Bestaan er draverstamboeken/jaarboeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valentino
Berichten: 82
Geregistreerd: 08-05-02
Woonplaats: Purmerend

Bestaan er draverstamboeken/jaarboeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 16:50

Hoi allemaal,
Ik zou graag willen weten of er op internet of gewoon in nederland ofzo stamboeken zijn voor dravers.
gewone draver, amerikaanse darver, franse draver enz enz

Bestaan er ook boeken ofzo waarin alle geboren veulens staan beschreven qua kleur, eigenaar, aftekeningen enz???

Zoja bestaat er zo iets van 1996???

Zo ja zou je/u het mij dan willen laten weten???
Het betekent erg veel voor me ivm de ouders van mijn paard en zijn fokker.

Ook zijn alle adressen van sites op internet over alle draversoorten welkom!

Ik zou ook graag in contact willen komen met draver fans/eigenaars.
Dus rij/verzorg/heb jij een draver of vind je ze gewoon helemaal geweldig mail mij dan maar als het je leuk lijkt.

Alvast hartstikke bedankt.

Nathalie en Valentino Lachen

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 16:56

Ja de Nederlandse Draf en Rensport. Hun website is www.ndr.nl

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 16:57

Ga eens naar de site van Guus Kuiper en stuur hem een mailtje. Hij weet heel veel van dravers af. Ik heb van hem ook een boel informatie gekregen over de voorouders van onze 50% draver. De URL van zijn site is http://home.wanadoo.nl/guus.kuiper/horse/main.htm en vanaf die site kun je hem ook mailen.

En probeer het eens bij de NDR, zij beheren ook het draverstamboek. Van John Voskamp die daar werkt heb ik ook een hoop info gekregen. Zijn emailadres heb ik niet direct bij de hand, maar je kunt hem bereiken via de site van de NDR, http://www.ndr.nl

Onze Ameretto vind je trouwens in mijn profiel en in dat van Lautje. Hij is 50% draver en 50% Arabier. Zijn opa van moederskant was de hengst Manza Buitenzorg. Ben wel benieuwd naar de afstamming van jouw paard!

BTW er zijn nog meer mensen met dravers op Bokt, o.a. NaVy!, Buitenzorg en Jenna. Lachen

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 09:07

Wij hebben de boeken vanaf ik geloof 1967 tot deel 10 en die is geloof ik 2 jaar geleden uitgebracht. Dan hebben we nog per jaar een boek. Wat wil je weten? Ik ga dit weekend naar mn ouders, dan kan ik het opzoeken.

Valentino
Berichten: 82
Geregistreerd: 08-05-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-02 18:13

Hoi.
Uhm ik zal even een voor een beantwoorden enzo.
Want ik weet niet hoe ik berichtjes ertussen kan plaatsen
Pling

Yootha:
Hartstikke bedankt voor het adres ik ga meteen kijken.

Karin:
Ik heb Guus Kuijper vorige week gemaild en hij kon mijn vragen helaas niet beantwoorden. Huilen
Ik ga zo meteen op die van de Ndr kijken.
hartstikke bedankt!
Wat een mooi paardje is Amaretto!
Hij lijkt erg veel op die van mij alleen heeft die van mij waarschijnlijk geen arabisch bloed. en lijtk dus meer op een franse draver.
Hun koppies lijken in iedergeval sprekend op elkaar!
helaas heb ik de papieren niet van mijn paard.
Ik weet niet of hij ze heeft en als hij ze heeft heeft de fokker ze waarschijnlijk.
Ik heb dus ook een "zoektocht" gehouden en heb 3 vorige eigenaars van hem gevonden.
daarvoor schijnt hij van ene Carla te zijn geweest en die heeft hem van de fokker gekocht.
Die carla en de fokker heb ik helaas nog niet kunnen berijken en dat hoop ik snel wel zo te krijgen Lachen
want ik ben erg benieuwd naar zijn ouders.
Die carla en de fokker schijnen wel in gelderland te wonen.

Wkoekoek:
Als je zou willen kijken voor mij heel graag!
Ik denk dat ik iets onmogelijks vraag en dat het niet eens in die boeken staat maar toch zal ik het ff neerzetten voor je:
Ik ben op zoek naar een donkerbruin hengstveulen uit 1996 met zwarte manen, staart en benen.
Hij heeft een ruitvormige bles, 2 hoge witte achterbenen, linksvoor een witvoet en rechtsvoor een witte sok.
zijn fokker woonde toen in gelderland.
de echte naam van het veulen weet ik niet maar diegene waar hun hem op 2,5 jarige leeftijd aan verkocht hebben heeft hem Cheval genoemd en nu hij van mij is (inmiddels is hij 6) heet hij Valentino.
Als je nog meer info nodig hebt kan je me mailen.
In iedergeval al super bedankt!

Liefs NAthalie

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 23:10

http://home.wanadoo.nl/guus.kuiper/horse/menujaar.htm

hierop kan je wel op jaartal zoeken en kan je ff kijke wie de fokker is en met hem contact zoeken!

Dravers zijn echt leuke paarden vind ik dan ik heb je ff op msn toegevoegd als je het niet erg vind haha...als ik alles hier moet gaan type ben je morge nog niet klaar...

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 13:01

Ik heb laatsts ff in het stamboek gekeken en het is inderdaad niet te doen.. Ik heb wel een paar hengsten gevonden met Cheval in hun naam, maar daar kom ik niet verder mee omdat ik niet weet waar de fokkers vandaan komen. Ik heb het geprobeert, sorry!! Schijnheilig