Donkere vos voor mijn merrie gezocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 14:30

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 14:31

janderegelaa schreef:
Wynton, die lijkt zwart maar is een vos.

Bedoel je Wynton de jazz x matador? Die is zwart toch?
Ken twee donker bruine wyntons uit vos merries, dat zou niet moeten kunnen als hij vos zou zijn?

Zoals deze: DANCE ROYAL | HorseTelex https://share.google/ORxwYKBB9FDoM4fYV

Staat bij kwpn ook geregistreerd als zwart (al vind ik hem dan weer meer donker bruin, en de registratie klopt inderdaad niet altijd :P )

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 16:50

c_alsemgeest schreef:
janderegelaa schreef:
Wynton, die lijkt zwart maar is een vos.

Bedoel je Wynton de jazz x matador? Die is zwart toch?
Ken twee donker bruine wyntons uit vos merries, dat zou niet moeten kunnen als hij vos zou zijn?

Zoals deze: DANCE ROYAL | HorseTelex https://share.google/ORxwYKBB9FDoM4fYV

Staat bij kwpn ook geregistreerd als zwart (al vind ik hem dan weer meer donker bruin, en de registratie klopt inderdaad niet altijd :P )

Dan zijn die ook vos. Wynton is een koolvos.

Bewijs: https://www.kwpn.nl/nieuws?itemId=NewsItem:25890

c_alsemgeest

Re: Donkere vos voor mijn merrie gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 17:08

Zijn inderdaad ook hele donkere, dus allemaal koolvos dus. Bizar :+

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 17:53

Maar ts will een braaf beest, dan zou ik Wynton overslaan.

Dankjewel voor het uitleg Elisa, dat wist ik niet. Pjethro is zo orange als wat.

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-26 08:53

c_alsemgeest schreef:
Filou of opoque zijn de eerste die in mij opkomen bij jouw merrie.
Opoque alleen dv, dus dat zou ik wel meenemen in de afweging.

En waarom denk je aan deze 2?

En ik wist niet eens dat koolvos bestond

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 09:22

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-26 19:04

Elisa2 schreef:
https://nrps.nl/u/files/power-edition-k ... ortage.pdf

Dit is ook een gave hengst en KWPN aangewezen.

Zeker weten! Mooi beest

Afbeelding
Dit is een standfoto van mijn merrie. Misschien niet een goede.. Anders kan ik morgen wel nieuwe maken, maar ik vergeet het elke keer. Op stand is ze echt anders dan onder het zadel.

Ik zou haar hals willen verbeteren. Ik vind het mogelijk om haar qua hals bij elkaar en opwaarts te rijden. Het achterbeen mag actiever en elasticiteit over het algemeen beter. Vrijer uit de schouder. Geeft dat de info die nodig is?

Sonic is nog wel mijn favoriet. Power Edition kan ik ook waarderen. En Bellingham ook, maar iets lastiger te beoordelen vanaf het filmpje. Oh ja, liefst geen diepvries.

Be My Dancer is ook gaaf, maar mist voor mij wat achterbeen. So Unique denk ik te bloederig. Viva Gold nakomelingen pakt me niet echt. Everglow gold mooi beest, maar vos en teveel verwant, maar dit type spreekt me wel aan.
Laatst bijgewerkt door ellen83 op 10-03-26 19:10, in het totaal 2 keer bewerkt

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-26 19:05

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 21:21

Dankjewel, die info kan ik wel wat mee.

Qua model is en achterbeen is je merrie echt Donnerhall bloed zo te lezen. Ze is lang qua hals en rug dus dat is in combinatie met een wat langer en trager achterbeen lastiger bij elkaar te rijden. Daarom hebben ze waarschijnlijk ook Governor gebruikt omdat die zelf een goed achterbeen heeft en wat compacter is maar Governor fokt dus zoals ik al zei naar de moeder.

Eigenlijk zou zij qua verbeterpunten echt een goede kandidaat zijn voor Dutch Dream. Maar die geeft ze dus scherp en galop moet goed zijn. Hij heeft wel een aangewezen zoon. Dutch Dream x Tango maar die heeft helaas een wortel kleur.

Ik denk dat Sonic ook goed zou kunnen passen, LV geeft een goed achterbeen mee en dat is het belangrijkste voor deze merrie denk ik. Nadeel is dat er nog weinig nafok van is.

Met Power Edition wordt het wellicht wat te grof en ouderwets. Bellingham kan ik geen filmpje van vinden dus geen mening over.

Ik denk dat Filou ook nog steeds mooi zou kunnen passen. Hengst heeft zelf een goed achterbeen en fokt bloederig en niet teveel lengte. Is wel lijnenteelt op Donnerhall wat zowel positief als negatief kan uitpakken.

Een zoon van Opoque zou ook een goede match kunnen zijn. Maar kan me zo ff niet herinneren of die ook een donkere vos was. Even opgezocht, wel vos.. niet donker. Opoque zelf zou mooi kunnen passen inderdaad maar is helaas diepvries.

New Dreams is wellicht ook een optie, met Dreamboy er achter heeft die hengst juist grootramige merries nodig. Hij is ook vrij bloederig..heb er alleen nog geen nafok van gezien.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 21:41

ellen83 schreef:
c_alsemgeest schreef:
Filou of opoque zijn de eerste die in mij opkomen bij jouw merrie.
Opoque alleen dv, dus dat zou ik wel meenemen in de afweging.

En waarom denk je aan deze 2?

En ik wist niet eens dat koolvos bestond

Was een heel stuk aan het typen, maar Elise heeft de punten al benoemd, en daarbij beide ook een fijn en werkwillig karakter.

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-26 21:45

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 22:07

Ligt het aan mij of is het slecht gefilmd?

Van wat ik zie wordt ik er niet gelijk heel wild van. Maar kan het niet goed beoordelen zo.. mooie voorhand en hoogbenig. Maar hij lijkt achter vrij groot te lopen en erg te stuwen met een iets holle rug.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 01:06

San To Alati is ook een koffievos. Weet niet of hij bij je merrie past maar moest aan hem denken bij het zien van dit topic ;)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 08:56

En Don Olymbrio? Wel alleen nog diepvries ivm zijn overlijden.

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-26 11:29

@Elisa2 Het is een preview filmpje wat interesse moet wekken. Hij is officieel gepresenteerd op hun hengstenshow de 14e, maar kan kan geen filmpjes ervan vinden. Alleen foto's.

@Magootie: San to Alati is prachtig met zijn mooie manen. Wel een keer positief op doping getest en daarna weinig in het nieuws. Geen idee hoe wat waarom.

@autumnn: ook een mooie hengst, net zoals Benicio overigens. Maar alleen diepvries. Weet niet of ik dat wil.

Afgelopen vrijdag ben ik bij onze lokale hengstenhouder geweest. Hij hoorde van mijn zoektocht en zei precies zo eentje net nieuw op stal te hebben. Hij is een 3-jarige hengst van Iron x Bretton Woods. In contact oogt hij relaxt en nuchter.
Hij heeft mijn interesse zeker!
Afbeelding

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 12:10

Trenton Woods USB. Is die al ergens gekeurd?!

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-26 12:17

@janderegelaa: als het goed is AES. Ze willen hem eind van het jaar bij het KWPN aanbieden. Wat vind je ervan (voor zover je kan zien)?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 12:58

Daar zou je wel een enorm risico mee nemen. Jonge hengst, niet goed genoeg voor het KWPN. Met de afstamming verwacht ik geen simpele ongecompliceerde dieren.

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-26 13:03

@Elisa2: niet goed genoeg voor KWPN? Waar baseer je dat op? En kun je meer vertellen over je verwachtingen qua afstamming?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 13:04

Elisa2 schreef:
Daar zou je wel een enorm risico mee nemen. Jonge hengst, niet goed genoeg voor het KWPN. Met de afstamming verwacht ik geen simpele ongecompliceerde dieren.

Hij is niet aangeboden bij een stamboek. Misschien laat rijp. Maar hij is ook nu nog niet eens 3.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 13:09

Zouden ze bij alle hengsten moeten doen ipv 2,5 jaar
Ik vind hem wel heel knap :j

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 13:27

Elisa2 schreef:

Bij deze was het een overwogen beslissing om hem later in te brengen omdat hij echt nog te jeugdig was. Begreep dat hij later wel via kwpn aangeboden gaat worden.
Vind het wel een fijne hengst om te zien, maar heb er weinig beeld materiaal van gezien moet ik toegeven :P

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-26 13:30

Klopt, hij is echt nog jeugdig en schraal. Ik verwacht er wel veel van

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 18:45

Nou ik zal wel de knuppel in het hoenderhok gooien maar kan aan de foto zien dat hij niet voordelig in elkaar zit. Neerwaartse romprichting, lang achterbeen, volledig stuwend op de voorhand in beweging. Weinig front.

Bretton Woods zit Johnson achter, die geeft geen simpele ongecompliceerde paarden.