[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 16:46

Stil hier!

Hoe is het met iedereen?

Pypsa heeft vandaag haar 2e keer menwedstrijd gehad. 2 winstpunten, dus ze is nu in 2 wedstrijden L+4. Zo trots op haar. Er werd best streng gejureerd, dus ze moest het echt hebben van net rijden.

Ze ontwikkeld zo goed op het moment, ze groeit echt per week.

Weet iemand wanneer er een beetje een kalender bekend word van keuringen en Abops etc?

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 17:18

Wat goed, gefeliciteerd met je resultaten!

Ik was vanmiddag op buitenrit, Luuk was HEET :') Hij mocht even goed losgaan op een breed galoppad maar hij bleef de hele weg aan staan. Dribbelen, bouncy…. Had wel goed een rem dat is fijn! Toch bijna 2u weggeweest. Op stal was hij achteraf wel echt moe, de schat :knuffel:

Afbeelding

Wonkeydonkey

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 18:22

Hier ook alles goed, door de kou en bevroren ondergrond hebben we niet veel gedaan.
Vrijdag komt de dierenarts om Loki te castreren. Iets waar ik heel erg tegenaan hik.
Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 18:37

Wat een leuke foto's weer!

@wd ik snap dat je er tegenop ziet... blijft toch spannend!

--

Hier gaat alles ook zijn gangetje. Ik rijd door ziekte helaas eigenlijk niet. De dagelijkse verzorging kost mij al energie genoeg. Maar ik ben blij dat ze er zijn , het helpt mij wel de dag door.

Udith heeft eindelijk haar plekje gevonden op de nieuwe stal. Het nerveuze gedrag is al een stuk verminderd. Ik vind het wel leuk dat ik haar nu elke dag zie. Ze heeft ook veel meer interesse in mij gekregen. Wel wordt het echt een oudje, de kou was wel wat veel voor haar lijf. Ze heeft begin deze week een trap gehad tegen haar oog. Gelukkig alleen de buitenkant gekneusd en geen beschadigingen op het oog zelf. Was wel even bang voor een breuk. Inmiddels is het al een stuk beter.

Ofira staat de verkoop even stil van. Over 2 weken komt de osteopaad. Ze heeft door de sneeuwval en ijzel een paar dagen op de wei gestaan. Donderdag was ze in een wilde bui. Sprintjes trekken en proberen te spelen met mij door te doen alsof ze elke keer heel erg van mij schrok om vervolgens weer achter mij aan te komen. Verder laat ik haar nu rijden en mijn zadel lijkt vooral het probleem. Maar ook dat lag weer stil door de ijzel en sneeuw.

Warian kon ik vandaag weer heen. Ook door de sneeuw en ijzel was de weg ernaar toe alleen bereikbaar met een trekker. Vandaag weer even geknuffeld. Hij is alleen wel een beetje bazig naar de rest van zijn vriendjes. Het is soms net meer een merrie. Ook hij was even te grazen genomen had wat wondjes op zijn hoofd maar niks ernstigs. Hij wou ook gecastreerd worden, maar weigerde de wei uit te gaan (lijkt wat verlatingsangst) ook met verdoving lukte het niet. Dus helaas niet gelukt.... maar goed we gaan binnenkort trainen. Zit wel een beetje haast achter aangezien hij niet moet gaan dekken natuurlijk.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 19:42

Hier gaat het ook wel super goed eigenlijk!

Abel en ik gaan lekker met het rijden. Ik geniet er van en ben wat meer uit mijn comfortzone aan het gaan. Vind ik spannend, maar wel leuk!

Willeke die ontwikkelt zich goed. We zijn nog steeds met het grondwerk bezig. Wel al met zadel er op. Vandaag deed ik de vlag er bij.

Ook Tara mag wat meer gaan doen en oefen ik steeds vaker met het zadel. Gelukkig heb ik wel hulp daarbij.

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 22:05

Wat goed ruitje, gefeliciteerd!

Hier al een tijdje niks gepost, omdat Udsie heel erg ziek is geweest. Rond kerst en oud en nieuw is hij in totaal ongeveer 2 weken in quarantaine opgenomen geweest op de kliniek, vanwege een virus. Zijn koorts liep ondanks koortsremmers op naar 39,9 en hij kreeg daarbij meerdere heftige koliek aanvallen. Onder andere verstoppingskoliek en later krampkoliek aanvallen. Door het virus en de kliniek opnames heeft hij ook nog maagzweren ontwikkeld. Wat voor virus hij heeft gehad gaan we waarschijnlijk nooit achter komen. Hij is onder andere getest op corona en salmonella, maar deze waren negatief.

Het was een ontzettend heftige periode, waarbij we meerdere keren hebben gedacht dat hij het niet zou halen. Gelukkig heeft hij inmiddels weer flink wat praatjes en was gisteren de laatste dag van de maagzweer kuur. Hij gaat nu tijdelijk een supplement krijgen. Ondertussen is hij ook bezig met tanden wisselen en aan het verharen. Van de week viel er zomaar een dop uit zijn mond :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 22:34

Verdorie Maartje, dat klinkt wel heel erg heftig zeg!!
Wel prettig dat hij nu dan wat beter ervoor staat. Wat zal je geschrokken zijn.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 23:43

Zo hee, dat is heftig. Is hij nu weer helemaal de oude?

@Furst, wat ben je aan het doen buiten je comfort zone :D ?

@Zebrastreep, staat je hengst bij merries? Lastig als hij niet weg wil maar wel medisch wat moet.

@Wonkeydonkey, sterkte vrijdag!

@Oskarino, haha misschien denkt hij de volgende keer hier word ik moe van, even tandje minder :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 08:34

Jeetje Maartje, dat zijn wel heftige weken geweest!

Hier enorm druk, heb sinds een paar maanden een management functie en de tijd vliegt erdoor. Daarnaast nog verbouwing van ons huis.. paarden is vooral poepscheppen en hooi brengen en rijd nog steeds 3 keer per week in het bos.

Afbeelding
Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 17:56

Ik ben met Abel aan het galopperen! Dat vind ik namelijk doodeng. Dus ik oefen het. En ook oefenen we op het buitenrijden :D

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 18:37

Leuk!! Idd een hele stap.

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 19:30

Ja de schrik zit er goed in! Gelukkig is hij wel weer aardig de oude. Erg grote mond heeft hij op het moment, maar daar zijn we nu alleen maar blij mee :=

We merken dat nu eindelijk er weer een beetje rust komt en vertrouwen dat het goed gaat. Elke keer als je dan weer wat ziet, dan schrik je toch weer.

Sinds het weekend staat hij ook weer bij de groep. Eerder kon dat niet, want Pumba reageerde heel fel op hem. Voor ons toch een teken dat het nu wel goed gaat met Udsie. Bijzonder om te zien hoe paarden hierop reageren. De 1e koliek aanval hadden we Udsie al apart vanwege de koorts, maar Pumba kwam bijna door de staldeur heen om hem aan zijn deken overeind te trekken. We dachten eerst dat Pumba aan het klieren was, maar achteraf bleek het anders en was Udsie nog geen 5 minuten later aan het rollen…

@Marjan, dat klinkt ook als drukke tijden! Wel heerlijk dat je zo in het bos kan rijden

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 20:23

Ruitje wat super tof, gouden pony die Pypsa <3

Oskarrino heerlijk dat het met Luuk zo goed gaat en jullie blij zijn samen, heerlijk als je zo op buitenrit kan!

Wonkeydonkey succes en sterkte vrijdag met Loki, hij heeft wel echt een mooi koppie <3

Zebrastreep fijn dat het met Udith nu beter gaat! Hopelijk kunnen jullie binnenkort Warian castreren, sneu dat hij zo'n verlatingsangst heeft

Furst echt fijn dat het zo lekker gaat met al je knapperds!

Maartje, arme Uds <3 Echt blij voor jullie dat het weer beter gaat!

Marjan die van jou blijft ook echt knap! :D En ben ook jaloers op jouw uitzichten, daar moet ik 3 kwartier voor met de vrachtwagen rijden...

Hier gaat het ook goed, Roos is beter dan ooit en nog steeds hard aan het verbeteren onder het zadel en aan de dubbele lange lijnen dus dat is echt leuk om te merken :D We hebben zelfs 3cm gesprongen! Olaf is een vervelende klier, heel veel aan het bijten (tanden aan het wisselen) dus hij is net een piranha. Ben hem langzaam wat vaker aan het pakken voor grondwerk want hij geeft aan dat hij meer wil :) Ben alleen echt nog niet van plan dit jaar erop te gaan, zijn hoofd is bijna 3 maar zijn lichaam is 2 :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 23:08

Piranha :') :') . Die ga ik lenen

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 20:18

Maartje7 schreef:
Wat goed ruitje, gefeliciteerd!

Hier al een tijdje niks gepost, omdat Udsie heel erg ziek is geweest. Rond kerst en oud en nieuw is hij in totaal ongeveer 2 weken in quarantaine opgenomen geweest op de kliniek, vanwege een virus. Zijn koorts liep ondanks koortsremmers op naar 39,9 en hij kreeg daarbij meerdere heftige koliek aanvallen. Onder andere verstoppingskoliek en later krampkoliek aanvallen. Door het virus en de kliniek opnames heeft hij ook nog maagzweren ontwikkeld. Wat voor virus hij heeft gehad gaan we waarschijnlijk nooit achter komen. Hij is onder andere getest op corona en salmonella, maar deze waren negatief.

Het was een ontzettend heftige periode, waarbij we meerdere keren hebben gedacht dat hij het niet zou halen. Gelukkig heeft hij inmiddels weer flink wat praatjes en was gisteren de laatste dag van de maagzweer kuur. Hij gaat nu tijdelijk een supplement krijgen. Ondertussen is hij ook bezig met tanden wisselen en aan het verharen. Van de week viel er zomaar een dop uit zijn mond :D

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik weet helaas precies hoe het voelt.. hebben ze meerdere keren getest op salmonella? Sepp heeft het ook gehad en is 2x negatief getest, de derde test was ineens wel heel positief.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 15:26

Alles is weer bevroren in het Oosten van het land.
Loki heeft een hele leuke verzorgster, twee om precies te zijn.
Vandaag maar even lekker gepoetst en in stap aan de longeer.

Afbeelding
Afbeelding

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 17:06

Aawh Udsie, gelukkig gaat het weer goed met hem!

Leuk dat je met Roos aan het springen bent, je moet ergens beginnen, gaat best goed komen!

Wonkeydonkey, spannend castreren, thuis of op de kliniek?

Zijn er mensen die naar de hengstenkeuring gaan? Ik heb in de ochtend wedstrijd maar als het snel gaat gaan we misschien nog wel even kijken.

Rixx gaat heel goed, hij is net een weekje uit zijn doen geweest. Een vriendje op stal was overleden en hij is erg gevoelig op dat soort dingen. Ik heb hem even een week gelaten.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 17:09

Ik dacht te gaan maar vind het niet echt de moeite. Weinig nieuwe hengsten. Normaal was mijn vriendlief werken en ging die vrij vragen, maar dat gaat niet door.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 18:58

Loki gaat naar de kliniek. De stal eigenaar die wil geen "bloedbad" op stal. Dat maakt het niet makkelijker als mensen zulke dingen zeggen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 19:16

Ik vind op de kliniek zelf wel prettiger hoor, dus misschien is het uiteindelijk wel het juiste. Maar zo'n opmerking is rot wel.

Pypsa heeft zaterdag ook wedstrijd, dus ik kijk even of de starttijd te combineren valt met de hengstenkeuring. Waar heb jij wedstrijd met Rixt? Ook mennen? Misschien zien we elkaar dan nog!

Is dit programma minder vol dan normaal Furst?

Vandaag was ik zo onwijs verbaasd door Pypsa, omdat zaterdag regio kampioenschap( mennen) was wilde een bevriende dressuur instructeur haar wel even rijden onder het zadel om te kijken of we de dingen die ze moeilijk vond konden fixen.

Ze wilde dus niet halsstrekken, zij 4 voltes rijden en ze doet het gewoon :+ .
Zegt ze: slim paardje hoor, even kijken of ze dit snapt: en ze springt gewoon een wissel :')

1.37 hoog maar 1.90 aan werkwilligheid hoor die Fjorden :D

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 19:21

Olaf is ook op de kliniek gecastreerd, ik vond dat sowieso wel fijn :) Heel veel succes alvast vrijdag!

Wat sneu voor Rixx dat zijn vriendje is overleden! Ik ben er zaterdag op de hengstenkeuring samen met mijn moeder, zin in :D

Succes met de wedstrijden allebei zaterdag!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 11:13

Wonkeydonkey schreef:
Loki gaat naar de kliniek. De stal eigenaar die wil geen "bloedbad" op stal. Dat maakt het niet makkelijker als mensen zulke dingen zeggen.

Bloedbad? De laatste hengstend die bij mij gecastreerd zijn is geen bloed bij te zien geweest :')
Ze maken een klein sneetje, toveren die twee tevoorschijn, knijpen dat af en weg zijn ze :+

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 11:14

ruitje schreef:
Ik vind op de kliniek zelf wel prettiger hoor, dus misschien is het uiteindelijk wel het juiste. Maar zo'n opmerking is rot wel.

Pypsa heeft zaterdag ook wedstrijd, dus ik kijk even of de starttijd te combineren valt met de hengstenkeuring. Waar heb jij wedstrijd met Rixt? Ook mennen? Misschien zien we elkaar dan nog!

Nee, Rixx staat nog niet voor de wagen. We hebben dressuur onder het zadel.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 11:18

NorwayFjord schreef:
Olaf is ook op de kliniek gecastreerd, ik vond dat sowieso wel fijn :) Heel veel succes alvast vrijdag!

Wat sneu voor Rixx dat zijn vriendje is overleden! Ik ben er zaterdag op de hengstenkeuring samen met mijn moeder, zin in :D

Succes met de wedstrijden allebei zaterdag!

Dank je, ik zie twee nieuwe jaargang hengsten, die zijn al geweest tegen de tijd dat ik in Lunteren kan zijn. En heel eerlijk de show vind ik al twee jaar tegenvallen. Ik vind het rijden van vele niet indrukwekkend en soms zelfs minder reclame voor het paard dan ze los te zien. Het zijn vaak nummers die voor de gelegenheid ingestudeerd zijn en niet helemaal lekker uit de verf komen. En begrijp me niet verkeerd het is ook iets lastigs, allemaal van die hormoon bommen bij elkaar.

Een rivaal werd netjes voorgesteld, de fjord voor de slee was mooi om te zien maar begreep dat er best wat hengsten niet afreizen, denk dat het niet de moeite is nog die kant op te komen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 07:01

Ik heb het helaas niet kunnen combineren. Zag wel gave beelden op FB!

Pypsa heeft nog nooit zo goed gelopen als op wedstrijd gisteren, ze word zo mooi!
Jury op de AC lijn vond dat ook en gaf haar hoge punten(195), maar de jury bij de H punten geloof ik wel 17 punten lager per proef. Heel bijzonder haha! Jammer, anders hadden we veel meer winstpunten gehad en hoger gescoord.

Was heel sterk deelnemersveld omdat het regiokampioenschap was en we reden echt niet voor gek, zo trots!

Nu 3 keer op wedstrijd geweest, meteen L gestart, alle wedstrijden minimaal een winstpunt dus nu L+5.

En daar gewoon in te stappen door mijn dochter van 4, op terrein waar ze nog nooit was geweest. Ik hou zo van mijn aardappel!