Kletstopic 2024 veulens

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 14:26

Afbeelding
Hier ook weer over op pavo podo grow als de havens op is.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 15:26

Die zien er goed uit! Knapperds zeg!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 16:08

Cielo krijgt luzernebrokjes met linamix en growmix, allemaal van aveve. M'n tinkerkruising krijgt hetzelfde alleen ipv growmix de sportmix, en ze wisselen soms van voerbak :')
Hij ziet er wel al heel erg paard uit ook.

Afbeelding

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 19:43

Fiore krijgt ook growmix van aveve, een beetje van de all in soup en wat van de balancemix van aveve en een handje digest van hartog. Overdag de hele dag op de wei en 'snachts in de paddock met stal. En dan zo goed als zoveel hooi dat ze de hele nacht kunnen eten. Ik vind haar er goed uitzien. <3 Nu staat haar kont wel een stuk hoger dan dr schoft..

Afbeelding

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 19:48

Lekker overbouwd :D

Dank je shirley :)

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 20:40

Hier staan ze ook op de Pavo Podo Grow en Cover geef ik nog een schepje Subli omega 3-6-9
Van de winter kijk ik wel even of er nog iets bij moet. In de ochtend en avond krijgt hij 3/4 schep en in de middag een grote halve schep.

Die van jullie zien er ook goed uit hoor!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 20:57

Pietje staat sindskort ook op de pavo Podogrow! Wel pas sinds gisteren dus lastig er iets over te zeggen nog

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 21:46

Ik heb mijn jaarlingen (D-pony’s) op een halve schep jaarlingbrok en een afgemeten dosis balancer staan plus een pompje lijnzaadolie. En dan overdag in de wei en ‘s morgens en s avonds nog goed hooi, als in getest en goed in eiwit en suikers voor jaarlingen en sportpony’s.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 22:56

Luci staat op seizoenskruiden met een zadenmix + handje Metazoa fitright espracette.
Sinds hij verhuisd is staat hij dag&nacht in de wei!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 23:41

Ik had vanavond een portfolioshoot, een meisje dat nog aant oefenen is met fotografie. Paarden had ze nog niet gedaan.

Ik vind de foto's best leuk, al stond Cielo echt heel moeilijk stil door alle steekbeesten (ben zelf 3x gestoken door dazen). En keek vaak de verkeerde kant op.
Afbeelding
Afbeelding

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 11:05

Hier heeft Piet ook zijn eerste officiële fotoshoot gehad. Vond het hoofd omhoog en oortjes naar voren nog lastig! Gelukkig een geduldige fotografe die hem prachtig heeft vast weten te leggen!! Nu nog wachten op resultaat *\o/*

Pietje is spontaan gaan spelen *\o/* Ben heel benieuwd wat er uit het bloedwerk komt maar de extra ontworming die hij heeft gekregen lijkt zijn werk goed te doen!!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 13:37

Leuk allemaal :D

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 13:44

Wat gaaf al die foto’s en Shoots. Altijd fijn om zo’n herinnering te hebben. Ik ben nog aan het wachten of de foto’s van mijn shoot. Door omstandigheden duurt het wat langer. Maar heb er begrip voor want ik weet wat door wat. Maar ik heb geduld. Maar toch stiekem nog steeds benieuwd.

Hier krijg Nova de young and breed van vitastyle.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-25 13:52

De senior crumbs zijn nog geen succes. Ze was er bang voor _O- . Vanavond poging 2 met brokjes er doorheen :)

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 08:12

Ik kan niet klagen over het gewicht. Die van mij kan er niet beter uitzien. Van schraal en maker veulen naar een mooie jaarling. Afbeelding

Helemaal verliefd als ik ze zie <3 volgend jaar lekker mee ponyen langst mn oude merrie en wat conditie beginnen kweken. Haar voetjes zijn goed bijgegroeid.

Ook liet ze me even geleden zien dat ze aan de hand met 4 benen de lucht in kan gaan. En bij andere mensen gaat ze steigeren. Ze zit weer in die uitdagende fase. Nochtans alleen bij anderen. Bij mij niet. :')

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 13:28

Nav de laatste berichten nog eens een fotootje van de jaarling genomen (vergeet het meestal als ik daar ben).

Afbeelding

Het kan beter maar niet heel verkeerd voor een giraffenwelp denk ik.

Ze staat op veulenbrok, onbeperkt hooi en die 3 grassprieten die er nog zijn. Gras is beetje rampzalig dit jaar.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 17:14

Mijn stalgenoot kwam even met zijn tandem langs en dat leverde mooie beelden op.. soms waren de foto’s net te laat gemaakt maar paar zijn toch wel leuk.. mijn shet ging helemaal uit haar plaat toen ze weer weggingen.. die heeft haar beweging wel weer gehad :-)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 19:12

Sentir ze ziet er goed uit ja! Heel fijn vergeleken toe ze een veulentje was.

Thioro blinkt heel mooi! Heeft ook echt al een lange nek, knap paard. <3

Kiko wat een reus! Echt al heel paard voor een jaarling super knap!

Fioortje vandaag weer eens gepoetst super braaf ook alle 4 haar voeten uitgekrabt ze doet het zo braaf. Het halster van haar moeder heeft ze hier om, past precies heeft ze al dezelfde maat. :=

Afbeelding
Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 19:18

Kvikur die van jou mag er ook zijn hoor!
Echt leuk om ze allemaal te zien veranderen..

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-25 20:23

Ziet er prima uit toch Thioro?

Kiko, ik dacht nu komen er foto's van het tandem, maar dat was niet zo _O- . Desondanks hele leuke foto's :D

Kvikur heel braaf. Staat erbij als een verwend popje :+

Ik heb een eczeem deken gehaald voor Syl. Ze schuurt nog steeds veel en ik vind het sneu voor haar, die jeuk. Wat het nou precies is weet ik nog steeds niet want ze heeft ook overal bultjes. Een soort allergie ergens tegen lijkt het.

Maar.. ik heb hem vanavond even gepast. Paard had nog nooit een deken om gehad, laat staan dat ie over het hoofd aan moet.. nou geen enkel probleem. Ik ben heel trots op mn grote babypaard. Morgen mag ze ermee naar buiten (dan komt de buikflap er ook aan).
Afbeelding
Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 20:35

Ik heb alleen filmpje gemaakt toen ze weg gingen want toen ze aankwamen was ik foto’s aan het maken van de jongens want die vonden het erg interessant maar deze foto hadden ze onderweg gemaakt toen ze vroegen of ik thuis was.
Afbeelding

Wat is ze braaf zeg.. dat hoef ik hier denk ik niet te proberen. Die trekt er gelijk aan. De vliegen kap was eerst ook spannend en klittenband helemaal. Nu geen probleem meer.
Balen dat ze zo’n jeuk heeft. Cover zijn moeder laat ik de deken ook op want die kan ook soms schuren. Maar sinds ik haar heb overgezet op Vitalbix is het wel veel minder geworden.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 21:21

Brave Syl <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-25 11:18

Oh ik vind dat erg leuk, tandem. Zie je niet zoooo vaak. Mijn droom was dubbelspan met Veronia en Elonia. Helaas mag dat niet zo zijn.

Nou, vanmorgen was ze net zo braaf met om doen. Nu compleet met de buikflap. Alleen bij de hals zakt hij wat af, moet nog even kijken hoe dat moet. Wat een puzzel, zo'n deken zeg. Wordt nog wat om hem weer af te krijgen vanavond _O-

Moeder Veroon vond haar kind eng. Gelukkig was dat snel over. Hij past volgens mij wel precies goed he? Hij is 185.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 11:22

Heb ook ooit zo'n deken gehad voor limo destijds.
Die hals zakte ook altijd af. Kan je misschien een bevestiging maken dat het aan een halster vast kan? Moet je wel een halster omdoen hele tijd.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-25 11:24

Ik wil eigenlijk geen halster om buiten.. nog even over nadenken hoe ik dat oplos.