Kletstopic veulens 2022!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

boedjang

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 22:53

Sanet wat stoer
Mooierd is het

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 09:48

@boedjang, Ahh dat is wel heel lief inderdaad! Fijn dat je er niet achteraan hoeft te vangen haha.

@Sanet, Ooh wat gaaf! Fijn gevoel is dat he? <3

@koend, oh wat is Fontaine een knappe hengst zeg!! Wel fijn als ze ook kunnen springen en echt dat talent een beetje hebben. Hoop zelf ook wel echt allround bezig te kunnen gaan met hem.
Spot is High Five US x UB40

Hier ook weer onwijs trots! Onze aller eerste echte passen onder het zadel zijn gemaakt <3

https://youtube.com/shorts/Ae4Yk5AdQOg? ... vlSzkvVhQC

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 12:59

Aaah mooie spot braaf

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 13:24

Ik had vanmorgen vroeg wat werk aan de hand gedaan. Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-25 18:54

Boedjang ziet er goed uit! Fijn hè dat ze zo braaf zijn. Echt een enorm weiland!

Veertje wat super!! Fijn dat er nog gewoon video’s gedeeld durven te worden in dit topic. Ziet er erg rustig uit. Fijn. Leuk springpaard ook :))

Sanet wat gaaf! Ze is echt knap. Wel nog schattige bruine baby plukjes hihi. Custom is inderdaad erg fijn! Ik heb die ook :j

Gitana lekker in het land. Nog mooi weer voor. Komt ze straks in de paddock of jaarrond op het gras?

Anike hoe ging de keuring? Leuke foto’s! Volgens mij is ze heel braaf

Kim1990 wat ben je lekker bezig! Hij is heel erg knap <3

Libera lekker bezig!! Ziet er echt goed uit. En wat een prijzen!

Gister de centrale keuring gehad met Minthe. Ze is in april al eerste premie ster geworden. Maar op de stamboek keuringen zijn geen kampioenschappen. Dus alle elite en eerste premies zijn ook uitgenodigd voor het kampioenschap op de centrale keuring. Ik vond het erg leuk dat we mochten komen.
Ik had om 12u nog gebeld met het secretariaat, als ik er om half 3 was, was is prima op tijd. Komen we daar, had ze blijkbaar ‘s ochtends in een ‘voorstelronde’ moeten lopen. Ik had geen idee :+ Maar fijn. We hebben dik 3,5u gewacht en ze mocht om 17u eindelijk de baan in. Minthe is zo braaf op de trailer. Het maakte haar niks uit. Meer voor mijn kleine meid, die had er echt geen zin meer in :=

Maar wauw!! Wat liep ze goed!! Echt ik was verbaasd! Ze werd dan ook bekroond tot reserve dag kampioen!! Wauw *\o/* *\o/* Heel veel mensen kwamen bij ons en gaven ons complimenten! Zo leuk. Ook meerdere die Minthe op 1 hadden gezet. Grappig om te horen. Ik heb zelf geen idee, ik heb de rest niet gezien. Ik vond dit al uitzonderlijk goed!
Foto’s van de fotograaf komt nog
‘s ochtends liep ze nog lekker in het land. Relaxte voorbereiding haha
Afbeelding
Lekker koekje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Trots!
Afbeelding
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 20:04

Yeeeeh wat een knappe minthe en ook heel knap zo lang op trailer staan.
Gefeliciteerd hoor

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 20:17

Proficiat hoor, Kabayo.
Ik heb Minthe vanaf veulen kunnen volgen en vond haar altijd al stoer en mooi.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 21:47

Mega knappe minthe!!

Cartier heeft haar voorlopig keur gehaald!! Was derde van der groepje, al vonden we dat niet helemaal passend haha!
Ze was veel completer en stond er erg mooi voor, vergeleken met de rest. Maar ach, dat predicaat is er. Op naar de abop!

Afbeelding
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 23:12

Mooie cartier ook, hoe groot is ze nu?

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 06:55

Ik was even aan het terugkijken in de tijd
En hoe mithras afgelopen periode( 12/15 maanden) veranderd is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 12:19

Ik ben een blije mama van mijn eigen zelfgefokte pony, Misty. Ze staat samen met mijn ruin bij mijn meninstructrice om opgeleid te worden tot een 2span. Maar ze heeft eerst enkelspan gereden en ik mocht gisteren er ook aan geloven *\o/*
Afbeelding

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 17:45

@boedjang, ziet er allemaal fijn uit! Mooi verschil ook om te zien zeg!

@Kabayo, ik vind video's delen juist interessant. Het gaat bij mij ook allemaal niet perfect maar goed we moeten allemaal leren toch?

Oh wat balen zeg dat ze eigenlijk sochtends al had moeten lopen. Gefeliciteerd met deze prachtige prijs! Ze ziet er prachtig uit.

@Anike, gefeliciteerd met het predicaat! Wanneer is de abop?

@Wpaard, wat gaaf zeg! Super leuke pony en leuk om dan zelf met je eigen gefokte pony aan de slag te kunnen!

Ik heb weer een filmpje voor jullie haha. Vandaag voor de tweede keer lange lijnen gedaan. Filmen en lange lijnen is geen optie daar ben ik al wel achter :+ maar goed wilde toch graag wat beeld materiaal hebben, hij deed het weer super. Echt al wat mooie stukjes dat hij ontspanning op zocht en verder lekker op eigen benen. Galop ook een klein stukje gedaan wat hij ook netjes deed, daar geen film materiaal van want moest daar echt ff m'n gedachten bij houden.

Vooral heel blij met hoe hij in de stap altijd meteen die ontspanning weer zoekt. Draf vind hij rechtsom echt een stuk moeilijker maar pakt hij toch netjes op.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

https://youtube.com/shorts/CL2MABdJ8YM? ... cO8PQ5y7uz

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 21:30

Cartier is gemeten op 1.46.
De abop is 11-10-2025. Dat is een basis proefje, dat moet ze wel kunnen. En het is beter het nu te doen dan volgend jaar. Dan ligt de lat veel hoger en moeten ze meer kunnen. Nu zien ze in dat ze 3(,5 dan) is. En dus gewoonweg jong!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 22:10

Veertje goed bezig met de lange lijnen.
Leuk filmje ook.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 13:09

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 11:14

@Anike, is dat dan echt een soort B proefje? Heb geen idee hoe keuringen werken hoor dus misschien een stomme vraag haha.

@boedjang, goed bezig! Ik zie jou zweep naar zijn achterhand wijzen. Vraag je dan de achterhand naar buiten toe? Want dan krijg je toch geen schouder binnenwaarts?
Ik heb hem echt aangeleerd door zijn voorhand naar binnen te verplaatsen en dus de zweep aan de buitenkant van zijn schouder te hebben.

Misschien om te voorkomen dat hij in de teugels gaat bijten een kaptoom om doen? Spot kan ook zo happerige zijn naar het touw maar met kaptoom is dat wel minder omdat hij er dan niet bij kan :+

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 16:15

Veertje ik moest eerst nog voorkomen dat hij af ging wenden . Vandaar nu nog even zweep daar.
Ja dank je, kaptoom ga ik meenemen, dat was voorstel van instructrice ook. Denk dat het inderdaad handiger is.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:38

veertje99 schreef:
@Anike, is dat dan echt een soort B proefje? Heb geen idee hoe keuringen werken hoor dus misschien een stomme vraag haha.

Nee helemaal geen stomme vraag hoor!
Dit is het proefje https://nrps.nl/u/files/dressuurproef-nrps-abop-1.pdf
Inderdaad een soort B proefje. Met een paar sprongen middengalop.

Ik heb dinsdag een les van Jacob van der heide. Ben heel benieuwd!!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 23:11

Vandaag trailer laden geoefend.
Hij deed t keurig. Aan mij de taak om druk te geven en op tijd los te laten.
Aan mithras de taak om te gaan leren omgaan met druk en we moeten achteruit meer oefenen
We hebben nog 2 sessies ingepland. Voor nu heel trots op de kleine

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Schot ertussen

Afbeelding

Afbeelding
Ontspanning tussendoor

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Beloning

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 18:50

@boedjang, Ah op die manier! Ben enorm benieuwd naar de volgende les, je bent goed bezig.
Wat fijn zeg met trailer laden!

@Anike, dat ziet eruit als een hele fijne proef! Is de proef echt gericht op de leeftijdscategorie waarin ze mee doen?

Afgelopen week zelf weer eventjes op Spot gezeten en een paar mini pasjes gezet, echt super blij met hoe hij dat deed. Vandaag hebben we liberty werk gedaan, hij blijft me verbazen <3 hij heeft er zelf ook echt heel veel plezier in en denkt super mee. Uiteindelijk heb ik hem nog even de grote volte op gestuurd en met alleen het woordje galop springt hij al aan, daarna kon ik hem vanuit galop naar binnen toe vragen (te zien in het filmpje). Zelfs een aantal overgangen geprobeerd van stap naar galop :)

https://youtube.com/shorts/duTFU4a-R80? ... ZC19yPExum

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 22:17

Knappe spot, hij heeft er inderdaad lol in

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 14:59

veertje99 schreef:
@Anike, dat ziet eruit als een hele fijne proef! Is de proef echt gericht op de leeftijdscategorie waarin ze mee doen?

Nee volgens mij gewoon het standaard proefje. Maar wordt er wel per leeftijd beoordeeld. In de zin van hoever ze afgericht zijn. Waarbij ze dus strenger zijn bij een 4/5 jarige dan een 3 jarige.
Scheelt voor ons misschien dat Cartier van maart is. Dus vroeg in t jaar.

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 21:11

Zo, hier door de drukte al een tijdje niks laten horen, wel af en toe wat onder mijn meeleessteen meegelezen.

Wat leuk om te zien hoe ze zich allemaal ontwikkeld hebben en tof om te lezen hoe iedereen op z'n eigen tempo lekker bezig is.

Nog gefeliciteerd Kabayo, wat tof zeg! Ja.. die keuring en programma opbouw is wat.
Dat heb ik dit seizoen zelf ook meegemaakt :')

Anike, gefeliciteerd met jullie voorlopig keur merrie! Succes met de voorbereidingen op de ABOP!

Leuk is dat hé Boedjang om die foto's naast elkaar te bekijken en het verschil te zien.
Bizar soms hoe erg ze kunnen veranderen, in soms ook hele korte tijd.
Jullie zijn ook fijn aan het werk zo te zien, aan de hand en met het trailer laden! :)

Heerlijk om lekker met je eigen pony aan de slag te zijn Wpaard

Veertje, lange lijnen en filmen is inderdaad wel een dingetje, ik ben daar ook niet zo goed in :+
Hij pakt het wel lekker ontspannen op zo te zien! Leuk filmpje ook met jullie liberty werk!

Hier zijn we ook niet stil blijven zitten.
We hebben een start gemaakt met het zadelmak maken, en zijn daarna overgegaan naar het klaarmaken voor de keuring, want ook die zat er aan te komen.
Het leek mij heel leuk om het avontuur van klaarmaken zelf aan te gaan, dus onder het motto 'ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan' zijn we aan de slag gegaan.

Het zadelmak maken pakte ze fijn op, we hebben onze eerste oortjes foto <3

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens was de eerste keuring die op de planning stond de stamboekopname.
Meten stond dus gepland in de ochtend, en onze rubriek in de middag.
Ik was er dus al optijd voor het meten, bleek achteraf dat ik ook gewoon in de middag kon meten.
Stond niet op het programma maar afin, ik was in iedergeval ruim optijd.

Ze werd hier opgenomen in het stamboek en mocht het sterpredicaat in ontvangst nemen.
Dit betekende dat we ons ook mochten gaan opmaken voor de nationale keuring.

Afbeelding

Afbeelding

Dus op naar de nationale keuring.
In onze rubriek was er (helaas) niet zoveel 'tegenstand', maar we stonden er toch mooi.

We werden kampioen 3 jarigen en overall dagkampioen in onze klasse. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Momenteel geniet ze lekker van haar vakantie en hoeft ze even helemaal niks.
Het is voor haar koppie een druk seizoen geweest met veel nieuwe indrukken.
We pakken haar straks weer rustig op, en gaan haar dan klaar maken voor de verrichting (volgend seizoen).
De planning is dat ze deze als allrounder gaat doen dus dressuur, springen en een terreinproef.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 22:28

SimonDesteny wouw wat prachtig meteen dagkampioen, en kan al super lekker sprong maken

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 16:02

Wow, wat een super resultaat. Is ook wel een hele knappe dame <3

Hier is Sugar eindelijk 3 jaar dus tijd om aan het werk te gaan haha.
Dus bareback pad erop, touwhalster aan en mijn nichtje erop. En zoals verwacht deed Sugar geen stap verkeerd.
Eerst even hangen:
Afbeelding

Dan zitten en wat bewegen:
Afbeelding

Daarna wat rondjes aan de hand gestapt, paar foto's gemaakt en klaar voor vandaag <3

Afbeelding