Grannus en Argentinus nakomelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Grannus en Argentinus nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 15:00

Heeft er iemand informatie over Grannus en Argentinus nakomelingen? En dan met name degene die uitkomen in de dressuursport. Mogen natuurlijk ook kleinkinderen zijn van hun zijn.

Hoe is het karakter van hun zlef en hun nakomelingen? Bewegingen? Maatvererving?

Ben nl wel gecharmeerd van die hengsten, maar weet niet wat jullie ervaringen ermee zijn.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:16

Van Argentinus heb je de laatste tijd veel goede paarden in de topspringsport. Zie de uitslagen maar eens.
Dan heb je Amsterdam, daar komen wel fijne dressuurpaarden van , maar niet zo erg veel gedekt.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:20


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 17:05

Hier zie je foto's van een kleinzoon van Grannus:
[ITP] Foto's van 12 juli

Het is een Herannus uit een Heidelberg moeder. Lief aanhankelijk paard met een eigen mening Lachen. Qua beweging is hij niet zo superbijzonder, maar wel correct.

Zijn vader Herannus was ook nog wel een beetje een heerschap, ik heb hem 2 keer zien springen op concours, erg aanwezig paard, aandachttrekkertje. Herannus had een sjieke manier van bewegen, maar niet zoals je de dressuurhengten van tegenwoordig ziet doen.

Verder heb ik nog een Herannus x Cadmus gekend en die was bepaald niet makkelijk, die was geestelijk nogal kleinzerig leek het wel. Misschien had dat ook te maken met de manier waarop hij grootgebracht is of zoiets, dat weet ik allemaal niet.

Mijn usericon is trouwens Grannus Himself, wat een paard he Lachen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 17:12

germanico is toch ook van grannus?
dat is een in het aes stamboek (engeland) goedgekeurde dekhengst, maar das een springer, klein compact paard, niet apart bewegen.
weet zo niet wat er van moeders kant achter zit

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 19:14

Over Grannus vind je ook veel op Horse gate.

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 07:52

Grannus geeft springpaarden en Argentinus geeft zowel spring als dressuurpaarden die hoog in de sport lopen.