[VOLG] Goud en gevlekte Friese kruisingen verwacht!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Welke kleur en geslacht krijgen de veulens?

Zwartbonte merrie
71 (19%)
Zwartbonte hengst
74 (20%)
Zwarte hengst
18 (5%)
Zwarte merrie
9 (2%)
Amber champagne merrie
66 (18%)
Amber champagne hengst
30 (8%)
Classic champagne merrie
54 (15%)
Classic champagne hengst
38 (10%)

Totaal aantal stemmen: 360

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-26 21:03

pien_2010 schreef:
Fijn dat Minthe veilig is! Mooie fotos weer en die uitstekende buik is hilarisch..

Ze is nog niet veilig! Wel bijna. Nog een laaaange 18 dagen haha! Diezelfde lange 18 dagen als begin van de dracht :+
Leuk bloot buikje he :')

juuljb schreef:
Wat zien ze er goed uit! Zijn de laatste loodjes toch al weer aangebroken... en voor jezelf ook. Spannend zeg! Hoelang nog?

Dankje! Jaa gelukkig eindelijk de laatste loodjes. Heel fijn, duurt lang genoeg hoor die 11 maanden. Minthe nog 18 dagen en Zilver nog 36. Dus het schiet al op! Tot veilig dan tenminste, Zilver bevalt altijd rond 320. Minthe is nog afwachten maar als ik naar haar uier kijk draagt die ook niet (lang) over..
Ja ik ben zelf ook al bijna uitgerekend! Nu 34 weken. M’n dochter was er met 38 weken dus hij kan zich ook zomaar begin maart melden. We gaan het zien. Alles gaat nog goed. Ik mest dagelijks nog uit maar ik doe wel rustiger aan. Gelukkig nog wel heel mobiel en fit :j

Uier update van vanmiddag
Minthe dag 302
Afbeelding
Zilver dag 284
Afbeelding

Afbeelding
Zo lief <3
Afbeelding
De ruin was aan het klieren, twee boze mama’s :=
Afbeelding

pien_2010

Re: [VOLG] Goud en gevlekte Friese kruisingen verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 22:06

Ach gossie die foto met je dochter is wel heel lief en die klierende ruin wordt niet op prijs gesteld door de dames. Hahahahahaha

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 10:04

Laat de ronde dames maar schuiven :')
Leuk he met je dochter, zie het bij mijn kleindochters als ze met mijn dochter meegaan naar stal, zolief <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-26 18:23

pien_2010 schreef:
Ach gossie die foto met je dochter is wel heel lief en die klierende ruin wordt niet op prijs gesteld door de dames. Hahahahahaha

Lief he <3 Ze is zo voorzichtig met ze. En andersom ook. Alleen Minthe vind het niet zo’n succes als Nora haar buik wil poetsen :+ Dus we poetsen altijd Zilver samen

(Ik sta net buiten beeld om evt op te vangen)
Afbeelding

chanicha schreef:
Laat de ronde dames maar schuiven :')
Leuk he met je dochter, zie het bij mijn kleindochters als ze met mijn dochter meegaan naar stal, zolief <3

Ja haha. Ze gaan ook niet zo snel meer :=
Jaa lief he! Ik kan daar zo van genieten en ben blij dat ze er niet bang voor is. Nora is vooral altijd druk met het hooi. Danwel in haar kruiwagentje of in een emmer. Geeft wel bende op het gangpad :')

Minthe morgen 10 maanden drachtig, vandaag even foto’s gemaakt omdat ze voor morgen zoveel regen hadden voorspelt. Nu lijkt het achteraf wel wat mee te vallen. Nahja geeft niet haha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mooie papa Ieme
Afbeelding

En lieve Zilver. Die moet nog maar 33 dagen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb eergisteren haar baby voor het eerst voelen schoppen. Het blijft leuk

Enzo gaat deze week verhuizen naar een trainingsstal zodat hij eind april naar de ZFDP hengstenkeuring kan. Spannend weer!

Uier update
Minthe
Afbeelding
Zilver, die begint nu ook duidelijk :j
Afbeelding

Ik ben zelf deze week ook 35 weken zwanger en ben er echt klaar mee _O- Alles doe ik nog, ook uitmesten. Maar buik begint aardig in de weg te zitten haha. En ben benieuwd naar ons kleintje

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 18:35

Jij dan nog twee weken tot echt veilig (zonder toeters en bellen). Sorry grapje vanwege het gereken en getel bij de paarden.
Minthe is zich zeer bewust van je dochter op haar rug. Ze geniet ervan en ze lijkt e super voorzichtig. De hoofdjes van jouw paarden blijven heel erg mooi en sprekend en ik vind hun oogopslag zo vreselijk lief en ook lijkend.
Ik ben benieuwd naar alle veulentjes en hopelijk blijven ze allemaal nog even zitten. En ja die buik in de weg is minder leuk.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-26 12:50

Haha ja gelukkig wel! Ik ben blij als ik de 37 heb gehaald. Voelt het toch wat veiliger allemaal en mag ik ook thuis bevallen. Wat een lief berichtje. Ze zijn beide wel gek op Nora. Nora vind vooral de Shetlanders leuk. Die grote vind ze niet eng, maar vind ze wel minder interessant haha

Even een ‘kort’ berichtje want ben geveld met de griep. Zelfs zo erg dat ik donderdag nog naar het ziekenhuis moest omdat de kleine man en ik een veel te hoge gevaarlijke hartslag hadden. Zo gek, de ochtend was er niks loos en heb ik nog gewoon de stallen gedaan etc. En ‘s avonds zo ziek.. ik knap langzaam op maar nu is de kleine meid erg ziek en 40gr koorts. Echt super sneu. Hoop dat iedereen weer snel fit is want m’n man begint ook te snotteren

De dames doen het verder goed. Heb er al een paar dagen niet bij kunnen kijken maar ze komen niks te kort.

Uier update
Minthe blijft hier op hangen deze week
Afbeelding
Zilver is wel serieus bezig nu. Wat later dan normaal op gang maar dat maakt dus blijkbaar niks uit :P
Afbeelding

Lekker in het zonnetje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder weinig nieuws, ik zit vooral binnen nu :Y)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 13:04

Dat doe je goed om binnen te blijven. Pak zoveel mogelijk je rust want koorts wil je nu echt niet.
Je paarden gaan perfect en blijven er goed uit zien. Dus leg je aandacht op je eigen zwangerschap en beter worden en sterkte met je dochtertje haar ziek zijn.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-26 13:49

Jaa klopt. Ik heb ook echt niet ergens zin in. Heb de opvang nu ook volledig uit handen gegeven aan m’n moeder. Vond ik wel lastig maar moet nu ook om mijzelf gaan denken.

Nou dat zorgen voor de paarden… dat regelen ze zelf wel _O-
M’n vader had ze net hooi gegeven, we hebben altijd een extra touw om het hek. Maar dat touw was vergeten. Ze gingen alle 3 in galop de wei in _O- Nahja we laten ze maar even staan. Ze hebben geluk ;)
Vooral dat onschuldige hoofd :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 14:20

Hahahahahahaha de stinkers. Geef ze eens ongelijk. Minthe haar appeltjes zijn al heel goed zichtbaar.
Fijn de hulp die je krijgt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 16:18

Hahaha gelijk hebben ze :')
Ze gaan aardig uitzwaren he!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 17:00

Kun je ook al activiteit van het veulen zelf zien? Schopjes of zo?

En inderdaad, beterschap...

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 07:38

Haha de boefjes!
Beterschap voor jezelf, griep is niet niks maar zwanger al helemaal niet. Rrrust houden! Echt doen. Jou “kennende” is dat lastig maar wel verstandig.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-26 20:49

Ladonna ja je hebt gelijk hoor. Moet zeggen dat mij momenteel niks lukt, dus ik neem zeker rust.

Musiqolog ja! Toevallig vorige week echt zilver haar veulen voelen schoppen en deze week die van Minthe. Dankjewel!

Chanicha ja ze worden nu echt dik. Laatste loodjes

Pien2010 ik heb echt wel even moeten lachen toen ik ze zag staan in de wei :+ grapjassen

Ik ben qua ziek zijn zo goed als genezen, alleen nog wat misselijkheid. Maar ik heb vooral helemaal geen energie. Ik heb jullie een beetje verwaarloosd, excuses. Ik ga elke avond naar ze toe maar de uiers van beide zijn ook alles behalve spannend. Minthe blijft stil staan en was vandaag zelfs geslonken. Dus ik denk dat die nu juist weer gaat vullen. Ik hoop volgende week op een veulen, dan wil ik zondag wel bevallen , mooi nog net maart :P

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 21:00

Je moet nu even jezelf voorop stellen hoor want je krijgt het nog druk zat :(:)
Beterschap Kabayo!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 09:15

chanicha schreef:
Je moet nu even jezelf voorop stellen hoor want je krijgt het nog druk zat :(:)
Beterschap Kabayo!

Precies dit dus.

Knuffel. En twee kinderen is zo anders als een kindje. Mijn vriendinnen en ik hadden die drukte en verandering echt niet verwacht.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-26 14:12

Lief, dankjullie <3

Even m’n vaste rondje erf gedaan, ik ben dan al helemaal buiten adem he :=

Dikkie dik, ik denk dat zilver nog nooit zo dik is geweest :+ Morgen 300 dagen *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Minthe ook lekker rond, wel wat meer bescheiden dan moeders haha
Afbeelding
Afbeelding
Ik kwam net rond etenstijd, dus weinig interessante foto’s :')
Afbeelding

Zoals jullie zien zijn de uiers alles behalve spannend nu

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 16:17

Jeetje ze is inderdaad lekker rond :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-26 21:29

Ja he :wow: Nog nooit zo erg geweest haha

Minthe toch wat verandering, ik vind haar uier nu meer glimmen en er leek wel een druppel hars aan te zitten. Op de foto alleen bijna niet te zien. Dus de eerste nacht met het alarm om is een feit. Ik weet gewoon niet wat maidens doen :=

Afbeelding
Afbeelding

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 22:04

Haha wel flauw dat we jou vooruitgang niet zien hoor _O-

Zou wat zijn trouwens samen bevallen met 1 van de paarden :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 08:16

Leuk Minthe. Ben benieuwd. En samen bevallen lijkt me heul onhandig. Hahahahahaha

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-26 21:48

Pinkie en Pien laat ik dat maar niet plaatsen :+ oh ik hoop toch niet samen! Dan moet m’n moeder op m’n dochter letten en de bevalling van het paard bijwonen. Beetje onhandig haha. Maar dat zal wel niet, toch?

Minthe vult toch weer iets door. Even vergelijking met gister. Zat nogsteeds wat plakkerige hars aan haar tepel. Heb haar niet zien liggen wat het kan verklaren (door de druk wil er dan wel eens wat uit gaan)
Afbeelding
Morgen dag 319, dus bijna veilig *\o/*

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 07:55

Ohhh dat schiet op *\%/*

Hoe gaat het met jou zelf?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 08:04

Ik zeg niks na 2 bizarre bevallingen van mijn zelf _O- dus ik zeg zeker dat dit gewoon geschreven staat in de sterren :')

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-26 11:59

Chanicha jaaa ik zie nu echt verschil in haar uier, of ik wil het graag zien :+ Dat kan ook
Ik ga ook weer een stuk beter! Ik kan elke dag een beetje meer, als ik maar genoeg rust tussen door. Het lukt nu weer om hooi en stro in de stallen te doen ‘s ochtends en ‘s avonds de oppashonden buiten te doen. En daar tussen zit ik nog voornamelijk op de bank. Maar kan tenminste iets haha. Met de zwangerschap verder geen nieuws, dat gaat goed :j

Pinkie haha o jee! Hoop niet dat je gelijk hebt :P

Eindelijk eens de dames kunnen poetsen en fatsoeneren. Het is heerlijk buiten nu. Doet lenteachtig aan <3
Zilver was gister 300 dagen en Minthe is morgen 320 *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<3
Afbeelding

Vanavond weer uier update. Haar vouw lijkt er nu uit te gaan dus meer gevuld :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 14:07

Je hebt goede hulp in elk geval. De paarden volgen haar prima!