Pony stamboom

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Willemijn_li

Pony stamboom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-25 23:17

Hoi, ik ben opzoek naar familie van mijn pony Helena van Ruimzicht. Ze is geboren in 1993. Haar vader was ollie v.d eickenhoeve. Haar moeder tanya v.d helenahoeve. Haar fokker was G.Lapperre uit Asch. Weet iemand mischien hier iets meer over of kent familieleden van haar?

Tigo987

Re: Pony stamboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 14:22

Wat leuk dat je nog op zoek bent naar familie van Helena! Misschien kun je ook even contact opnemen met het stamboek (bijvoorbeeld het NWPCS of het Welsh stamboek, afhankelijk van haar ras) – vaak hebben zij nog gegevens over nakomelingen van bepaalde hengsten en merries. Daarnaast zou je via HorseTelex of Allbreedpedigree kunnen kijken of er nog geregistreerde nakomelingen van Ollie v.d. Eickenhoeve of Tanya v.d. Helenahoeve bekend zijn. Soms vinden mensen via Facebookgroepen voor specifieke hengstenlijnen ook snel familie terug.

Willemijn_li

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-25 14:30

Tigo987 schreef:
Wat leuk dat je nog op zoek bent naar familie van Helena! Misschien kun je ook even contact opnemen met het stamboek (bijvoorbeeld het NWPCS of het Welsh stamboek, afhankelijk van haar ras) – vaak hebben zij nog gegevens over nakomelingen van bepaalde hengsten en merries. Daarnaast zou je via HorseTelex of Allbreedpedigree kunnen kijken of er nog geregistreerde nakomelingen van Ollie v.d. Eickenhoeve of Tanya v.d. Helenahoeve bekend zijn. Soms vinden mensen via Facebookgroepen voor specifieke hengstenlijnen ook snel familie terug.

Top dankjewel!

shetlandfan

Re: Pony stamboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 17:20

Wat ik bij het shetlander stamboek kan vinden is de fokker reeds overleden dus daar kom je niet verder.
Je merrie heeft volgens de database 5 nakomelingen. Hiervan staat er 1 als overleden geregistreerd.
Ollie vd Eickenwal (volgens database geen eickenhoeve) is een bekende dekhengst geweest. Denk dat google je daarmee wel kan helpen.

Willemijn_li

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-25 22:00

shetlandfan schreef:
Wat ik bij het shetlander stamboek kan vinden is de fokker reeds overleden dus daar kom je niet verder.
Je merrie heeft volgens de database 5 nakomelingen. Hiervan staat er 1 als overleden geregistreerd.
Ollie vd Eickenwal (volgens database geen eickenhoeve) is een bekende dekhengst geweest. Denk dat google je daarmee wel kan helpen.

Hi dankjewel voor je voor hulp. Heeft u misschien een link naar het shetland stamboek waar staat dat ze 5 nakomelingen heeft?

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 22:03

Dat is alleen toegankelijk voor leden van het stamboek (ik ben dus lid).
Ik kan het nog wel overtypen.

Ik denk als je vraagt het stamboek zelf je ook de informatie kan geven.

Willemijn_li

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-25 23:44

shetlandfan schreef:
Dat is alleen toegankelijk voor leden van het stamboek (ik ben dus lid).
Ik kan het nog wel overtypen.

Ik denk als je vraagt het stamboek zelf je ook de informatie kan geven.

Oh top, dan zal ik dat even proberen.