Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
carika schreef:Lonniejj, goed dat je doorgepakt hebt, zo slaap je toch echt iets rustiger. Ik duim dat het mee valt.
Iemand nog een tip voor weidegang merrie met veulen in juni/juli?
We hebben hier net niet genoeg gras en ik wil ze eigenlijk voor 1 of 2 maand verplaatsen. Dan kan ik op vakantie en het gras hier bij trekken. Vorig jaar ook gedaan en dat beviel goed, maar toen had ze geen veulen en met veulen kan ze op dat adres niet terecht.
Ik zoek een plekje ergens in Noord Nederland (boven Zwolle).
corinadrenth schreef:carika schreef:Lonniejj, goed dat je doorgepakt hebt, zo slaap je toch echt iets rustiger. Ik duim dat het mee valt.
Iemand nog een tip voor weidegang merrie met veulen in juni/juli?
We hebben hier net niet genoeg gras en ik wil ze eigenlijk voor 1 of 2 maand verplaatsen. Dan kan ik op vakantie en het gras hier bij trekken. Vorig jaar ook gedaan en dat beviel goed, maar toen had ze geen veulen en met veulen kan ze op dat adres niet terecht.
Ik zoek een plekje ergens in Noord Nederland (boven Zwolle).
Ik heb wel plek
Cioccolato schreef:Absoluut. Maar daarom moet je je zeker tien keer zo goed voorbereiden
waarschijnlijk nog geen half uur nadat we ze buiten hadden gezet.
kijk trouwens of het doorgaat, zag op Facebook dat er een hal dicht was ivm schade door de sneeuw.
Verhuizen naar een rhino gebied zou ik nooit doen
Je haalt ze door war, het is Minthe haar eerste veulen. Zilver heeft al 5 gehad. Maar die doet nu rustiger aan met haar uier. Bij Minthe zie ik duidelijk vochtophoping onder de buik, vandaar oedeem. En dat gaat ook in het uier zitten.
Dat gaat snel! Ik heb ook wel eens temperatuur bijgehouden maar vind dat zelf niet zo fijn constant te pesten. Je moet dat echt wel een paar weken doen en als je pech hebt dragen ze 4 weken over.
Maar wil eigenlijk niet blijven wisselen. Ik wil proberen ze af te laten en goed monitoren. Als ze het wel koud krijgen toch maar op, maar hoop van niet
Morgen komt een vriend uit Canada langs en die zal beide dames in tweespan doen, zo leuk! Ik durf dat zelf niet dus maak even gebruik van de situatie 
Dat vind ik al met mei veulens. Iedereen al veulen knuffelen en daar zit je dan nog, naar je dikke paard te kijken 
En natuurlijk de periode na opfok/spenen. Je bedoeld zeker zo’n ingenaaide chip alarm? Zelf vind ik die er niet heel fijn uit zien, maar ze werken zeker. Met zo’n alarm zou ik prima durven doorslapen denk ik

Zilver heeft wel eens in tweespan gestaan, Minthe nog niet. Dit was Minthe haar 4e keer voor de kar haha en dat met een 9 maand dikke buik. Het was meer even om te proberen omdat ik dat zelf niet helemaal aandurf. Ze waren super braaf, ik ben zo trots!