Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
hoeft ook niet op iedereen persoonlijk. Hoe ver is jouw paardje nu?
en idd, heb je eenmaal een manier, gaat het best makkelijk. Al wist ook mijn telefoon wel eens alles wat ik getypt heb
wat was bij haar toen het signaal dat het ging beginnen? Begrijpelijk dat je geen gekke dingen gaat doen met je dikke buik. Ah ja, met de hand kan ook natuurlijk. Heb weer raarste scenario in mn hoofd haha
de Klysmas blijven wel een jaar of 2 goed. Ik geloof dat Lyona een van de kortste drachten had. Maar als ze te snel teveel uier aanmaakt is het wellicht handig om toch eens te scannen. Overigens had saartje vorig jaar op 305 dagen ook een knalvolle uier, heb haar toen ook laten scannen voor de zekerheid. Uiteindelijk liep de uier rond 310 dagen weer voor de helft terug en is ze bevallen op 326 dagen.
sneu dat ze zoveel zucht heeft

corinadrenth schreef:Quir doe je dan zelf verdoven? Wel appart dat dat dan weer zelf gedaan mag worden in zweden
Boelles schreef:Kabayo, ik zie wel vaker frieschjes eerder bevallen, sowieso al vroeg in de 320 maar ook zie je dat ze zelfs al voor de 320 geboren worden. Maar goed in de gaten houden, je bent iig al een heel eind op weg.
Nieky, ik zal je pb sturen over 3 maand ofzo
Retlaw, niet alvast openen?
Lyona, bijzonder wel dat je dan toch wat verschil maakt zo lengte qua dracht.
Muronia schreef:Het is eigenlijk het inknippen van de oude wond. Bij het dichtzetten wordt op de plek waar het dicht moet worden een wondje gecreëerd en deze wordt gehecht. Die wond gaat genezen, de hechting verdwijnt. Dus eigenlijk moet je die genezen plek opnieuw inknippen om haar weer open te zetten.
Wel fijn, hopelijk wacht ze op iets beter weer! Pfff -20, zo koud is het hier gelukkig niet. Ben wel erg toe aan voorjaar...
en vorig jaar een maiden die pas op 345 dagen heel minimaal aan dr tietjes ging denken...
Na beweging is het ook normaal dat de uier weer bijna weg is. Als je ze op stal hebt staan snachts zie je meestal ook groot verschil tussen ochtend na een nacht stil staan en avond na een dag buiten bewegen.
Mits de merrie gezond is, de dracht goed doorgaat en er happy bij is denk ik dat dit wel erg meevalt. In princiepe zijn merries 'gemaakt' om elk jaar een veulen te dragen. Het is natuurlijker dan rijden en sporten met paarden.
Haar ga ik ook niet terugdekken.