Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 18:57

Y’ur begint eeeeindelijk de schade in te halen *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

En het blijft een klier :')
Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 16:09

Wat ziet hij er goed uit! Fijn dat hij zo is bijgetrokken..

Hier maar weer eens een foto gemaakt want doe te weinig :-)
Cover begint eindelijk wat meer body te krijgen
Afbeelding

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-26 01:50

Lonniej ja hij begint wat volwassener te lijken! Heerlijk koppie op die laatste foto <3

Kiko die is zijn jaarling-look ook echt kwijt. Het wordt een mooie spierbundel.

Anso oeps! Daar heb je wat aan schoon te maken. Leuk he, al dat wit :') . Ik ben benieuwd wat jullie morgen van plan zijn!

DGM een echt heerlijk klier-ruintje. Op zich niet erg, dat wassen. Leert ie mooi van. Hopelijk is het wel snel weg want schimmel is natuurlijk niet leuk.

Kvikur die lijkt echt niet heel klein meer en aan de billen te zien komt er ook nog wel wat bij!

Shirley_p wat staat ie daar relaxed. Volgens mij heeft ie genoten van de poetsbeurt.

Ik heb niet zo veel te melden. Afgezien van een regelmatige poetsbeurt en eens meten (1.64 nu) gebeurt er niet zoveel met Sylfonia.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 06:48

Muronia: daar zeg je het. Al dat wit. Ik weet nog goed toen ik de eerste foto doorgestuurd kreeg. Was dat ook mijn eerste gedacht. ‘O nee al dat wat’ ik had dat niet verwacht en was het ook even vergeten dat dit wel eens kon gebeuren. _O- Maar daarna was ik wel opslag verliefd en vergeet je dat. En wat we vandaag doen is eigenlijk nie zooo speciaal. Maar we hebben onze ‘eerste’ foto schoot zonder Mira. Voor haar 2jaar. Ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen.
syl is echt een reus jong. We hebben er op stal ook zo een staan. Die is zeker ook al 1,65. Terwijl haar half broer toch kleiner is die jaar ouder is. Toch gek hoe dat allemaal gaat.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-26 20:15

Ach ja joh alles heeft voor en nadelen. Ik heb meerdere schimmels gehad, paarden met hoge witte benen, een bonte. Mn portie wassen en poetsen wel gehad. Ik heb mn saaie bruine met weinig (voor mijn doen dan) wit wel verdiend nu :+

Vanmiddag lekker uitgebreid gepoetst en een klein stukje gewandeld in de bak. Beetje oefenen met stappen, halthouden, pasje terug. Mijn dochter heeft een paar foto's gemaakt. Ik schrok een beetje van mezelf. Ik loop niet alleen heel beroerd maar ik sta blijkbaar ook beroerd. Ziet er echt stom uit :oo Maar goed, het gaat om Syl, niet om mij.

1.64 groot (ik ben 1.80)Afbeelding

Vriendin
Afbeelding

En denk maar niet dat ze een kusje wou _O-
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 22:59

loniejj y'ur ziet er zoo goed uit! Echt leuk om hem zo te blijven volgen.

Kiko hij heeft echt al veel body knap! Houd wel van donkere paarden. <3

Muronia zij is zooo groot niet normaal! Jullie staan er samen toch heel leuk op. :j

Vandaag lekker gepoetst wat een haren komen er al af! Ook dr manen weer bijgeknipt vind ik d'r meteen een stuk knapper. := ze kijkt ook echt alsof er een spook voor d'r staat maar er zat iemand op de stro balen. _O-
Wij gaan woensdag kijken naar een paardje voor erbij, een hele lieve 7 jarige ruin van 1.62 ben benieuwd of het wat is, zou ook fijn zijn voor alle dames bij ons een brave stabiele ruin erbij. _/-\o_
Afbeelding
Afbeelding

LaDonna75

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 10:20

Zo leuk om te zien dat het echt geen veulens meer zijn, maar veel meer al paarden worden.

Wat heb je gezegd Muronia, zo is het wel goed qua grootte?! :P

Kvikur spannend, maar wel leuk eentje erbij. En die manen gesnoeid scheelt gelijk, ik ga denk ik de dames ook een keer weer kortwieken. Ik hou van sportpony-coupe.

Hier gaat alles ook goed, beide dames zijn al behoorlijk groot voor D-pony’s. Hiske 1,45m en Roos 1,48 :+ die gaat een mooie E worden. Gisteren zijn ze gewogen, Hiske vond het wel raar om stil te gaan staan op de weegschaal, die had even wat rondjes lopen nodig om uiteindelijk gewogen te kunnen worden. 334kg. Roosje stapte er zo op en is 366kg.
Samen spelen

Afbeelding

Roos en haar moeder, zoek de verschillen

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-26 11:03

Kvikur wat leuk, een paardje erbij. Heb je ook plannen om iets met hem te gaan doen? Succes woensdag! Het grote uitharen is hier ook in volle gang inmiddels, je kan blijven poetsen

LaDonna wat lijkt ze veel op haar moeder! Grappig hoe sommige merries stempelen. Veronia vererft haar gezicht en uitdrukking aan haar kinderen. Je kunt ze er zo uit pikken. Ik kan me voorstellen dat het gek is om op een weegschaal te moeten staan. Fijn dat het wel is gelukt.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 11:13

Korte manen staat inderdaad veel mooier maar moet mij echt inhouden om ze niet kort te wieken. Na de zomer gaan ze hier eraf. Maar met die 2 slopers ga ik echt geen deken op doen want alles gaat hun mond in :-) en zo’n vliegendeken is dan zo kapot. Dus voor de zomer mogen de manen nog even als vliegengordijn functioneren (wij zitten naast het bos).

Muronia jouw dame is ook wel de jaarling look kwijt. Ook al een grote dame.

Kvikur wat leuk dat er eentje bij komt. Ik ben zelf ook gek op donker. Een hele donkere koffievos is ook mooi. Mijn oude merrie was in de winter bijna zwart en in de zomer donkerbruin.

Ladonna wat fijn dat ze al zo groot zijn.. Cover staat al een tijdje stil maar dat vind ik niet erg want ik hoef geen paard van 1,75 dus als hij nog 5cm de hoogte in gaat is het goed maar ben bang dat het eerder 10cm gaat worden :-)

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 15:28

Muronia: men eerste was een ‘saaie’ vos. Nu worden ze alleen maar witter _O- soms denk ik echt wat doe ik mezelf aan. Ochja. Vind dat niet zo erg. Ik kan echt genieten om ze te borstelen.

Wat manen betreft, ik wil ze juist lang houden de manen. Hoewel een sportcoupé ook wel tof is hoor! Moeders heb ik altijd kort geknipt puur omdat ze niet mooi waren lang. Maar die van Nova vind ik helemaal geweldig lang! Kan ik eigenlijk weer deftig gaan vlechten. Ik zie dat helemaal weer zitten.

Ladonna: wat lijken die op elkaar! Hier gaat Nova ook steeds meer en meer op der moeder lijken. Vind ik wel leuk zo!

Wat kliekjes van gisteren. Ze was flink! Maar was toch wat kouder dan dat ze uitgegeven hadden. Dus ze was wat aan het rillen van de koude. Gelukkig had ik nog zweet dekentje liggen van Mira in de auto dus dus opgelegd. Natuurlijk veel te groot. En de nummer 2 ballon was totaal niet eng. Hield het boven haar hoofd, waaide soms wat weg. Voor haar benen er mee zwaaien. Alles konden we doen. Zelf was die ontpolft en was dat nx. Maar owee als we die tussen platen hadden gestoken zo dat ik mijn handen weer vrij had en het niet kon wegwaaien. Dat was dan weer een kleine drama eenmaal ze weer gewoon mocht doen wat ze wilde.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 16:05

Ah we staan met dit topic (of eigenlijk Roosje en Hiske ) in uitgelicht

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 20:25

Wat groeien ze allemaal mooi uit.

Hier ook team lange manen als het mooi staat. De moeder staat beter in Sportcoupe. Baby staat goed met lang haar.
Alleen die dwarse pluk in het midden altijd. Wordt vlechten vrees ik.

Afbeelding

Afbeelding
Alles netjes op kant.

Afbeelding
The usual :+

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 00:11

Muronia ik zocht vooral een lief paard die niet snel ergens van onder de indruk is vooral omdat ik nog maar 1 oog heb en we lekkere buitenritten willen gaan maken. Het is hem geworden! Dinsdag gaan we hem halen. <3

Thioro die eigenwijze plek herken ik hahahha :=

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 07:58

Wat een leuke foto’s allemaal weer!

Hier ook team lange manen!
Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 08:06

Ja, hier ook team lange manen!
Ik overweeg zelfs al vlechtjes te gaan maken in de hoop dat het nog meer gaat groeien. Maar ik vind dat bij een Fries gewoon ontzettend mooi. Bij een KWPN’r is zo’n korte coupe echt wel heel sjiek. Maar hoort ook beetje bij slungel puber paarden dat ze ook gekke manen hebben toch? Ik vind dat juist ook altijd een hele “koddige” periode dat ze net van alles niets zijn. Geen baby’s meer maar ook echt nog geen volwassen paarden.

Al groeien de jongens hier de pan uit, dus als ik er naast sta, dan zijn het zeker geen baby’s meer.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 08:47

Hier ook team lange manen! Heb al eerder vlechtjes gehad bij hem maar dat was omdat hij nogal dikke manen heeft en soms nogal schijt heeft aan stroom :') Nu op de nieuwe plek staat er zo een flinke tik op, dat ik wel vertrouw dat hij erachter blijft!

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 11:41

Hier is het enige wat lang is aan Y’ur zijn manen :))
Maar nee, het wisselt bij mij per paard. Als ze dunne frutsels hebben dan kort, maar een volle bos mag lekker lang hangen :j

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 11:54

Ik ben team een beperkt aantal met lange manen :') Ik heb een hekel aan de klitten en alles in de vlechten heb ik ook geen behoefte aan. Ik vind kort bij veel paarden ook goed staan.

Dus ik heb 1 barbiepony met lange manen die in de vlechten gaan omdat ze anders steeds in elkaar draaien. 1 grasmaaier die lang mag, maar als het gaat klitten dan haal ik er een stuk af. En de andere twee gewoon kort, al heb ik het bij Swift nu de hele winter laten groeien dus ik moet weer even moed kweken om de schaar te pakken. Hij heeft het wel snel warm in de zomer, dus dan is het wel fijn dat het eraf is. Qua vliegen merk ik op de voorpluk na geen verschil in afweer.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 13:12

Hier ook team lange manen. Ik vind een dressuur coupe zo ontzettend lelijk :Y)

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 20:38

Al mijn andere hebben lange manen, 1 shet zelfs tot aan de grond die ik iedere maand weer moet kammen en vlechten. :')
Vind bij een rijpaard/pony eigenlijk altijd korte manen mooier. Koudbloeden en Friezen zeker lange manen die vind ik dan weer niet mooi uitzien met korte manen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-26 01:34

Hier vind ik voor de haflinger uiteraard lange manen mooier maar bij mn andere (sport) paarden vind ik lange manen niet mooi/netjes dus die hebben allemaal eemln korte coupe.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 07:21

Wat leuk om te zien hoe al die jonkies nu toch wel echt groter worden en meer volwassen.

Wij hebben onze tweejarige twee weken geleden laten castreren en halverwege april komt hij naar huis! Yes! Hij staat nu nog in de opfok, dat is ongeveer een uur bij ons vandaan. Met een jong gezin en heel veel drukte met werk kom ik er te weinig. Maar straks zie ik hem weer alle dagen en ik ben zo vreselijk benieuwd hoe hij is.

Hier trouwens team korte manen, maar zolang ze niet aan het werk zijn laat ik ze lang.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 20:18

Ik had gister bijna de schaar in zijn manen gezet maar uiteindelijk toch niet gedaan. Denk nog even als vliegengordijn :-)
Mijn shet daarentegen wil ik juist zo lang mogelijk de manen dus het is niet zo dat ik het lelijk vind maar vind een sport coupe toch mooier.

Wilde gaan wandelen maar meneer hoorde van alles dus was nogal wakker dus heb hem maar laten grazen..
Afbeelding
Afbeelding

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 20:19

Kiko hij is wel erg knap!

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 20:20

Ja hè .. vind ik zelf ook maar ik ben bevoorrecht :-)