MissHIS schreef:[Bij de merries is er ook geen sprake van selectie, alleen van waardering dmv predikaten. Fokker beslist zelf of hij met z'n ongezonde merrie gaat fokken.
Ze komen allemaal te biecht...bij de koper..en vooral in deze tijd..
En foto's van de rug voor eventuele KS aanwezigheid..behoort bv. in Duitsland tot de basis aankoop onderzoek..
Vandaar dat al enkele jaren als keuringseis voor de derde bezichtiginghengsten dit wordt meegenomen..
Daarom is bv. vrijspringwedstrijden geen optimale voorbereiding om KS-vrij te zijn.
Verder moet je maar eens afvragen waarom sommige jonge hengsten in de verr. steeds korter gaan lopen.
Kortom het stamboek bepaald niet, maar de koper en dan maakt het niet uit hoe zo'n paard is ontstaan als hij/zij maar voldoet aan de wensen van de koper.
En die wensen liggen o.a. vast in aankooponderzoek.
MargreetB schreef:[Ik vat het daarom maar in positieve zin op: de kritische opmerkingen in de door jouw ingevoegde quotes van MisterA (over galop en achterbeengebruik) zijn nu, in het verrichtingsonderzoek, toch behoorlijk uitgekomen.
Jij vat het..ik ben bezig met het kijken naar paarden en aan "mensen" heb ik geen boodschap.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 25-11-10 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt