Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Redd

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 12:00

Ja, alles goed gegaan. Mooie, grote vosmerrie. Voorlopig iig nog als er geen schimmel in zit.
Merrie is een draagmerrie inderdaad, heeft het heel goed gedaan voor een eerste veulen.
Veulen komt uit mijn topper Cyraniek, mama van Proud James.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 14:35

Gefeliciteerd Redd

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 15:46

Gefeliciteerd Redd, in het begin altijd spannend of het zo blijft of dat ze gaan schimmelen :D
Heb je een voorkeur voor een schimmel?

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 16:42

janderegelaa schreef:
s0173957 schreef:
Dan kijk je mijn inziens niet naar het ultieme, het GP paard.
Want dat kan hij dus wel en dat zal hij, gezien z'n pedigree, ook wel doorgeven.

Ze moeten echt niet in een gewone draf achteraan 25cm van de grond kletsen hoor...

Dat kijk ik wel want ik zeg dat het wel een heel functioneel achterbeen is. Maar dat is voor de sport.

Ik kan begrijpen dat het niet wenselijk is om hem te gebruiken op een merrie met een zwak achterbeen omdat hij dat waarschijnlijk niet gaat verbeteren. Maar dat weten we na de eerste merriekeuringen.

Ik denk dat wij ook niet moeten vergeten dat Dinja erop zit. Veel mensen zullen niet doorheen kijken dat zij een heel goede amazone is.

Ik zag een video geschoten van de andere kant dan die dat werd gedeeld eerder, en daar zag je hem met de neiging om sloffend te doen met de achterbenen in draf. Kan helaas de video niet terugvinden door alle auto video’s op Instagram.

In het algemeen lijkt het dat hij heel fijne paarden fokt, maar ik heb mijn twijfels bij of hij echte toppers fokt(voor die dat dat wil). Zag er ook weinig van op de hengstenkeuring.

Maar misschien moet ik mijn worden eten als mijn eigen McLaren geboren wordt…

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 20:34

Gefeliciteerd Redd

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 20:56

Gefeliciteerd Redd! Ga je deze houden als opvolger?

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 21:35

Gefeliciteerd Red !

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 21:48

Phonix schreef:
janderegelaa schreef:

Dat kijk ik wel want ik zeg dat het wel een heel functioneel achterbeen is. Maar dat is voor de sport.

Ik kan begrijpen dat het niet wenselijk is om hem te gebruiken op een merrie met een zwak achterbeen omdat hij dat waarschijnlijk niet gaat verbeteren. Maar dat weten we na de eerste merriekeuringen.

Ik denk dat wij ook niet moeten vergeten dat Dinja erop zit. Veel mensen zullen niet doorheen kijken dat zij een heel goede amazone is.

Ik zag een video geschoten van de andere kant dan die dat werd gedeeld eerder, en daar zag je hem met de neiging om sloffend te doen met de achterbenen in draf. Kan helaas de video niet terugvinden door alle auto video’s op Instagram.

In het algemeen lijkt het dat hij heel fijne paarden fokt, maar ik heb mijn twijfels bij of hij echte toppers fokt(voor die dat dat wil). Zag er ook weinig van op de hengstenkeuring.

Precies zijn achterbeen: https://fb.watch/FNw51BLJUM/?fs=e

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 22:08

Gefeliciteerd Redd!

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 22:18

Weet niet of ik daar me eens ben. Zit wel een beetje Ampere in. McMary is ook een veel hetere beest dan McLaren.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 22:29

Hoi, ik kom hier even binnen vallen. Kan iemand ergens een goede standfoto van Ilegro vandaan toveren? Ik twijfel heel de tijd of hij 1 platte voet heeft en kan geen goede foto vinden :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 22:58

Jasmijn159 schreef:
Hoi, ik kom hier even binnen vallen. Kan iemand ergens een goede standfoto van Ilegro vandaan toveren? Ik twijfel heel de tijd of hij 1 platte voet heeft en kan geen goede foto vinden :')

Afbeelding

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 23:12

Toch mooi dat het NRPS zo’n hengst er dan wel uit pikt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 09:28

Phonix schreef:

Ik vindt zijn nakomelingen tot nu heel aansprekend, McMary een klasse apart. :j Bedoel je toppers qua keuringstopper en expressief bewegen of toppers voor het hogere niveau?
Want dat eerste geeft hij denk ik niet maar vind ik persoonlijk ook niet zo interessant..dat tweede moet natuurlijk nog gaan blijken. :)

Wat betreft zijn achterbeen is het een beetje een Sir Donnerhall achterbeen maar dan wel heel bewerkbaar. Ik vond hem irl achter beter dan Mauro. Ik denk inderdaad wel dat hij merries nodig heeft met een goed achterbeen en voldoende kracht.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 14:16

Ja dat dus, zo bedoel ik het.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 21:44

Gefeliciteerd Redd! Wat leuk een merrie! <3

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 17:31

Afbeelding

Afbeelding

Hier is vannacht een hengstje geboren. <3

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 18:15

Wat een schatje, proficiat

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 18:22

@c_alsemgeest. Ja, het maakt me niet heel veel uit. Vind een donker vosje (in hoeverre dat blijft) ook wel mooi. Van de andere kant, als dit mijn nieuwe fokmerrie word is schimmel ook wel leuk; toch wel een beetje kenmerkend voor mijn fokkerij

@carola: ik weet nog niet of ik haar verkoop of hou. Ik heb wel al van twee man interesse, maar vindt het ook wel interessant om aan te kijken of het mooie opvolger van moeder wordt. En ook lastig wat je in deze tijd kan vragen voor je veulen. Iemand daar een idee over?

Ze doet het iig heel goed. Mooi uit de kreukels aan het komen. Helaas werkt het weer niet helemaal goed mee. Hoop dat ze volgende week meer naar buiten kan en ik wat mooie foto's kan maken met de camera. Ze is in ieder super slim en voor de duvel niet bang, heel leuk! En erg knap, al ben ik natuurlijk bevooroordeeld

Afbeelding

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 18:23

Gefeliciteerd Quir! <3

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 19:12

Ohh dat is zeker een schimmeltje Redd! Knap statig veulentje. <3

Bedankt beide, ben er heel blij mee. Vergeten bij te zetten, maar t is een Secret usb uit een Ebony x de Niro merrie. <3

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 19:25

Gefeliciteerd allemaal!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 19:36

Gefeliciteerd Quir, mooi veulen.
En een prachtig schimmeltje voor Redd.
Beide gefeliciteerd

Tootjevilena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 19:39

Gefeliciteerd met jullie knappe veulens.. een spannende maar bovenal mooie tijd <3

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 21:10

Waarom denken jullie dat het een schimmeltje is? :D

Meestal hebben mijn veulens 5 witte haren boven het oog waarop ik het herken, maar bij deze heb ik het (nog) niet kunnen zien. Dus ik twijfel(de) nog enorm