Hahaha ik zal eens proberen om "drachtig kijken" vast te leggen, maar dat kan alleen op stal want buiten heeft ze haar masker om. Dan heeft ze een hele zachtaardige lieve oogopslag.
Bij het Groninger paard moet een hengsten-naam beginnen met dezelfde voorleter als de vader (in ons geval de E) en merrienamen zijn vrij van beginletters. Maar ik heb al een waslijst aan mogelijke namen in mn notities staan en ze is nog niet eens (meer) drachtig dus ik laat de namen-zoektocht nu even totdat ik echt zeker weet dat ze nu wel drachtig is en blijft.
Met dit blik in haar ogen laten we hopen dat ze aan het bakken is….. bun in the oven.
Alja
Geplaatst: 13-08-25 12:08
Muronia schreef:
Voor nu zeg ik dat dit de laatste ronde is. Maar wat ik daadwerkelijk doe dat moet ik dan bekijken. Maar ja het houdt ergens een keer op. Ik heb nu nog 4 rietjes (1 inseminatie) over.
Haha ik moet zeggen dat ik er niet echt naar gekeken heb. S ochtends is het voeren, hooi achter in de tonnen gooien en dan de maskers om en naar buiten met het spul. En door dat masker is ze incognito
Nog 8 dagen.. morgen nog een week. Wat duurt dit vreselijk lang nu
senna21
Geplaatst: 20-08-25 22:46
Ik vrees dat het onbezorgde wachten sowieso passé is. Niet alleen deze dagen, omdat je meer dan ooit beseft wat er allemaal mis kan gaan. Ervaringen als krassen op de ziel die blijven. Maar gelukkig gaat er ook veel goed. Daar duimen we voor. (Dat wordt een drukke winter )
Muronia
Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-25 23:28
Dat klopt helemaal wat je daar schrijft. We doen het maar allemaal in stapjes. Eerst naar de 18 dagen. Daarna hopelijk naar de 35-40 dagen. Dan nog een keer scannen eind oktober of begin november. En dan als het goed is het hele lange wachten. En me zo goed mogelijk voorbereiden op de bevalling. Maar.. ik ben pas echt blij als er iemand gezond naast staat en het ook goed gaat met Veroontje. Dan hebben we die hele bevalling achter de rug. Maar zover is het nog langggg niet.