Kosten opfok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:36

Mijn veulen gaat over ongeveer 2 weekjes naar Harich (friesland)
Daar kost het 50 euro in de zomermaanden en 91 euro in de wintermaanden. In de winter staan ze in een loopstal met +/- 10 paarden en komen ze 1x per 2 dagen in de paddock. Zomers staan ze dag&nacht op het land.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 15:05

Desiree schreef:
Waarom niet in de Belgische ardennen? JIj zit niet ver van Belgie vandaan, en het is daar heel gezond.


Dat zou inderdaad ook nog een idee zijn maar ik weet niet of dat toch wel dichterbij is als Brabant of Limburg, ik twijffel eerlijk gezegd een beetje.
Friesland is me overigens toch iets te ver, zo'n 2 a 3 uur is het maximum.

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:16

www.eaglesranch.com
Fijne mensen, alles goed voor elkaar! Kosten 100 euro per maand in de winter, 60 euro in de zomer incl. ontwormen en hoefsmid geloof ik.

kitbits

Berichten: 1416
Geregistreerd: 28-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:25

Zou ook niet graag mijn veulen op al te grote afstand laten opgroeien, je kunt zo nooit snel genoeg ingrijpen als er iets is, zoals verkeerde hoefstand e.d., je bent totaal afhankelijk van de opfokkers, daar zullen ongetwijfeld ook hele goede tussen zitten, maar ik heb ook driejarige gezien die terugkwamen, waarbij ik me afvroeg of dat wel wijs is geweest.
Ben blij dat mijn veulen dicht bij mijn huis opgroeid.

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:06

Aan de overkant, in Heinkenszand zit er ook een opfokbedrijf. Ik heb mijn veulen er zelf niet lopen, omdat ik hem nu toch thuis heb staan, maar ik heb toch even bij hem geinformeerd. Als je zijn email adres wilt hebben, kun je me even PB-en. Want als je er dan toch regelmatig naar toe wilt, zou dit misschien een oplossing kunnen zijn, omdat het toch vrij dichtbij is.
Of deze goed is weet ik natuurlijk niet. Misschien iemand ervaring mee?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 18:23

Die eaglesranch is aan de andere kant van het water Knipoog dat is toch wel een beetje het nadeel als je hier woont, bijna alles is ver weg Knipoog
Ik wel er idd redelijk bij in de buurt zijn omdat ik er geregeld eens een kijkje zou willen nemen. Stacey, kan je me het emailadres pb-en? Alvast bedankt Lachen

levendige
Berichten: 104
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 11:46

Wij verkopen paarden en veulens. Onze veulens groeien op in de Franse Ariege, gewoon lekker in de kudde. Zijn ze 2,5 dan komen ze naar onze Ranch in Spanje of naar de Farm in Frankrijk, waar ze worden getraind. Dat is een hele fijne manier om met paarden te werken!
Geen trauma's en gekke dingen, gewoon in de kudde en daarna een fijne training!

Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 12:14

Mikjn veulen staat op het paradepaardje in de Woerdense Verlaat. ik betaal in de zomer 70 euro en in de winter 105 (jaarling) dit is incl. brok en kuil/hooi. Ze kunnen vanuit de loopstal iedere dag van binnen naar buiten lopen. het is excl. hoefsmid, veearts en ontwormen.

empyree
Berichten: 80
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Verneugheol (Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 13:43

alabastro schreef:
Daar twijfel ik ten sterkste aan. Wat kan je bieden €1000 per jaar. Dat zijn er €83 per maand! Je kan mij niet wijs maken dat je daarvan een paard voldoende kan voeren, ontwormen en naar de smid laten gaan.
Daar komt nog eens bij dat er een zekere vorm van permanentie moet geboden worden als je paarden van een ander hebt lopen, waarvan wordt die betaald. Ik weet wat mijn weides kosten per hectare aan onderhoud en ook verlies van landbouwteelten. Als je dan opfok moet doen aan die prijzen moet je ergens anders besparen. Ik zou toch maar eens nadenken over die beslissing.


Bedenk wel dat een hectare grond in Franrkijk veel minder kost dan hier !
Wij hebben daar een stuk van 2 hectare met een groot woonhuis voor de rpijs waar je hier nog niet eens alleen de grond voor kunt kopen .
Er zijn streken waar je 2500 euro betaald voor een hectare.............
daar kun je hier alleen van dromen Knipoog

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 20:58

Dat heb ik ook al gehoord dat de grond in Frankrijk een stuk goedkoper is. Als je dan ook nog je eigen hooi kan winnen kan ik me voorstellen dat het een stuk goedkoper is.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:05

Allemaal relatief denk ik. Bij ons staat een 2- jarige en een veulen van Franse eigenaars in de opfok. Het gras is altijd groener ergens anders Knipoog.

empyree
Berichten: 80
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Verneugheol (Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:08

Maar waar wonen die franse eigenaars ????????Want het is niet overal even geodkoop.
Daarbij ben ik van mening dat fransen naar onze maatstaven iets makkelijker met hun dieren omgaan als wij en dat een bezorgde eigenaar er dus voor kiest om zijn veulen dan maar in Nederland onder te brengen...........

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 21:08

Hahaha, ja zo kan je het ook zien Knipoog
maar ik heb het werkelijk waar al vaker gehoord. Het kan natuurlijk ook zijn dat het de Franse eigenaar erg goed bevalt bij jullie!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:14

Het zijn 2 verschillende eigenaars, ééntje uit Zuid-Frankrijk en 1 uit de buurt van Parijs. Van een andere Fransman hoorde ik dat de paarden er soms erg belabberd bijlopen in de opfok, dat er echt absoluut niet naar gekeken wordt.
Maar natuurlijk zullen er ook wel goeie bedrijven zijn, kwestie van ze te vinden dan.
Wij vragen ook maar 1000 euro per jaar, inclusief smid en vaccinaties, maar beperken ook wel in aantal. De veulens lopen ook in gemengde leeftijdsgroepen en de jonge hengsten staan bij drachtige merries en ruinen, wat ze toch goed opgevoed houdt. Dat alles met 24 uur per dag buiten: het is een beetje mijn eigen visie op opfok en diegenen die dat zoeken kunnen, denk ik, op niet zoveel plaatsen terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:42

Stacey schreef:
Aan de overkant, in Heinkenszand zit er ook een opfokbedrijf. Ik heb mijn veulen er zelf niet lopen, omdat ik hem nu toch thuis heb staan, maar ik heb toch even bij hem geinformeerd. Als je zijn email adres wilt hebben, kun je me even PB-en. Want als je er dan toch regelmatig naar toe wilt, zou dit misschien een oplossing kunnen zijn, omdat het toch vrij dichtbij is.
Of deze goed is weet ik natuurlijk niet. Misschien iemand ervaring mee?

Het adres of als er een website van is, ben ik zeer benieuwd naar Lachen Moet me toch ook al een beetje gaan oriënteren op opfokbedrijven Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:26

Merilyn schreef:
Mikjn veulen staat op het paradepaardje in de Woerdense Verlaat. ik betaal in de zomer 70 euro en in de winter 105 (jaarling) dit is incl. brok en kuil/hooi. Ze kunnen vanuit de loopstal iedere dag van binnen naar buiten lopen. het is excl. hoefsmid, veearts en ontwormen.


Daar staat ie van mijn ook. Ze kunnen helaas nu niet zelf in- en uitlopen, aangezien dat alleen bij de veulens is. De jaarlingen en de twenter komen ongeveer halve dagen in de paddock, had ik begrepen.