Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 10:03

{:} {:} {:} Wat is het toch fijn dat het weer wat lekker weer wordt, ik heb dan ook meteen zin in wat meer met mijn paarden te gaan doen..

@sol de laatste maand is de laatste week hé zeggen ze toch altijd van de zwangerschap! Ik vond het destijds vreselijk die laatste maand :)
@Dorien sterkte met je paard
@Audesta je moet meer in jezelf geloven hè :):)
@tarzan zalig {:}

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 10:05

Tarzan ja dat is zo'n ding he, als je ze meer traint, worden ze fitter :')

Elisa hoe oud is ze nu ook al weer? Maar uit het schoftje groeien door uitzwaren is beter dan dat ze dik wordt haha

Kelly succes met de laatste loodjes en wat fijn dat je zo'n mooi plekje gevonden hebt!

Audesta nee. Totaaaaaaal niet herkenbaar. Echt niet :+ :+ Toch altijd fijn om even de juf-check te hebben dan :))

Deertje nou dat weer is echt geweldig! Ik heb ook meteen meer motivatie

Lis was gister hélemaal over de flos want toen we bezig waren renden er reetjes door de wei. Het is ook wat met dat paard he...

Audesta

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 10:24

Ja maar hertjes zijn ook wel echt een beetje gek :')

Ja en om de filmpjes te zien zo dus. Ik herkende mijn eigen paard bijna niet joh :+
En dan dacht ik dat ik 'langzaam' ging :+

Ik ga een paar uurtjes werken en dan even lekker naar buiten!

Elisa, voor de kar is dat nog moeilijker idd. Maar daar maak ik me met de mini ook niet super druk om. Wil hem zo recht mogelijk hebben en comfortabel maar heb verder geen ambities met hem.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 10:31

ja maar die komen hier toch echt regelmatig door de wei gehuppeld := Je zou bijna denken dat ze er aan gewend zou zijn

Haha er komt kracht tevoorschijn :D Het zag er ook wel echt goed uit!

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 10:34

Maartje_M schreef:
ja maar die komen hier toch echt regelmatig door de wei gehuppeld := Je zou bijna denken dat ze er aan gewend zou zijn

Haha er komt kracht tevoorschijn :D Het zag er ook wel echt goed uit!

Wij hebben hier ook vaak hertjes. Als ik met mijn PRE op wandel ben, kunnen ze ons zo op een meter of 7 gewoon voorbij gaan. Prachtig vind ik dat, en Mero geeft er ook geen zier om, hij staat er dan gewoon naar te kijken terwijl ik er gewoon opzit <3 <3
Ik zeg vaak, ik heb de braafste PRE die er is :D :D :D :D Alles is goed, zolang hij maar op tijd zijn eten heeft :D
Heerlijk dit ras, als ik het vergelijk met mijn drukke KWPN'ers vroeger... mocht ik daarmee op wandel zijn geweest, en we kwamen hertjes tegen, je vond mij nooit meer terug :D :D :D

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 10:47

Hahahhaa geweldig. Zo een heb ik er ook. Maar die is mij dus te braaf :+

Hier sprong er ooit 1 5 m voor mij het pad over. Mijn pensionada kreeg echt bijna een hartaanval ter plekke :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 14:06

Ah arm paard! Havanna die ziet de hertjes vaak niet eens. :+

Maar ik snap wel dat het voor paarden eng kan zijn. Ik ben echt blij dat ik geen KWPNers meer heb. Dat is leuk als je jong bent. 8-)

Nu ben ik wel benieuwd naar de filmpjes Audesta. Ik snap dat je met de mini geen dressuur ambities hebt voor de kar. Lekker op pad gaan is ook heerlijk!

Ze is nu net 6 Maartje, moet nu wel oppassen hoor. Ze moet niet dikker worden.

Afbeelding
Deze foto is goud, eindelijk na 2.5 jaar durft te ze kroelen.

Ik raak ook gemotiveerd van dit weer maar vind het gewoon ook echt al erg warm haha.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 14:18

Ze staan op mijn insta :D

Aaah zo fijn als je paard eindelijk vertrouwen genoeg heeft om toenadering te zoeken <3

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 14:24

Wat een lieve foto <3

Ah dan is ze een jaar jonger dan Lis, dat kan ik misschien wel onthouden :') Maar dan zal ze nu wel een beetje richting klaar met uitzwaren gaan ook

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 19:21

Ja dat denk ik ook, dus daarom ook niet dikker worden. Lief hè! Ben ook zo blij met dit beeld. <3

Heb ze gezien Audesta, ziet er goed uit! Inderdaad meer gedragen en als ze sterker wordt en nog wat meer kracht en afdruk krijgt dan ga je haar helemaal niet meer terug herkennen denk ik. :D

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 19:43

Thanks dames :o

Ik blijf ze ook maar kijken haha, ben zo trots. Ze was wel duidelijk moe vandaag, eerste half uur lekker buiten gestapt en daarna lekker even simpel gedraafd en een galopje gepakt.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 20:22

Mag ook best, beetje spierpijn en vermoeidheid na zo’n prestatie ;)

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 20:34

Elisa, ik verwacht dat buitenrijden niet echt een probleem zal zijn, maar in de bak wordt het afwachten. Op dit moment laat ze een sterk wisselend beeld zien. De ene dag zie je er niks aan, de volgende dag kan alles moeilijk zijn voor haar, om de derde dag oliebol de bocht door te worstelen en de vierde fluitend.
Maar ik denk wel dat er nog verbetering geboekt kan/zal worden, ik ben nog aan het fijnslijpen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 09:33

Ja dat snap ik wel, het moet natuurlijk eerst wat stabieler worden voordat je er iets zinnigs over kunt zeggen. In ieder geval zou buitenrijden al super fijn zijn!

Ah ja dat kost natuurlijk veel kracht Audesta, bodybuilder training.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 09:56

Afbeelding

Dit deel weide gaan we bij de paddock trekken. Groeit weinig
Er is schaduw in de zomer en blijft vrij droog in de winter.
Nu inspiratie aan t zoeken voor paddock verrijking .
Voorkeur low budget gezien het gewoon huur weide en stallen zijn .

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 10:07

Aaaahw knappe Rammie <3 Hij ziet er zo tevreden uit hè <3

Audesta, je filmpjes zagen heel goed uit! Heel verschil al hè, mooi ontspannen beeld. Ik snap heel goed dat je daar trots op bent :D

Elisa, wat heerlijk zo kroelen! <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 17:03

Ik zweef even op m’n eigen roze wolk .. Vanmiddag even rondje helemaal alleen uitgestapt met Karma <3 <3 <3

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 22:15

Zinzi wat een leuke kudde heb je.
Misschien een heuvel erin maken? Waar ik rijd hebben ze dat ook en de paarden maken daar op allerlei manieren gebruik van. Ze hebben op de heuvel ook een hooiplek. Maar ze rollen ook graag tegen de heuvel aan haha. En ze hebben ook een waterplas, in de zomer gaan ze daar echt verkoeling zoeken.

Tarzan wat leuk!! Genieten hoor!

Elisa is ze zo onderdanig naar andere paarden dan?

Hertjes, laatst liepen ze hier ook vlak langs de bak, paard vond daar wel wat van maar ze schrok niet. :P

Maartje dan bedankt voor de tip! Vandaag een kaptoom van Free horse gehaald en gelijk mee gereden. Ze is touwhalster/western ingereden dus ze vond het nog wel gek, maar ik kon uiteindelijk wel veel beter verbinding maken.

Vandaag dus weer gereden. Ziva vond de kaptoom nog wel wennen. We hebben alleen maar geoefend met rechtuit stappen, dat vond ze al moeilijk zat. Ze is echt nog helemaal weer groen, wel ingereden maar we beginnen van voor af aan. Ze bouwt ook wel wat spanning op, haar emmertje zit snel vol dus regelmatig even de teugels losgooien en stilstaan. Alleen linksom gereden vandaag, rechtsom vond ze nog heel moeilijk, dus dan maar een stapje terug.

Mn beugels zitten nog te kort, ik blijf van oorsprong toch een springruiter _O-
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 09:23

Het is wel echt een heel leuk dier om te zien! Kent ze iets als longeren oid? Of dat ook niet?

Ze is heel apart bij andere paarden Earth, voor de Tinker die hoger in rang staat is ze bang en ze is dus ook bang voor andere paarden. Tegelijk schuwt ze er soms niet voor om aan te vallen..voornamelijk als ik in de buurt ben. En de Shetlander wordt gemolesteerd..

Wat fijn Tarzan dat je ook gewoon alleen op pad kunt met haar.

Mooi plaatje Zinzi! Is dat een Tinker veulen op de voorgrond?

Wij hebben wilgentakken er in liggen als verrijking. Geloof alleen wel dat je moet oppassen met wedstrijden, dat dit onder doping kan vallen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 10:16

Gezellig groepje Zinzi <3

Tarzan wat fijn!

Earth kaptoom staat wel goed! Komt vast goed met sturen, het werkt natuurlijk wel anders dan ze gewend is ja

Ik ga zo eens kijken hoe lang mijn voet het volhoudt :+ ik wil Lis eigenlijk weer een keer aan de dubbele longe doen maar ik weet nu al dat dat dikke stress wordt en daar heb ik dus eigenlijk geen zin in :')

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 10:17

@earth een waterplas hebben we vlak langs de stal . Dat hele stuk weide wordt vrij nat bij regen .
Willen die kuil wat uitdiepen inderdaad .
Een echt PP mogen we niet maken want eigenaar wil graag groen zien .
Dan maar geen track maar we kunnen wel leuke dingen voor ze maken .

Gister les gehad sinds heul lang omdat Tiney stress krijgt in rijbaan setting en snel in staak gaat
Maar we hebben gister zomaar gedraaft in onze gras rijbak en ze deed het heel braaf .

Voor mezelf ook fijn nu alles eigenlijk klopt qua optoming
Zadel , hoofdstel zonder neusriem en een lederen rond bit van Trust .
Paarden maken je Failliet.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 10:21

Oei stress met dubbel longe ?
Pony van dochter had dat eerder ook
Maar heb buiten lijn over de rug liggen naar de hand en eerst gedaan alsof t niet anders was als enkele longe en langzaam buiten lijn meer contact genomen
Nu doet ze het heel fijn

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 10:58

Audesta: Lekker bezig hoor *\o/*

KellyR: Spannend, zo'n verhuizing, maar klinkt allemaal heel goed :j

Deertje: Wat fijn dat jouw PRE zo mega chill is bij het zien van hertjes. Die van mij zijn toch altijd wel onder de indruk hoor. Als ze hier langs de wei komen dan is het dikke paniek en een hoop gesnuif :')

Elisa: Wat lief, zo'n kroelfoto! En fijn dat ze dat ondanks de deken wel gewoon doen. Heeft de tinker eczeem?

Dorien66: veel sterkte! Een passend dieet vinden kan echt even zoeken zijn en wat nu passend lijkt is over 3 maanden alweer niet meer passend. Het is echt micromanagen, maar eenmaal de juiste slag te pakken dan kan je haar hopelijk gewoon lekker blijven rijden. Ik was eerder aangemeld op een pssm2 forum van Amerika en daar reden mensen met hun pssm2 paarden nog barrelraces etc. Echter, die supplementen die zij gebruiken zijn hier niet te verkrijgen dus daar had ik weinig aan :')

Tarzan, wat goed zeg! Was ze nu minder druk?

Earth, wat een leuk dier :j En de kaptoom staat haar heel netjes en jij staat er ook heel netjes op :j

Zinzi, een heuvel is hier echt een succes. Inmiddels helemaal uitgelopen al tot een klein heuveltje, maar niettemin vinden ze die nog altijd heel erg leuk. Knappe kudde heb je :j

Maartje: Heb je geen strakke laars die je enkel wat kan stabiliseren tijdens het werken? Dat hielp mij heel erg tijdens mijn enkelblessure. Eigenlijk zou ik rust moeten adviseren, maar ik weet wat het is om toch wat te willen doen met je paarden. Niks gaat jou tegenhouden _O-

Gisteren nog even een rondje buiten gedaan met Quinta, maar ze was wederom weer heel druk. Ze stapt met een tempo van 9 km per uur! Maar, liever dat dan dat gedribbel, dat vind ik echt zo irritant :+

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 11:28

Lis heeft met alles wat we lang niet gedaan hebben stress :+ maar het viel mee, ze was eigenlijk echt wel heel braaf. Had wel een mening natuurlijk

Afbeelding

Lijnen over de rug doen we altijd al idd. Binnenkort eens een lesje doen als de juf in de buurt is.

Hahaha dais goede inschatting, niks gaat me tegen houden. Mijn stal schoenen geven de meeste steun (het pijnlijkste plekje zit bovenop mijn voet onder mijn enkel zeg maar) dus die heb ik nu aan. Ik had gister spierpijn in mijn hele been van de compensatie dus ik weet dat ik wel rustig moet doen eigenlijk. Daarom zit ik nu even tussen paard 1 en 2 :+

Lekker een ronde met Quinta!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 14:21

Goed dat je even rust tussendoor O:)

Ze denkt er het hare van met de lange lijnen. Je bak ligt wel fijn zo te zien! :j