Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 21:22

Tarzan hopen dat de ellende er nu uit is en de hoef weer mooi uit kan groeien.

Zinzi succes met de verhuizing!
Moet je weg waar je nu staat ?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 21:24

Helaas is de kans heel heel groot dat ze moeten stoppen. Pacht opgezegd.
Ze zijn er tegen in verweer .
Maar wil niet op laatste moment iets moeten zoeken . Nu hebben we aantal plekken bezocht en een gevonden waar we goed lijken te passen .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 22:16

Ah vervelend zeg, hopelijk een fijne plek nu !

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 23:55

Wat balen zinzi, hopelijk nu inderdaad een plekje waar je kunt blijven!
En laden, ik weet er alles van, ben benieuwd of ik Rambo de trailer op ga krijgen :')

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 06:49

Hopelijk gaat het nu beter met zijn hoef Tarzan!

Zinzi, balen zeg dat je moet verhuizen. Hopelijk snel een passend plekje.

Nouvel, heerlijk even paard in de achtertuin :)

Luus is zo stoer, staat sinds zaterdag op de nieuwe stalling. Gister voor het eerst even de binnenbak en stallen door geweest. Alles was reuze spannend maar hij liep wel braaf mee!
Door alle gras en kruiden wel wat dunne mest maar ik ga er vanuit dat dit binnenkort wel bijtrekt. Op de vorige stal was maar weinig gras dus hij was weinig gewend.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 09:15

Dat zal inderdaad wel bijtrekken, gras kan nogal laxerend werken..fijn dat hij zo braaf is/ was!

Jammer dat je weer moet verhuizen Zinzi.

Dat is wel goed denk ik Tarzan, dan kan er inderdaad weer een gezonde hoef terug groeien. Is hij ook gelijk minder kreupel?

Snoraly, kun je iemand meenemen die er veel verstand van heeft en mee kan kijken?

Haha ja Nouvel, dat dus..een mooi huis met veel land en personeel en 20 Lusitano's haha. Ja, het is inderdaad jammer dat jullie geen lekkere bosritjes kunnen maken maar het belangrijkste is dat hij weer helemaal hersteld.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 18:35

Nou heb afgezien van de koop want ze wilde toch wel een antwoord hebben snel, snap dat ergens maar ik wil ook wel .

Mijn grootste twijfel lag vooral bij de enorm lage prijs en ik niet het idee heb dat ze écht wat heeft laten zien. Kreeg gewoon wat rode vlaggen erbij, vooral omdat hij een paar maanden geleden €3000 duurder was.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 19:54

Ja dat klinkt inderdaad wel als alarmbellen …
Dan zou ik ook afzeggen als je het onderste uit de kan niet naar boven krijgt .
Beter nu opnieuw zoeken dan beginnen met ellende

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 20:52

Snoraly, wat jammer maar ik snap je! Forse prijsverlaging, komt ook op mij over alsof er ergens iets niet goed zit!

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 21:54

Bij twijfel niet doen idd.

Nou, ik ga zaterdag een trailer kijken. Hopelijk gaat ie mee naar huis want heb een hoop leuke dingen gepland :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 08:13

Oh super zeg, hopen dat het wat is!
Kun je lekker weer op pad!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 09:06

Snoraly schreef:
Nou heb afgezien van de koop want ze wilde toch wel een antwoord hebben snel, snap dat ergens maar ik wil ook wel .

Mijn grootste twijfel lag vooral bij de enorm lage prijs en ik niet het idee heb dat ze écht wat heeft laten zien. Kreeg gewoon wat rode vlaggen erbij, vooral omdat hij een paar maanden geleden €3000 duurder was.

Verstandig denk ik, grote kans dat hij destijds niet goed door de keuring is gekomen. En als je 3x bent geweest en je hebt het paard niet in alle gangen en ohz kunnen zien en uitproberen..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 09:47

Wijs besluit Snoraly om naar je intuïtie te luisteren! Waar ben je naar op zoek?
Leuk Audesta, hopelijk is de trailer goed en kun je leuke dingen gaan doen! :D

Rambo staat nu echt compleet op z'n teen, hele stuk van de ontsteking is er nu uitgesneden dus de druk is eraf nu, wel zo fijn voor hem!
Afbeelding

Hij loopt ook van voren niet meer zo kruepel gelukkig dus waarschijnlijk toch een trap gehad of iets.

Misschien ga ik binnenkort naar een trailpark met Rambo en een vriendin en haar paard, gewoon lekker aan de hand bezig blijven, leek ons wel leuk :D

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 12:58

Oh leuk en leerzaam Tarzan! Supertof.

Ik heb weer een trailer. Het is een oudje maar vol polyester en met wat tlc zo weer op de rit. Jeeej!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 13:51

Ja even kijken hoe de verhuizing verloopt of hij enigzins de trailer op gaat, want dat is wel een dingetje maargoed..

Fijn dat jij weer een trailer hebt en op pad kunt!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 16:48

Misschien een mooie gelegenheid om hem goed trailermak te maken? :)

Fijn dat Rambo niet meer kreupel is, leuke dingen doen samen is denk ik wel heel goed.

Fijn dat je geslaagd bent Audesta! *\o/*

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 17:11

_Tarzan schreef:
Ja even kijken hoe de verhuizing verloopt of hij enigzins de trailer op gaat, want dat is wel een dingetje maargoed..

Fijn dat jij weer een trailer hebt en op pad kunt!!

Heb met tiney geoefend met trailer laden .
En dat heeft vruchten afgeworpen
Donderdag zei ze halverwege nog Nee
Maar vrijdag 3 keer keurig erop lopen en zaterdag verhuis dag 1 hapering en ze stond erop .
Onderweg 1x ff gestopt na 2 km want er was wat onrust .
En daarna de hele 19 km rustig verder gereden

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 18:08

Super dat je een trailer hebt audesta!

Fijn zinzi!
Lekker dat het oefenen zin heeft gehad!

Tarzan, succes met de verhuizing en de trailer!
Fijn dat de hoef goed is uitgesneden en nu mooi kan gaan herstellen, dan begint het weer op te schieten gelukkig!

Hier zit ons oppasweekje er alweer bijna op, we gaan straks nog even lekker uit eten, morgenochtend nog een keer voeren, paarden buiten zetten en stallen doen en dan weer inpakken en richting huis.
Het was jammer dat we niet op pad konden met Daan, maar ook wel weer heel handig om hem zo bij huis te hebben, ik heb veel kunnen koelen en stappen en hem tussendoor nog aan de hand kunnen laten grazen, zo heeft hij lekker toch zijn aandacht gehad.
Ochtend een paar uur in zijn paddockje, en ‘‘s middags of ‘‘s avonds nog even en dat vond ‘ie prima.
De weg is super rustig, loopt alleen naar het bos en een camping, en er zijn hele brede grasbermen naast, dus kon lekker rechtuit door de bermen stappen, dan de ene kant op en dan weer de andere kant, leuker dan in de bak…

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 15:27

Daan de glimworm :D , hij vond zijn vakantie zo ook wel leuk?

Top Zinzi, zo fijn als ze gewoon normaal de trailer op gaan.

Hier ben ik enthousiast, ze begint echt super te sjouwen dressuurmatig voor de wagen. Krijg er veel complimenten over. Enige dingetje is dat ze nog snel opgewonden raakt van andere paarden en dan nogal explosief kan worden. Dat vind ik wat minder grappig. :o

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 19:34

@audesta: veel plezier met de nieuwe trailer

@tarzan: duimen dat het toch enigszins snel en goed mag herstellen voor Rambo

@ Elisa: fijn dat ze zo goed gaat. Die spanning bij andere paarden herken ik wel goed. Famosa is daar ook gevoelig voor. Zeker op wedstrijd bij het inrijden met hengsten in de buurt. Vindt ze helemaal niets.

Wij enkele drukke dagen gehad. Onze merrie die verkocht zal worden laten keuren. Rx volledig goedgekeurd voor de sport, rug en benen laten keuren. Klinische keuring ook goed op 1 opmerking na. Komende dagen nog een nette video zien te maken en dan kunnen we haar aanbieden. En dan vooral duimen dat ze de allerbeste koper treft. Nu ja, als we er zelf geen goed gevoel bij hebben blijft ze :')
Ze verdient gewoon het beste

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 07:26

Zinzi, wat fijn dat alles goed gegaan is!
Nouvel, wat een heerlijke foto's! Klinkt ondanks de blessure toch een fijne week te zijn geweest!
Spannend Pastis, succes met de verkoop!

Wij zijn de weide hier en daar wat op 'nt knappen, nieuwe omheining langs de paddock, want de mini ontsnapt altijd :roll: .. en de weide opnieuw bemest, zodat Rambo straks ook gras heeft :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 08:29

Spannend Pastis! Maar al heel fijn dat jullie zelf al hebben laten keuren, dat scheelt toch een boel. Hopelijk vinden jullie een fijne nieuwe baas.

Hoe ga jij om met die spanning bij Famosa? Ik probeer nog een beetje uit te vogelen wat het beste werkt. Snap het trouwens wel van de hengsten als merrie zijnde, daar komt denk ik ook een stuk natuurlijk gedrag bij kijken.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 14:44

Ik kom me weer even melden, lig nog aan een Frans zwembad nu maar morgen gaan we weer naar huis en kan ik eindelijk mijn meisjes weer knuffelen! Ik heb ze zo gemist, maar ze waren in goede handen, er is goed voor ze gezorgd. Toch altijd fijner als je het weer zelf kunt doen.
Ik heb bijgelezen, en zag een hoop vervelende dingen… sterkte met de kreupele paarden en zinzi gecondoleerd met het verlies

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 14:51

Oh lekker Maartje, geniet er nog even van de laatste paar uurtjes. Nog eventjes en dan zijn wij aan de beurt!

Bij mijn merrie is die spanning met anderen echt wel goed gekomen gelukkig, de clubles heeft daar wel aan bijgedragen. Een niet te groot (vast) clubje en goed de ruimte nemen.

Ah Nouvel, fijn dat jullie het toch fijn hadden gehad. Opzich jammer dat ik de cruzado niet meer heb anders had je die wel mogen lenen hahaha.

Nou, de eerste dingen aan de trailer zijn gemaakt. Het is echt een oudje, ik vermoed wel een keer opnieuw opgebouwd geweest maar de opbouw is prima en het zijn echt van die afwerkdingen als sluitingen en verbogen stangen en dergelijke en we mogen hem wel een keer polijsten en in de was zetten maar dat gaat helemaal goed komen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 08:49

Dat klinkt hoopvol Audesta, voorlopig even naar de clubles was ook mijn plan..alleen toen er laatst 4 reden ipv 3 was dat alweer reden genoeg.

Is de bodem wel goed Audesta? Het belangrijkste is dat de trailer functioneel is denk ik en veilig.