pol013 schreef:Zolang het blijft bij niet te serieus te nemen 'ankedotes'.... je moet niet overal te zwaar aan tillen natuurlijk.
Maar ergens is het wel wat kwalijk. Gedrag wegschrijven als iets 'wat gewoon zo is'.
Ik heb dat nu ik wat mee feministische trekjes begin te ontdekken bij mezelf over merries is het geheel: onbegrepen gedrag gewoon weg zetten als moeilijk vind ik wel een beetje een zwaktebod.....
Dat ze, tot op zekere hoogte net als mensen, iets meer geregeerd worden door hun hormonen zullen we ooit wel in de wetenschap bevestigd krijgen waarschijnlijk. Maar hoe een overgrote vrouwelijke groep daar eigenlijk zo minachtend over kan spreken valt me tegenwoordig wel wat meer op. Mannen nog tot daar aan toe. Die moeten die verschillen maar aannemen van de andere helft en daar bewust over leren.....
Maar goed, dat is weer een ander 'karakter' ding dan waar het topic over gaat.
Al is het beide conformation bias: zie je wel, het IS gewoon zo. Terwijl je eigenlijk meer moet blijven zoeken naar 'waarom'.
(begrijp me niet verkeerd, ik kan héél goed tegen een geintje, maar te veel geintjes zijn op een gegeven moment niet meer grappig)
Dat is eigenlijk heel simpel: het gebrek aan onderhandelingsskills.
Het gros van die "lastige meiden" zijn lastig omdat de mens die erbij hoort zich onvoldoende verdiept is het wezen van dat paard. Het toont met name de beperkte visie aan waarmee niet in oplossingen gedacht wordt. Het moet en zal volgens dat lijntje en anders is het een lastig kreng.
Een enkele keer kan dat ook een medisch ding zijn maar het is toch vaak gebrek aan inleving/respect.