Info gezocht over de hengst Roven xx

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Info gezocht over de hengst Roven xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-02 18:10

hoi allemaal. ik heb ff een hele grote vraag aan de gene die heel erg veel van hengsten afweten! aangezien peggy voor ons pony kamp een opdracht verzonnen heeft dat we zoveel mogelijk info over een hengst moetten zoeken leek dit me een goed plek om informatie te vinden aangezien iedereen hier veel van paarden weet. ikzelf weet echt niets van deze hengst , sorry Lips are sealed ik hoop dat jullie me zouden kunnen helpen echt alles is welkom foto`s andere info enz...
ik zou graag informatie willen hebben over de hengst : ROVEN X X !
ik hoop dat jullie me kunnen helpen alvast bedankt
groetjes kim

ps peggy jij mag me ook wel info geven hoor er zal niemand achter komen hahaha Knipoog

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 18:13

naar mijn idee hoort dit op f.a. thuis dus heb ik hem verplaatst en ook je titel even wat duidelijker gemaakt

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-02 18:15

he lonneke bedankt hoor ikzelf snap echt helemaal niks van dat bokt hoe alles moet en werkt dus kei bedankt !

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 18:35

xx is anglo arab. of is dat engels volboed?? nou ja in ieder geval een van de twee misschien kan je cotact opnemen met een van de stamboeken

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 19:32

zoeken op bokt bij de zoekfunctie doet je wel wat vinden. Het sperma van Roven xx is in elk geval nog niet goedgekeurd door het KWPN... het is een Engelse volbloed...

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 20:29


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 20:54

Handig Kim! Die heb ik ook! Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 09:53

Roven xx is een Engels Volbloed, dat zie je aan die twee kruisjes achter z'n naam. Hij is onder voorbehoud goedgekeurd voor het KWPN op grond van zijn prestaties in de sport. Zie http://www.vwf.nl/VWF/Evenementen/2002/KWPNroven.htm

Tijdens de centrale hengstenkeuring in Den Bosch is de volbloedhengst Roven xx aangewezen voor het verkort verrichtingsonderzoek. Na herhaald spermaonderzoek blijkt dat Roven xx niet aan alle sperma-eisen voldoet. De voorwaarden voor de hengstenkeuring laten ruimte voor een uitzondering voor hengsten die in de sport goed presteren. Roven xx heeft goed 1.40 m. parcoursen gelopen. De hengstenkeuringscommissie acht dit voor een volbloed een bijzondere prestatie. Daarom heeft het Algemeen Bestuur, op voorstel van de hengstenkeuringscommissie, vrijstelling verleend voor de sperma-eis waaraan niet is voldaan. Wel zullen de resultaten van het spermaonderzoek, indien de hengst na het verkorte verrichtingsonderzoek wordt goedgekeurd, worden gepubliceerd zodat de fokkers daarvan op de hoogte kunnen zijn. Bovendien heeft de hengstenkeuringscommissie het recht om Roven xx alsnog de goedkeuringsstatus bij het KWPN te ontnemen wanneer na bediening van 50 merries blijkt dat Roven xx onvoldoende bevrucht heeft.

Bron: Persbericht KWPN