelding

Kimley

Berichten: 9147
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:41

Super gaaf shelly!

Mouse ging weer heel goed, wat een heerlijk dier is het ook <3

Binnenkort stap ik er zelf wel weer even op denk ik :)

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:43

Wauw wat goed Shelly!

En super van Mouse :)

Hier ook net heerlijk gereden met mijn lieve Cas :j helaas lag het nog te nat om te galopperen, dus hebben we wat gewerkt aan het sturen en wijken op been.

Kimley

Berichten: 9147
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:40

Zijn er meer mensen die hun tinker (gedeeltelijk) laten scheren ??

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:48

Lekker Claudia! Ik doe xaf straks alleen even in de stapmolen. Even bewegen na gisteren.

Kimley, ja ik laat die van mij elke winter scheren.

Kimley

Berichten: 9147
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:50

Helemaal of gedeeltelijk ?

Mouse heeft het nu al gewoon warm..
Ik wil haar hals laten scheren

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:03

Dusty heb ik nooit geschoren, de tinkers van mijn moeder en zus die gereden worden zijn ook nog nooit geschoren dus ik hoop dat ik dat bij Cas straks ook niet moet doen. Dusty leg ik altijd een zweetdeken op na het rijden, een half uur nadien haal ik die ervan en ze is weer droog :) nu ik er aan denk moet ik er voor Cas ook nog één kopen.

Kimley

Berichten: 9147
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:07

_Clocloken_ schreef:
Dusty heb ik nooit geschoren, de tinkers van mijn moeder en zus die gereden worden zijn ook nog nooit geschoren dus ik hoop dat ik dat bij Cas straks ook niet moet doen. Dusty leg ik altijd een zweetdeken op na het rijden, een half uur nadien haal ik die ervan en ze is weer droog :) nu ik er aan denk moet ik er voor Cas ook nog één kopen.


Ja.. maar mouse staat nu al gewoon te zweten op de wei en in stal.. dusja dat werkt niet voor mij :)

Na het werk heeft ze natuurlijk ook gezweet, dat is niet gek maar ik kan haar moeilijk dag en nacht met zweetdeken zetten. Dus ik wil haar hals in ieder geval laten scheren.

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:16

ik dacht dat je inderdaad bedoelde na het werken :) dan is het misschien wel prettig voor haar om eventueel te scheren.

Kimley

Berichten: 9147
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:17

_Clocloken_ schreef:
ik dacht dat je inderdaad bedoelde na het werken :) dan is het misschien inderdaad wel prettig voor har om eventueel te scheren.


Nee helaas :(

Moet nog wel een eigen zweetdeken kopen..
Ze is niet zeiknat, maar wel duidelijk warm, klam en vochtig. Vind dat toch niet helemaal lekker voor dr.

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:32

Ik scheer mijn paarden ook niet, ze staan 24/7 buiten morris staat nu ook al weer dik in het haar en zweet ook enorm, van mij mag die winter wel doorkomen!

Kimley

Berichten: 9147
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:56

Ja maar dat vind ik naar haar niet zo eerlijk.. om haar zo te laten staan want ze heeft er duidelijk last van.
Wil ook niet helemaal scheren, alleen de hals. Kan ze beter haar warmte kwijt en toch gewoon lekker buiten staan in weer en wind :)

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:30

Ja dat snap ik, ze geven wel nachtvorst op eind van de week.