Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
VrolexLover schreef:Zou best kunnen want de ogen van een mens dat homozygoot bruin heeft zijn ook donkerder dan die van een mens dat heterozygoot is.
Succubi schreef:Ik ben ook wel heel benieuwd.
Toevallig van de week een artikel gelezen over Zilverappel en Taffy.
Zo ver ik begreep (het was voor mij nogal lastig geschreven) was het de Taffy die voor vachtkleur en verdunning zorgde en het Z-factor voor ze "zilveren appels".
Als ik naar Gráni kijk en naar zijn vader en half broertjes en zusjes, heeft hij hele witte manen en staart vergeleken de anderen. De meeste hebben meer peper-zout.
Qua vachtkleur is hij hetzelfde en soms wat lichter (komt denk ik ook door de zon, nu hij een UV deken op heeft blijft hij meer donker).
Dan ligt een deel ook bij de moeder, maar ook met beide haflinger moeders zijn de kleuren heel anders geworden. Hoewel Marny wss wel sooty gen heeft, dat weet ik niet van die andere haflinger.
En het voorbeeld van Petrina heb ik ook. Gráni is muisjes grijs geboren en met een jaar was hij alweer van donker naar kots kleur en daarna heel licht bruin met duizenden appeltjes naar heel donker bruin.
Alle verkleur foto's staan in mijn profiel.
Zamora schreef:Ik weet hoe het zilvergen werkt
Zamora schreef:Zilver heeft normaal gesproken geen invloed op vacht, enkel de manen, maar in het geval van homozygoot zilver zijn deze dikwijls lichter wbt vachtkleur.