M_arjolein schreef:Zo verder slecht gereageerd de afgelopen tijd maar zo druk op werk en weinig energie. Het rijden gaat wel goed. De galop gaat ook inmiddels goed.
Verder baal ik wel een beetje qua huisvesting en hoe hij er mee om gaat. Maar goed misschien moet ik het de tijd geven.
Wat goed dat het rijden vooruit gaat! Waar heb je de oplossing in gevonden? En hoe gaat het nu met hem voor wat betreft de stalling?
Lys_PPA schreef:Ik had eigenlijk zaterdag willen rijden, maar toen zat er precies midden op z’n rug een bultje. Gisteren meteen laten nakijken, en het bleek dat z’n rug wat vastzat. Die bult is dus een gevolg van een slechte afvoer van afvalstoffen. Gelukkig is het losgemaakt, dus nu duimen dat het deze week goed herstelt. Anders gaat de marathon zondag voor ons misschien niet door. Niet het einde van de wereld natuurlijk, het belangrijkste is dat hij zich goed voelt, maar toch, zou jammer zijn.
Gelukkig bleek de bult mee te vallen zeg! Lijkt mij toch een spannende plek voor rariteiten. Hoe is de marathon gegaan? Ik meen stukjes voorbij hebben zien komen op jullie socials.
sannahtris schreef:@Jelske wat een gedoe is dat verhuizen altijd maar als eenmaal gebeurd is en meer naar je zin is komt het vast ook helemaal goed met de paarden gelukkig hebben ze elkaar.
Nu lekker bijkomen op vakantie en genieten!
Je paardenkinders achterlaten en op vakantie gaan is altijd lastig vind ik ook, gelukkig gaat het mij nu goed af aangezien ik nu paarden heb die niet zo snel wat mankeren, en thuisblijvers heb die er iedere dag naar omkijken!
Dit is Boy jaarling Auwert x Thorben
[
Afbeelding ]
Reitse: 4 jarige Mees x Bartele
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
Wat leuk dat je nog steeds aanhaakt! En je hebt volkomen gelijk hoor. Ik had nu de mazzel dat een stalgenoot van mijn oude stal mee is verhuisd. Zij is gelukkig ook dagelijks op stal. Daarnaast gaat mijn beste vriendin meermaals bij de paarden langs als wij met vakantie zijn. Geeft toch een hoop gemoedsrust.
Jullie paarden doen het goed zo te zien. Wat hebben jullie de komende tijd op de planning staan?
Het nieuws rondom Elias z’n overlijden had ons ook bereikt op vakantie.
Zulk treurig nieuws… Dat kwam wel even binnen.
Meya_ schreef:Hieeeer blij!!

Vandaag voor het eerst een paar kleine rondjes gedraafd en gegaloppeerd. Merrie was ook helemaal blij

Voelde goed, na afstappen ook. Nu de komende dagen afwachten of het goed blijft. Zo ja, dan kan het dus weer langzaamaan.
De enter hengst doet het ook goed, voor hem wel even lekker met 2 maatjes omzich heen en lekker 24/7 buiten in het land.
De twenter merrie, ik ben er verliefd op
[
Afbeelding ]
Hoe is het gegaan na het rijden? Inmiddels weer vaker opgestapt hoop ik?
Leuke twenter hebben jullie daar! Wat is haar afstamming? Houden jullie de enter en de twenter beiden aan?
@boemel: We hebben op de nieuwe stal zeker goede voorzieningen! Mooie ruime, lichte boxen, ze staan momenteel op zaagsel (voorheen stro) en dat scheelt een boel poetsen en mest heel makkelijk.
Mooie wasplaats, hele grote zadelkasten, mooie rijbaan ook en een longeercirkel die groter is dan op de vorige stal en stiekem toch een fijnere bodem heeft. Weides zijn puik in orde.
Het is natuurlijk wel kleiner dus zowel ik als het stalgenootje dat mee is verhuisd hebben het gevoel dat we de sfeer nog wel een beetje moeten maken. De vorige stal was zo groot dat je altijd wel iemand tegen kwam en dan was het dus heel gauw gezellig. Dus gisteren hebben we met bijna alle stalgenoten geborreld aan de picknicktafel
Was heel geslaagd!
Dat zijn weer flinke stappen vooruit met Ice! Klinkt alsof jullie hard op weg zijn om een mooie combinatie te worden.
Nou, wij zijn weer terug van vakantie
Paarden stonden er nog, waren niet ziek, zielig en ellendig
De afgelopen dagen hebben ze een prima tropenrooster gehad, waarbij ze op het warmst van de dag lekker naar binnen konden. Ik merk dat ze het toch wel zwaar hadden met die warmte.
De afgelopen dagen koelt het ‘s avonds gelukkig weer een beetje af en hebben de dames ook weer wat mogen doen. Jels loopt op het moment zo lekker
Ze begint nu wel te wennen aan de nieuwe plek, maar ze bouwt toch wat sneller dan anders spanning af en is wat fris. Tegelijkertijd blijft ze toch heel bewerkbaar en dat vind ik ronduit prachtig. Echt een feest om mee te werken.
Pit gaan we nu ook weer wat oppakken. Die had gisteren een mooie oefening. Twee stalgenoten waren aan het rijden in de rijbaan (die ligt pal naast de cirkel) en een van die paarden betreft een ruin waar ze nogal van onder de indruk is.
Heb haar toen flink aan het werk gezet door kort achter elkaar weer wat nieuws van haar te vragen met als resultaat dat ze op een gegeven moment toch behoorlijk scherp aan de hulpen begon te worden
Ik kan niet wachten tot ze verder beleert wordt! Volgens mij wordt dit zo’n fijn paard om mee te werken…