[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 12:11

Lees altijd mee maar reageer niet altijd nu ik op vakantie ben heb ik daar alle tijd voor :)

@Dala: Dat zijn goede berichten leuk een clinic.

@boemel: super fijn dat jullie samen nu zo kunnen genieten! Lekker koppie zit er ook op <3
Hopelijk kan je nog jaren genieten van dat soort ritten.

@Getty van harte met jullie knappe veulen!!
Wij hebben ook een auwert en het is echt super lief/slim en clown van een jaarlling en niet snel onder de indruk <3
Ik zal er een foto van plaatsen.

@Jelske wat een gedoe is dat verhuizen altijd maar als eenmaal gebeurd is en meer naar je zin is komt het vast ook helemaal goed met de paarden gelukkig hebben ze elkaar.
Nu lekker bijkomen op vakantie en genieten!
Je paardenkinders achterlaten en op vakantie gaan is altijd lastig vind ik ook, gelukkig gaat het mij nu goed af aangezien ik nu paarden heb die niet zo snel wat mankeren, en thuisblijvers heb die er iedere dag naar omkijken!

Dit is Boy jaarling Auwert x Thorben
Afbeelding

Reitse: 4 jarige Mees x Bartele

Afbeelding
Afbeelding

M_arjolein

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 21:06

Jemig Elias dood..

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 21:15

Ik las het ook. Wat een naar ongeluk! :n

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 21:30

sanahtris, prachtige paarden heb je <3

Wat is er gebeurd met Elias? Wat een verdrietig nieuws!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 21:51

M_arjolein schreef:
Jemig Elias dood..

Ja ik leeshoek net echt vreselijk

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 21:51

Een ongeluk in de wei wat meerdere breuken aan zijn achterbeen heeft veroorzaakt. Helaas was herstel niet meer mogelijk

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 15:35

Jelske het is wat verhuizen, blij dat het weer achter de rug is? :)

Leuke foto's Sanna!

Hieeeer blij!! *\o/* Vandaag voor het eerst een paar kleine rondjes gedraafd en gegaloppeerd. Merrie was ook helemaal blij :D :+ Voelde goed, na afstappen ook. Nu de komende dagen afwachten of het goed blijft. Zo ja, dan kan het dus weer langzaamaan.

De enter hengst doet het ook goed, voor hem wel even lekker met 2 maatjes omzich heen en lekker 24/7 buiten in het land.

De twenter merrie, ik ben er verliefd op <3
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 09:41

Verhuizen is zeker intensief.
Mijn laatste paardenverhuizing was naar hier.
2 paarden die op verschillende locaties stonden en maar een 1,5 paards trailer.

Dus Diekke opgehaald en in haar eentje achter gelaten in een vreemde stal om vervolgens Tess op te halen. De paarden kenden elkaar helemaal niet, dus ook dat was spannend, want ze moesten wel direct samen in 1 wei. We hadden het toen nog helemaal niet voor elkaar voor de paarden, maar de stal van Diekke stopte met bestaan, dus er was eigenlijk geen andere optie.

Hopelijk bevalt je nieuwe stal goed. Heb je goede voorzieningen daar?

Wat goed Meya! Van zo’n mijlpaal kan je helemaal blij worden! Ja, je hebt er zeker een om verliefd op te zijn!

Diekke en Ice zijn vorige week door een osteopaat behandeld. Diekke heeft favoriete kriebelplekjes op haar rug en ze is zo verwend dat ze er helemaal voor gaat staan als je daar met je hand komt.

Osteopaat dacht dat ze vreselijke rugpijn had. Ik zei “kijk eens naar haar hoofd. Ze staat in kamelenstand met haar lipje naar voren en genietoogjes. :=

Diekke had gelukkig niet echt rugpijn :D
En eigenlijk was ze verrassend goed en recht in haar lijf. Helemaal voor een 16 jarige (vorige osteopaat was zo negatief over Friezen, dat we die maar niet opnieuw gevraagd hebben)
Ze was wel een beetje strak in haar schouders. Die zijn behandeld en we hebben oefeningen meegekregen. Gisteren voor het eerst gereden en ze voelde goed aan.

Ice heb ik behoorlijk scheef gekocht. Dik en scheef en toch heeeel leuk <3
Onder het zadel voelde ik na 4 weken grondwerk en rechtgericht rijden haar enorm vooruit gaan, maar aan de longeerlijn was het nog behoorlijk op haar rechterschouder vallen. En daar houd ik met het oog op blessures helemaal niet van.

Gelukkig hielp de behandeling heel goed en liep ze zoveel fijner in balans aan de longeerlijn en gisteren onder het zadel voelde ze, hoewel wat zoekerig wel losser in haar lijf.

Dier had bij haar vorige baasjes helaas door gebrek aan kennis een zadel dat 2 boommaten te smal was en ook ontzettend hard was, dus ze heeft op dat vlak wat extra aandacht nodig. Ik heb er gelukkig een onwijs fijne Frank Baines op liggen.

Plaatjes van gisteren. Slechte kwaliteit, maar t geeft een beeld. 1e keer paarden rijden na de osteopaat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 13:04

M_arjolein schreef:
Zo verder slecht gereageerd de afgelopen tijd maar zo druk op werk en weinig energie. Het rijden gaat wel goed. De galop gaat ook inmiddels goed.

Verder baal ik wel een beetje qua huisvesting en hoe hij er mee om gaat. Maar goed misschien moet ik het de tijd geven.

Wat goed dat het rijden vooruit gaat! Waar heb je de oplossing in gevonden? En hoe gaat het nu met hem voor wat betreft de stalling?

Lys_PPA schreef:
Ik had eigenlijk zaterdag willen rijden, maar toen zat er precies midden op z’n rug een bultje. Gisteren meteen laten nakijken, en het bleek dat z’n rug wat vastzat. Die bult is dus een gevolg van een slechte afvoer van afvalstoffen. Gelukkig is het losgemaakt, dus nu duimen dat het deze week goed herstelt. Anders gaat de marathon zondag voor ons misschien niet door. Niet het einde van de wereld natuurlijk, het belangrijkste is dat hij zich goed voelt, maar toch, zou jammer zijn.

Gelukkig bleek de bult mee te vallen zeg! Lijkt mij toch een spannende plek voor rariteiten. Hoe is de marathon gegaan? Ik meen stukjes voorbij hebben zien komen op jullie socials. :+

sannahtris schreef:
@Jelske wat een gedoe is dat verhuizen altijd maar als eenmaal gebeurd is en meer naar je zin is komt het vast ook helemaal goed met de paarden gelukkig hebben ze elkaar.
Nu lekker bijkomen op vakantie en genieten!
Je paardenkinders achterlaten en op vakantie gaan is altijd lastig vind ik ook, gelukkig gaat het mij nu goed af aangezien ik nu paarden heb die niet zo snel wat mankeren, en thuisblijvers heb die er iedere dag naar omkijken!

Dit is Boy jaarling Auwert x Thorben
[ Afbeelding ]

Reitse: 4 jarige Mees x Bartele
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wat leuk dat je nog steeds aanhaakt! En je hebt volkomen gelijk hoor. Ik had nu de mazzel dat een stalgenoot van mijn oude stal mee is verhuisd. Zij is gelukkig ook dagelijks op stal. Daarnaast gaat mijn beste vriendin meermaals bij de paarden langs als wij met vakantie zijn. Geeft toch een hoop gemoedsrust.

Jullie paarden doen het goed zo te zien. Wat hebben jullie de komende tijd op de planning staan?

Het nieuws rondom Elias z’n overlijden had ons ook bereikt op vakantie. ;( Zulk treurig nieuws… Dat kwam wel even binnen.

Meya_ schreef:
Hieeeer blij!! *\o/* Vandaag voor het eerst een paar kleine rondjes gedraafd en gegaloppeerd. Merrie was ook helemaal blij :D :+ Voelde goed, na afstappen ook. Nu de komende dagen afwachten of het goed blijft. Zo ja, dan kan het dus weer langzaamaan.

De enter hengst doet het ook goed, voor hem wel even lekker met 2 maatjes omzich heen en lekker 24/7 buiten in het land.

De twenter merrie, ik ben er verliefd op <3
[ Afbeelding ]

Hoe is het gegaan na het rijden? Inmiddels weer vaker opgestapt hoop ik?

Leuke twenter hebben jullie daar! Wat is haar afstamming? Houden jullie de enter en de twenter beiden aan?

@boemel: We hebben op de nieuwe stal zeker goede voorzieningen! Mooie ruime, lichte boxen, ze staan momenteel op zaagsel (voorheen stro) en dat scheelt een boel poetsen en mest heel makkelijk. :D Mooie wasplaats, hele grote zadelkasten, mooie rijbaan ook en een longeercirkel die groter is dan op de vorige stal en stiekem toch een fijnere bodem heeft. Weides zijn puik in orde.

Het is natuurlijk wel kleiner dus zowel ik als het stalgenootje dat mee is verhuisd hebben het gevoel dat we de sfeer nog wel een beetje moeten maken. De vorige stal was zo groot dat je altijd wel iemand tegen kwam en dan was het dus heel gauw gezellig. Dus gisteren hebben we met bijna alle stalgenoten geborreld aan de picknicktafel :Y) Was heel geslaagd!

Dat zijn weer flinke stappen vooruit met Ice! Klinkt alsof jullie hard op weg zijn om een mooie combinatie te worden. :o

Nou, wij zijn weer terug van vakantie {:}

Paarden stonden er nog, waren niet ziek, zielig en ellendig :Y) De afgelopen dagen hebben ze een prima tropenrooster gehad, waarbij ze op het warmst van de dag lekker naar binnen konden. Ik merk dat ze het toch wel zwaar hadden met die warmte.

De afgelopen dagen koelt het ‘s avonds gelukkig weer een beetje af en hebben de dames ook weer wat mogen doen. Jels loopt op het moment zo lekker <3 Ze begint nu wel te wennen aan de nieuwe plek, maar ze bouwt toch wat sneller dan anders spanning af en is wat fris. Tegelijkertijd blijft ze toch heel bewerkbaar en dat vind ik ronduit prachtig. Echt een feest om mee te werken.

Pit gaan we nu ook weer wat oppakken. Die had gisteren een mooie oefening. Twee stalgenoten waren aan het rijden in de rijbaan (die ligt pal naast de cirkel) en een van die paarden betreft een ruin waar ze nogal van onder de indruk is. := Heb haar toen flink aan het werk gezet door kort achter elkaar weer wat nieuws van haar te vragen met als resultaat dat ze op een gegeven moment toch behoorlijk scherp aan de hulpen begon te worden *\o/* Ik kan niet wachten tot ze verder beleert wordt! Volgens mij wordt dit zo’n fijn paard om mee te werken…

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 13:31

Wow dat klinkt als een gouden plekje. Wat fijn dat het zo goed gaat met beiden paarden!
Laat je iemand op stal komen om Pit zadelmak te laten maken?

Ik ben inderdaad erg blij met mijn nieuwe aankoop.
We hebben net een andere auto en trailer gekocht, zodat we met beiden paarden op stap kunnen.
Ice is gek op buitenritten.
Maar eigenlijk vindt ze alles leuk om te doen.

Vanmorgen fijne les gereden
Afbeelding
Afbeelding

Volgende maand ga ik voor t eerst een dressuurproef rijden. In stap en draf is ze eraan toe. In galop is ze nog wat ongecontroleerd ha ha

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 16:01

Ik wil Pit wegbrengen voor training denk ik. Ik heb via mijn netwerk een aantal goede namen opgevangen, maar de definitieve keuze (en planning) moeten nog gemaakt worden. Ik denk dat het een goede ervaring voor haar is. Het euvel is ook wel een beetje: enerzijds wil ik haar een bepaalde/goede basis in het grondwerk meegeven (en dat doet ze heel leuk, ze is écht heel slim) en zover is ze nog niet echt. Bovendien is ze nog zo hard aan het groeien en uitzwaren dat ik het ook lang niet gek vind om er nog even mee te wachten.

Daar komt bij: volgend voorjaar wil ik haar wegbrengen om keuringsklaar gemaakt te worden. En dat werk wil ik voorrang geven.

Ik had de foto's als op jouw socials voorbij zien komen. Geeft een fijn beeld! Wel spannend van de proef, maar gelukkig heb je nog een maand voorbereidingstijd en dat kan een heleboel verschil maken!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 18:13

Jelske ik weet dat ze bij keuringsklaarmaken ook training onder het zadel meepakken. Misschien wel goed om naar te informeren.

Fijn dat het verder goed gaat op jullie nieuwe plekje.

Mocht je eventueel nog een beleerder zoeken, kan ik in het noorden iemand aanraden. Is de enige waar ik mijn paard met een gerust hart achter zou laten :o en zijn vrouw zit ook op bokt.

Wat een fijne berichten boemel, weer lekker fanatiek en het juiste paard erbij gevonden.

En meya hoe gaat het nu, geen last? Knappe twenter!

Wat een treurig einde voor Elias, hij had nog jaren meegemoeten..

Jullie hebben ook een stel leuke paarden rondlopen Sanna!

Ik ben bekend met Auwert nakomelingen, rij nu een 3-jarige merrie en ben er onwijs blij mee.

Vandaag weer menclinic op stal gehad van Udo en het ging echt fantastisch goed. Ik moest maar gauw b-starten haha.

Plannen zijn om Hiske met haar dochter Tjitske in dubbelspan te zetten. Maar dan ment wel iemand anders 8-)

Met kleine Douglas gaat het goed, sinds donderdag staat de kudde weer samen en Maan is ook alweer hengstig, wat het andere hengstveulen erg leuk vindt...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 14:42

Getty_Maan schreef:
Jelske ik weet dat ze bij keuringsklaarmaken ook training onder het zadel meepakken. Misschien wel goed om naar te informeren. Fijn dat het verder goed gaat op jullie nieuwe plekje.
Mocht je eventueel nog een beleerder zoeken, kan ik in het noorden iemand aanraden. Is de enige waar ik mijn paard met een gerust hart achter zou laten :o en zijn vrouw zit ook op bokt.

Had ik begrepen inderdaad, had hier en daar al wel wat geïnformeerd maar goede tips sta ik natuurlijk altijd voor open!

Getty_Maan schreef:
Ik ben bekend met Auwert nakomelingen, rij nu een 3-jarige merrie en ben er onwijs blij mee.

Vandaag weer menclinic op stal gehad van Udo en het ging echt fantastisch goed. Ik moest maar gauw b-starten haha. Plannen zijn om Hiske met haar dochter Tjitske in dubbelspan te zetten. Maar dan ment wel iemand anders 8-)

Met kleine Douglas gaat het goed, sinds donderdag staat de kudde weer samen en Maan is ook alweer hengstig, wat het andere hengstveulen erg leuk vindt...

Ik heb ook veel nafok van Auwert gezien die mij enorm aanspreken. Jullie Hiske is daar toch wel eentje van :D

Vind het denk ik alleen niet zo bij mijn merries passen, dus mocht ik nog een keer gaan fokken is de kans denk ik niet zo groot dat mijn keuze bij Auwert uitkomt, jammer genoeg. Ik heb vooral meer lengte nodig in de gehele conformatie en mijn indruk is dat het vaak toch overwegend wat compactere paarden zijn.

Klinkt als mooie toekomstperspectieven Getty! En als je begint bij enkelspan, wie weet gaat dat zo voorspoedig dat jij je op een dag toch zal wagen aan een span ;) Zeker onder de kundige begeleiding van Udo kan ik mij daar wel iets bij voorstellen eigenlijk.

Ik zit hier inmiddels in de fase 'you lears something new every day'.

We hebben Pit natuurlijk enorm SMERIG uit de opfok opgehaald. Na 3 dagen wassen merkte je dat haar huid en vacht ook echt wel even moesten bijkomen. Toen hebben we haar na een poosje ook nog met sebacil en imaverol behandeld. Toen leek op het eerste oog alles wel zo'n beetje weer in orde te zijn, maar ze bleef een beetje hannesen met het geven van haar achtervoeten. Ze deed het wel, maar niet van harte zullen we maar zeggen. Rechtsachter begon ze voor onze vakantie ongemak aan te tonen en toen heb ik daar naar laten kijken in Lienden. Er zat geen ontsteking en ook geen oude hoefzweer. Er zat wel een wondje maar dat moesten we droog en schoon houden en de eerst komende tijd even aankijken. Ze is er nooit kreupel op geweest, maar ze had er wel last van en wilde eigenlijk niet dat je er aan zat.

Het zat mij evengoed niet lekker en na de vakantie zag ik ook nog dat het af en toe helemaal week was op de betreffende kroonrand en het was ook echt een nare plek. Dus ik heb van 't weekend de koe bij de hoorns gevat en haar voeten geschoten van de kroonrand tot de kogel. Voorbenen was geen probleem, linksachter was een beetje discussie, maar rechtsachter was echt strijd. Met veel geduld uiteindelijk goeddeels toch voor elkaar gekregen en beter kunnen kijken. Nu die sok niet meer over die hoef hing had ik toch ineens een heel ander beeld:
    - onrustige huid;
    - stekelige vacht;
    - vorming van een afwijkende hoefstructuur.

Gezien het tijdspad en haar gedrag heb ik sterk het vermoeden dat dit in de opfok is ontstaan, te meer omdat ze sindsdien dus een probleem heeft wanneer je wat met die achterbenen wil doen. Dus gisteren de dierenarts er maar bij gehad. Die was het met mijn analyse eens, ware het niet dat het op dat moment redelijk droog/schoon was, maar wel onrustig. Zij gaf aan dat we er op tijd bij zijn, maar dat wanneer we er niets aan doen het zich waarschijnlijk zal verspreiden en het zich kan ontwikkelen tot een vorm van hoefkanker. Ik heb voor nu een hormoonzalf waar een ontstekingsremmer inzit voorgeschreven gekregen en die moeten we de komende week 2x per dag smeren. Met een week moeten we verbetering zien en anders zit het er dik in dat ze een prednisonkuur krijgt. -O- Vind ik toch niet zo wat bij zo'n driejarige dus ik hoop van harte dat we bij de controle van aanstaande maandag kunnen concluderen dat de zalf z'n werk doet. Dierenarts vond het overigens ook plausibel dat dit er al zit sinds de opfok... Klaar ben je er mee...

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 15:22

Ai, dat ziet er niet fijn uit. Naar mijn weten kan dat ook uitmonden in kroonrand dystrofie.
Ik begrijp je dat je niet op prednison zit te wachten, maar in dit geval zou ik m niet te hard schuwen. Veel beterschap voor haar

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 18:42

Jeetje jelske wat een nare plek.
Hopelijk helpt de zalf goed en blijft het hierbij

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 18:43

Thanks meiden!

Vooralsnog laat ze steeds braver toe dat we de boel inzalven. Misschien dat het toch al wat kalmer begint te voelen na 3 dagen.

Vanmiddag weer les gehad. Was echt een goede sessie; we hadden beiden het zweet op de rug staan. Geen hogere geleerde wiskunde, wel hard gewerkt. Merrie was goed wakker dus in het begin wel wat spanning en een beetje gedram maar op een gegeven moment zaten we heerlijk saampjes in de bubbel. <3 Was gelukkig al een stuk minder warm dan gisteren :=

Daarmee is ook het spits er af, want we hadden op de nieuwe stal nog niet gereden :)F

Ik ben gisteren trouwens ook met de stalhouder meegeweest naar haar les om kennis te maken. Kwam heel fijn over dus ik overweeg serieus een afspraak te maken. Ik wil eigenlijk wat vaker les dan dat mijn huidige instructeur routes kan rijden en de afstand is mij wat al te groot om daar heen te gaan met de trailer. En deze instructie zit praktisch om de hoek. Dus dat kan ik prima combineren.

Ik word nog eens fanatiek… :')

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 19:34

Lekker bezig Charlotte! Hopelijk herstelt de hoef van Pit ook snel.

Getty ook lekker bezig met mennen. Goed zeg.

Ik zag ook een knappe bonte voorbij komen die heel erg z’n best doet.

Wij zijn hier ook goed bezig. Want ik heb op mijn beeeebie gezeten. Thyra deed echt super braaf. Echt zo trots op haar en stiekem ook op mij. Ik heb nog nooit als eerste persoon op een paard gezeten. Dus nu mijn eerste eigen gefokte pownie ook als eerste “gereden”.
Afbeelding

We zijn ook wat bezig met sturen met 2 longeerlijnen. Dat gaat ene keer echt heel knap en volgende keer nogal chaos :D
Afbeelding
Maar ze stelt zich echt goed op.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 14:16

*\o/* Wauw Sanet! Jullie gaan echt als een speer!

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 10:08

Nou jongens, het gaat wel hard zo… Na Elias en Bastiaan is nu ook Alke gaan hemelen… :\

Gaan jullie dit jaar naar de CK eigenlijk?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 13:19

Wat fijn Sanet. Daar kan je trots op zijn.

Vanmorgen hadden we les. Mijn vriend ging zo lekker met de inmiddels 16 jarige Diekke. Leuk om te zien.

Ice is inmiddels door bespiering op haar schoft uit haar zadel gegroeid, dus mijn vriend had m snel ingepikt voor Diekke.

https://www.instagram.com/reel/DNsgvmO0 ... ZrcDQweWRz

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 21:13

Lekker bezig boemel! Al wat geruster in voorbereiding op het proefje dat jullie gaan rijden?

Ik heb dit weekend eens de stoute schoenen aangetrokken. Pit is zo comfortabel aan de enkele/dubbele longe en ze laat zulke fijne stukken al zien, dat ik bedacht had dat ze wel een nieuwe uitdaging kon hebben. En toen heb ik Jels zadel er eens opgelegd := Het ligt voor geen ene meter, dus meer dan dit gaan we voorlopig niet doen. Ze was er niet heel erg van onder de indruk. Ik kreeg meer de indruk dat zij iets moet hebben gedacht in de trant van: ‘Vrouwtje heeft weer eens een lumineus idee’, dan dat ze nu werkelijk haar best heeft gedaan om zich te verzetten. Echte spanning was er ook niet. Hier en daar een rare sprong, maar ze bleef bestuurbaar, zullen we maar zeggen.

Afbeelding

Morgen controle van het voetje. Zowel ik als de stalhouder hebben het idee dat het al een stuk rustiger is door het zalven. Ze laat zich gelukkig ook behandelen. Dus hopelijk gaat dit voldoende de goede kant op naar de zin van de veearts.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 21:57

Pit wil graag haar eigen zadel :D
Super dat ze t zo goed oppakt.
Succes morgen!

Nou dat dressuurproefje rij ik niet met vertrouwen hoor ha ha. In stap en draf heb ik hele fijne stukken, maar ik geloof niet dat ze ooit geleerd heeft netjes op de hulp aan te galopperen en al helemaal niet om nageeflijk te blijven. In de les zaterdag gelukkig goed geëindigd, maar ook stukken dat ze compleet stuurloos leek ha ha.
Ik ga thuis mijn proef maar oefenen met een martingaal :D

Afgelopen vrijdag de “nieuwe” auto opgehaald en vandaag voor het eerst op stap met beide paarden. Allebei stonden ze in het verleden met ander paard in een 2 paards trailer.

Ice deed het top, Diekke heeft zich misdragen en mijn vriend had bij thuiskomst vies z’n handen ontveld.
Maar, de rit was heerlijk
https://www.instagram.com/reel/DNvyEX80 ... B1Ync2dG41

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 20:05

Stoer dat je het aandurft Boemel!
Wat heerlijk dat jullie zo met beide paarden op stap kunnen en wat stout van Dieke. Foto’s zien er ook op uit!

Wat goed Jelske ! Eerste stap is gezet dus!
Hopelijk was de controle ook goed.

Ja al die dode hengsten gaat wel hard zo dit jaar.

Wat knap Sanet! Inmiddels alweer er op gezeten?

Wat super leuk die menlessen Getty! Nieuwe carrière ? En fijn dat je veulen het zo goed doet! Genieten zeg.

Super fijn Meya dat je weer wat hebt kunnen rijden en wat een knappe twenter!

Ik heb woensdag een fotoshoot met Mart op de heide. Vindt het echt spannend ben heel benieuwd hoe hij zich gaat gedragen. Gelukkig gaat een vriendin met haar merrie mee. Zij heeft me ook (gedwongen) overgehaald trouwens. _/-\o_

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 10:37

Knap Sanet! Altijd leuk om als eerste erop te zitten :D

Fijn Boemel! En oeff handen ontveld, dat doet zeer... wat deed Diekke?

Iemand ervaring met een veulen dat beginnend staart schuren doet? Veulen had wormen en sinds het ontwormen wordt de staart geschuurd.. beginnend zomerexceem? Of vaker voorkomend na ontwormen? Mijn andere veulens deden dit niet.

En iemand een idee van de huidige veulen prijzen?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 10:44

Ja dat deed zeker zeer, zijn handen zijn zo kapot dat hij inmiddels aan de antibiotica zit. Hij had verhoging en kloppende handen. Hij is ook voorzien van een tetanus injectie.

Diekke vindt de nieuwe trailer blijkbaar heel eng. Bij de oude nooit problemen gehad. Ze ging dan ook in sneltreinvaart de trailer af. Vriend wilde niet loslaten omdat ik daar stond met Ice in mijn handen. Had ie beter wel kunnen doen, want Diekke kwam alsnog los.

Maar goed, ik heb gisteren het trailerladen alleen geoefend.
Van niet eens in de buurt van de trailer komen naar 1x heel even erop en rustig eraf in 45 minuten :D
Ik ga iedere dag maar even oefenen, deze fratsen moet je niet hebben :o