Derde bezichtiging en Ermelohengsten.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:07

Ja dat klopt, ik was wel heel vroeg uit de veren namelijk. Hij is niet op komen dagen voor de derde bezichtiging maar wel voor de KSS.

Bucephalus

Berichten: 2469
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:12

Pipo schreef:
Ja dat klopt, ik was wel heel vroeg uit de veren namelijk. Hij is niet op komen dagen voor de derde bezichtiging maar wel voor de KSS.



Nou moe, jij bent bij de hand! Ik heb hem ook niet staan bij mijn lijstje, maar wel als 3e bez. in mijn boekje afgaande op eerdere berichten hier op Bokt. Ik had wel medelijden met de eigenaar. Als die aan een derde is verkocht heeft ie er zeker geen winst op gemaakt. 2 x 9500 Euro is niet echt veel voor een derde bezichtigingshengst..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:14

Hoezo bijdehand?

Bucephalus

Berichten: 2469
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:18

Pipo schreef:
Hoezo bijdehand?

Het was me nog niet opgevallen dat het niet klopte. In Ceasario's overzicht staat ie als niet aangewezen. Ik heb de uitslagen verder niet meer gecontroleerd. Het zou me ook niet opgevallen zijn als jij het niet had gezegd, dus heel oplettend oftewel bijdehand. Ik verander het nu in mijn boekje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:41

597 Uramé (Oramé x Notaris) heeft wel gelopen, in de eerste groep, dacht ik.

Bucephalus

Berichten: 2469
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:41

Lovely schreef:
597 Uramé (Oramé x Notaris) heeft wel gelopen, in de eerste groep, dacht ik.


Pipo??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:58

Hij staat op mijn lijstje dat hij niet gelopen heeft in de eerste groep. Maar ik kan dat natuurlijk mishebben.

Ik was bij de uitslag van de eerste groep, en daar was hij niet bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 01:00

De tuigers:

Alles waar ik een minnetje had staan met de opmerking te Hackneyachtig ging door Haha!
862 Ganges x Waterman droeg z'n staart tijdens alle bezichtigingen scheef en was erg hackneyachtig kwa beweging.
876 Manno x Balmoral had zijn achterhand er in Zwolle compleet achter ipv onder en liep nu niet erg veel beter.
883 Manno x Indiaan en 884 Manno x Cambridge Cole waren redelijk.
906 Opgenoort x Factor ook erg hackneyachtig maar liep hier beter dan in Zwolle.
910 Patijn x Heineke redelijk.
920 Waterman x Ureterp vond ik een goede hengst.
922 Manno x Immigrant slecht achterbeen, ik had hem in Zwolle al doorgestreept en was stomverbaasd dat hij naar Den Bosch mocht, Ermelo is helemaal een compleet raadsel Verward

Gelderse hengsten zijn er beiden door, de Zichem x Elegant liet zich goed zien en de Koss x Zichem is nog erg klein en jeugdig maar is wel een erg goede hengst die nog wat tijd nodig heeft.
Vond beide in Ermelo ook erg goed gaan tijdens het losbewegen/springen.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 11:17

Ceasario, pas je nog even aan in je eerste bericht dat de Olivi x Michelangelo wel door is Haha!? Hij bracht niet voor niets de hoofdprijs op in de veiling Knipoog.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 11:18

Anoukie schreef:
Ceasario, pas je nog even aan in je eerste bericht dat de Olivi x Michelangelo wel door is Haha!? Hij bracht niet voor niets de hoofdprijs op in de veiling Knipoog.

Heb jij houte handen? Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 11:39

Ik ben erg benieuwd wat de mensen hier vonden van de jonge Paddox die door is, heb hem zelf nog niet echt gezien, alleen op de straat.

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:27

Jurga schreef:
Ik ben erg benieuwd wat de mensen hier vonden van de jonge Paddox die door is, heb hem zelf nog niet echt gezien, alleen op de straat.


O ja, prachtig! Ik vond hem erg opvallen in zijn groep. Had wel gehoopt dat ie ook voor de Kampioenskeuring op mocht draven, maar helaas...

Bucephalus

Berichten: 2469
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:31

sannah"]
[quote="Jurga schreef:
Ik ben erg benieuwd wat de mensen hier vonden van de jonge Paddox die door is, heb hem zelf nog niet echt gezien, alleen op de straat.


O ja, prachtig! Ik vond hem erg opvallen in zijn groep. Had wel gehoopt dat ie ook voor de Kampioenskeuring op mocht draven, maar helaas...
[/quote]


Nr. 624 Unbelievable. Paddox x Haarlem x Zeoliet. Ik vond het een heel mooi type. Deze daalde bij het vertrekken en toonde een mooie ruime beweging.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:33

Anoukie schreef:
Ceasario, pas je nog even aan in je eerste bericht dat de Olivi x Michelangelo wel door is Haha!? Hij bracht niet voor niets de hoofdprijs op in de veiling Knipoog.


Ha ik heb een weddenschapje gewonnen. Ik had gegokt dat hij het hoogste bedrag op zou leveren Haha! Helaas was ik er niet en had hem nog graag wel willen zien.

Weet iemand hoe groot de Zichem x Elegant en de Koss x Zichem zijn?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:05

De Oscars voelen mij ook zeker heel positief op. Eentje uit verweg de moederlijn van Silly, dus ik ga maar weer eens nadenken Knipoog

Ceasario, volgende keer niet zo grumpy kijken, ik lachte toch lief naar je!!!!! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:23

Pipo schreef:
Hij staat op mijn lijstje dat hij niet gelopen heeft in de eerste groep. Maar ik kan dat natuurlijk mishebben.

Ik was bij de uitslag van de eerste groep, en daar was hij niet bij.


Alleen Uramé (Oramé x Notaris) bleef achter bij de rest. Deze hengst moest zelfs een tweede keer ter verkoop worden aangeboden, omdat de eerste koper zich na de afslag van de veilingmeester uit de voeten had gemaakt.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:28

Klopt ja, die gast zag ik wegrennen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:31

LuvdaTossa schreef:
Weet iemand hoe groot de Zichem x Elegant en de Koss x Zichem zijn?


Unison, Zichem x Elegant 1.66
Ulmus, Koss x Zichem 1.60, toch verwacht ik dat deze nog wel een stuk de hoogte in gaat gezien zijn bloedlijnen.
Zichem zelf was op de keuring ook een vrij klein compact paard en is behoorlijk uitgegroeid.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:33

Samsam schreef:
omdat de eerste koper zich na de afslag van de veilingmeester uit de voeten had gemaakt.


Die zat ff de voorwaarden door te neuzen en zag toen dat men geacht wordt bij zijn/haar volle verstand te zijn tijdens het bieden Haha!

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:35

Ja zoiets

Die deden telkens het openingsbod met ze allen, stelletje lolligerds, maar nu had ie hem aan ze broek hangen Haha!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:39

De Caretino x Tin Rocco was zaterdag niet aanwezig omdat hij kreupel was, dat vond ik erg jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:45

Franske schreef:
Ja zoiets

Die deden telkens het openingsbod met ze allen, stelletje lolligerds, maar nu had ie hem aan ze broek hangen Haha!


Heb zoiets ook een keer op een veiling van arabieren gezien.
Alle paarden gingen voor behoorlijke bedragen weg maar één bleef hangen op het openingsbod.
Z'n vrouw begon helemaal te huilen en hij liep naar achteren, aan het eind kwam het paard weer ter veiling Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:58

Ilindra"]
[quote="LuvdaTossa schreef:
Weet iemand hoe groot de Zichem x Elegant en de Koss x Zichem zijn?


Unison, Zichem x Elegant 1.66
Ulmus, Koss x Zichem 1.60, toch verwacht ik dat deze nog wel een stuk de hoogte in gaat gezien zijn bloedlijnen.
Zichem zelf was op de keuring ook een vrij klein compact paard en is behoorlijk uitgegroeid.
[/quote]

Er zullen daar nog wel een aantal cmters bijkomen, toch? Mmm niet al te groot... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 16:21

Zichem zelf is uitgekomen op 1.69, Koss is 1.68 en Deutzia (de moeder van Ulmus) is ook niet direct een kleine merrie.
Afbeelding
Deutzia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 16:24

Samsam"]
[quote="Pipo schreef:
Hij staat op mijn lijstje dat hij niet gelopen heeft in de eerste groep. Maar ik kan dat natuurlijk mishebben.

Ik was bij de uitslag van de eerste groep, en daar was hij niet bij.


Alleen Uramé (Oramé x Notaris) bleef achter bij de rest. Deze hengst moest zelfs een tweede keer ter verkoop worden aangeboden, omdat de eerste koper zich na de afslag van de veilingmeester uit de voeten had gemaakt.
[/quote]

Ik heb het over de eerste bezichtiging Samsam, niet over de veiling.