Kletstopic veulens 2022!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 10:27

Ochjee, doe je een beetje voorzichtig?

Hier besloten om Sugar toch even door te laten rijden. Ze is zadelmak en zo lang ze niets echt hoeft vind ze het leuk, maar als ze iets moet waar ze geen zin in heeft gaat ze vervelend doen. En mijn nichtje is dan met niet dapper/ handig genoeg om hier doorheen te rijden. En ik al helemaal niet, dus even door laten rijden is de beste keuze denk ik.

Nou is ze ook wel een beetje verwend dus is ook deels mijn eigen schuld vrees ik := :\

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 12:25

Marije jeetje schrikken doe maar rustig aan
En Mariska slim toch? En ach ja wat is verwend.
Mithras gaat lekker : 1x per week erop en 2x grondwerk 1x wandelen de rest vrij om te spelen en dat doet ie nog graag
Vanmorgen met de grote parelli bal gespeeld hij had m door en toen mijn bijrijder erop , het was even zoeken maar gelukkig vind hij sommige dingen nu ook leuk( behalve vrij tijd)
Afbeelding

Afbeelding
Spelen blijft leuk toch

Afbeelding

Afbeelding

wortel115
Blogger

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 20:21

Marije hopelijk heelt het snel.

Mariska dat is een goed idee toch. Dan kun je straks wel fijn zelf rijden.

Boedjang wat leuk die bal. En dat spelen blijft leuk om te zien.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 14:01

Ooeeh, tijdje niet geplaatst hier...

Jeetje marije, niet niks je rug breken...doe voorzichtig en vooral rustig aan! Ik brak mijn rug in 2012 en omdat ik te snel in revalidatie ben gegaan heb ik nog dagelijks rugklachten en best wel erg ook.

Hier is inmiddels toch het besluit gekomen om onze Boef te castreren...hoe leuk hij ook is als hengst en hoe graag ik hem ook hengst had willen houden, juist omdat hij zo interessant is voor de hedendaagse (veel te moderne) haflingerfokkerij ivm zijn vrije bloedlijnen en zijn relatief barokke bouw...maar voor Boef zelf is het gewoon beter om zijn kroonjuwelen in te leveren...dit is dus afgelopen maandag gebeurd en tja...zijn kroonjuwelen zijn eraf maar verder ben ik nog niet helemaal blij met de keuze die ik gemaakt heb... :o

Godszijdank is boefje gewoon 1 grote dikke pretletter en is hij altijd vrolijk _O- Afbeelding
Dit was ongeveer 2,5 uur nadat hij gecastreerd was... _O-

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 19:49

Al een lange tijd niet meer gereageerd. Wel altijd nog alles gelezen.

Is er hier iemand wie veel ervaring heeft met verschillende jonge paarden zadelmak maken wie ik een prive berichtje mag sturen met wat vragen en onzekerheid die ik heb? Kan ook zomaar zijn dat ik onzekerheid heb over helemaal niks, maar zou het graag willen delen met iemand :)

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 22:48

Ik heb totaal geen ervaring met zadelmak maken veertje( behalvenu met mithras), hoop dat iemand reactie via pb gegeven heeft.
Boef blijft prachtig zonder zn kroonjuwelen.
Mithras is heel braaf letterlijk stapje voor stapje aan het leren.
Schouder binnenwaards, travers en overal stil staan om mij op te laten stappen.
Wennen aan teugeldruk en been geven. We doen het echt heel rustig aan.maar hij vindt het volgens min echt leukAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 04:19

Hier nog steeds weinig tijd om te posten, want ik ben bezig met het afschrijven van mijn proefschrift! Over drie weken moet ik het inleveren en in april verdedigen. Tulip doet het goed op de nieuwe stal, al is ze nu in de winter moeilijk op gewicht te houden. Zonder 24/7 is het gewoon lastig, maar helaas wordt dat hier op veel stallen niet gegeven en al helemaal niet in combinatie met weidegang/kudde.

Dit was in het najaar. Alles droog en bruin, maar er was nog goed in de wei te rijden. Dat is nu helaas even anders.
Afbeelding

Ik kan er na een week niet rijden gewoon opstappen, ook zonder zadel. We rijden nu door mijn tijdgebrek eens per week. De bak wordt in het voorjaar pas afgemaakt dus nu is het wat stappen en draven in de wei.
Afbeelding

Vandaag voor het eerst met touwtjes gespeeld, nog heel erg los zodat ze eerst aan het idee kon wennen.
Afbeelding

Dit was vorige week, sindsdien heeft ze 24/7 een regendeken op. Ze is niet broodmager, maar wel te mager vind ik. Ze is ook erg onbespierd omdat ik er niet super veel mee doe. In het voorjaar pakken we het allemaal wel weer op.
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 06:43

Fijn dat tulp zo braaf is en wat is ze toch mooi. Ze oogt inderdaad schraal.
Sterkte met afstuderen

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 07:10

Tulip is bijna niet meer te zien met de sneeuw.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 16:33

Komt wel weer goed met Tulip! De winter doet ze vaak ook niet goed.

Al had ik dat graag bij Cartier ook gehad.. die heeft heel rijk hooi (of kuil dus) en weinig tot niks gedaan…

Afbeelding

Maar goed, zondag verhuizen we naar een andere stal. Waar niet onbeperkt hooi is :=

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 17:53

Ah cartier toch verhuizen?

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 10:22

Bedankt voor jullie berichtjes! Ik moest het voorzichtig aan doen, helaas moest ik vorige week ook echt verhuizen := . Ik moet donderdag weer rontgenfoto's maken en de dinsdag daarna weer naar de neurochirurg. Daar was ik een week of 2/3 geleden ook, na een MRI en hij was tevreden! Blijkbaar schijn ik vanaf donderdag nergens meer last van te hebben :):)

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 13:51

Even tonen waar wij nu staan.
Deze voormiddag was het prachtig weer en Kiki deed het prima.
Hieronder enkele leuke momenten.
Natuurlijk loopt ze nog niet constant, het blijft een jong paard dat meestal nog op zoek is naar haar balans.
We rijden ook maar af en toe tussen de letters. Meestal doen we nog buitenritten, gewoon rechtdoor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding