Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 16:09

Hier doen ze ook niets, staan in hun schuilstal weg vd vliegen en warmte.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 17:44

Hier doe ik wel iets met Piet, maar dat is gewoon zodat we hem veilig kunnen brengen naar de weide etc. Verder niet veel spannende dingen en staat hij gewoon zijn grote broer lastig te vallen.

Syl is zo knap eh <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-25 20:15

Ik doe eigenlijk ook niks met Syl. Binnen zetten, buiten zetten, borsteltje erover. Schaar vindt ze dus niet eng weet ik nu. Inspuiten met KerbEx vindt ze wat minder leuk, maar wat moet dat moet dus even flinke meid zijn en klaar.

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 20:24

Ik heb ook al een hele tijd niks met d'r gedaan behalve vliegenmasker op, af en toe een borstel erover. Haar manen heb ik pas ook weer geknipt. Ze vindt eigenlijk niks eng ook vliegenspray en afspoelen maakt haar echt niks uit.
Afbeelding

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 00:12

Piet vind iets te weinig dingen eng :') Is echt helemaal nergens van onder de indruk. Verkeer, grasmaaiers, sproeiers en opstijgende luchtballonen doen hem niet veel. Hooguit even kijken maar verder niks

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 00:20

Haha hier vliegt vaak zo'n dingen laag over met véél geronk. Die paarden kijken er gewoon niet van op. Luchtballons deert ze ook niet.
Afbeelding

Ik ga denk ik stilletjes wat meer proberen te doen als in schriktraining met vlaggen en zeilen en wandelen aan de hand ook proberen. Hij moet toch gaan leren om ook alleen weg te gaan.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 11:39

Hier ook binnen en buitenzetten en poetsen.. staart uitpluizen doe ik ook iedere week. Zou de manen dolgraag willen kortwieken maar het is ook een bescherming tegen de vliegen dus laat ze maar groeien maar vind het zo niet mooi..
vliegenspray vindt hij ook iets minder maar kan het wel doen. Vandaag met de stick gedaan en dat boeide hem niet dus kon mooi zijn hoofd ermee doen.
Volgende week ben ik een weekje op vakantie maar daarna wil ik eigenlijk ook weer een beetje schrik training gaan oppakken en het wandelen want meneer begint soms wel wat meer hengst te worden naar de anderen.. wordt hij wel heel mooi van.

Syl is echt groot!

In september zijn hier weer de luchtlandingen dus dan vliegen die vliegtuigen weer hierover. Vorig jaar gaven ze er niks om maar het leger vliegt hier soms nog wel eens laag over en dat vinden ze niks.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 11:58

Ik doe niks tegen vliegen. 1 dag had hij een traanoogje, maar 's anderdaags al niet meer.

Op deze foto van gisteravond zie je goed de vliegen op z'n hoofd.
Ze gaan als het echt te erg wordt wel de stal in.
Afbeelding

Heb wel effol dazenblokker besteld maar meer voor als ik met de 4 jarige les heb, op clubterrein komen de dazen met tientallen op mijn 4 jarige af.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 12:01

Wij hebben eind augustus een schriktraining gepland en ik mag hem zelf organiseren, dus als iemand nog leuke ideeën heeft? Paraplu's en een vlag zijn sowieso aanwezig. De vlag vond ze vorig jaar nog spannend. Een stuk blauw zeil om overheen te lopen komt er ook en ik wou sowieso ook oefenen met spuitbussen.

Syl heeft echt last van de prikvliegen, ze zit ook onder de bulten dus hier komen ze nu ingesprayed en met masker buiten.

Syl gisteren naast haar moeder. Ik vind haar toch zo lelijk op dit moment. Echt een spriet. _O-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 12:45

Jeeetje wat is Syl groot zeg. Je ziet wel dat ze nog jong is, maar vind haar ondanks alles prachtig! Ben heeeel benieuwd hoe die eruit ziet als ze 3 is.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 13:41

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Volgend jaar rond deze tijd is het al een heel ander gezicht, maar ik ben benieuwd hoe ze straks is met body. En of ze ook zo'n mooi front krijgt als haar moeder. Dat was ook een echte naarling-jaarling. Elonia is dat nooit geweest, die was op elke leeftijd eigenlijk mooi.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 18:44

Mijn jaarlingen zijn geen naarlingen, ze zijn best knap vind ik. Ze mochten vandaag mee naar de keuring en kregen beide een eerste premie en Roosje werd jeugdkampioen en mag naar de centrale keuring <3

Afbeelding
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 21:45

Super LaDonna, mooie prestatie en dat zijn zeker geen naarlingen!

Syl als lijdend voorwerp net _O- . Valt mee hoor, het wordt steeds minder vervelend.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 22:01

Ah maar dat doet Syl ook best braaf zo!

Mooi resultaat LaDonna! Inderdaad zeker geen naarlingen. :))

Mijn spookje valt ook niet echt onder naarling, vind ik dan. :=
Afbeelding
Afbeelding

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 22:07

Muronia fijn dat ze dat zo goed doet, een schriktraining altijd leuk! Ze ziet er zo naast jouw wel echt al uit als een reus! :=

LaDonna75 wauuww die zijn super knap! Gefeliciteerd *\o/*

Quir niet normaal zo knap, ook echt een heel mooi hoofdje. <3

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 22:49

Haha, die arme Syl staat er met een krom klontje bij. Water is duidelijk nog niet haar hobby :')

Jeetje Quir, wat is hij mooi geworden!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 23:38

Afbeelding
Mijn ene knappie is echt gek op water

Afbeelding
De ander kwam vandaag voor het eerst vrijwillig in de straal staan.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 10:07

Wat een knapperds allemaal zeg! Dat zijn absoluut geen naarlingen..

Muronia je zou met staanders en balken een sluis kunnen maken en daar eventueel aan de zijkanten nog zeil overheen doen.. je kan zo’n vliegengordijn ophangen en doorheen gaan.. je zou op een zeil allemaal lege plastic flessen kunnen leggen dat ze daar doorheen moeten lopen.

Net even een heerlijke knuffelsessie gehad met Cover. Wij gaan op vakantie dus dan moet ik even een weekje zonder de paardjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cover is 2 weken jonger maar ze schelen zo 10cm. Zijn kont is even hoog als de schoft van zijn moeder :-)

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 15:44

Ugh... zonet gaan wandelen, was ik mijn veulen bijna kwijt. Een hond kwam op ons afgerend en Milkyway was geschrokken, in volle snelheid rende ze langst me door over de asfalt, struikelde ook nog eens, ik lag er bijna naast.

Mijn vriend riep dat ze hun hond terug konden halen. Nope, ze stonden en keken ernaar. Had die hond gewild had hij over de draad gesprongen. Ik mag blij zijn dat ik en Milkyway geen wonden hebben. Wel beide tenen vanachter en vanvoor de teen helemaal weg geschaafd... ik ben mensen zo beu, niemand die rekening met je houd. Fietsers die niets zeggen en 20cm langst je veulen doorkrossen, en dan verbaast zijn dat ze reageerd. Autos die tegen 70 door de baan van 50 rijden en hard optrekken als ze paarden zien, ik die meermaals aanhaal tegen een grote groep fietsers dat het een jong paard is en ze voorzichtig moeten zijn en alsnog gaan crossen langst je paard door die vervolgens naar achter het fietspad opgaat (ik stond al van het pad af in het bos.) enzovoort.

Mss eens een gopro aanschaffen en alles filmen en als klacht doorsturen... dit is al 5 jaar hier zo.

Afbeelding

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 16:26

kiko wat is hij groot! Fijne vakantie!

Sentir ooh nee, gelukkig geen gewonden gevallen.. heel vervelend ja mensen die nergens rekening mee houden.. ik heb ook wel vaak gescholden tegen fietsers die gewoon langs razen zonder ook maar enige aankondiging.. Hier valt het verder opzich wel mee is niet zo heel druk met wandelaars en fietsers gelukkig.

Vanmorgen was Fioor bij dr moeder in de stal gekropen := (ze staan hier 24/7 buiten alleen soms maak ik de deur dicht :j)
Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 16:50

Oh Sentir ik weet er alles van. Vroeger stond ik in het Binnenveld en daar leek het wel een race circuit en rakelings langs je op en bij fietsers met een bocht eromheen. Heb wat af gevloekt toen. Nu staan we vlakbij het bos en ruiterpad voor de deur dus weinig verkeer gelukkig.
Hopelijk heeft milky way er geen trauma aan overgehouden. Cover zijn moeder is ooit een keer geschrokken van blaffende honden en ze durft amper meer langs dat huis.

Kvikur dank je wel. We gaan lekker een paar dagen naar Texel. Daar komt Cover zijn moeder vandaan. Als het uitkomt ga ik altijd even langs en bij de veulens kijken. Zo leuk!
Hij wordt echt groot ja.. nog even en kan er niet meer overheen kijken.
Leuke foto.. cover is ook nog echt een moederskindje. Die gilt nog regelmatig naar zijn moeder :-)

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 21:15

Ze shrikt nu van elke kleine beweging, en is op haar hoede. Dit had echt anders kunnen aflopen. Ook ooit meegemaakt met mn oude merrie dit jaar op dezelfde baan. Ze blood de straat op omdat ze shrok van een paardenwagen, en een auto vondt het nodig om tegen een te hoge snelheid voorbij te steken net nadat ze de weg opsprong. :+ ik zeg altijd jong paard, of doe teken dat ze moeten minderen of ver moeten passeren.

Ik hoop dat het snel terug groeid. Ze reageerde toch als ik erop duwde dus we zitten toch 'dicht' tegen het leven aan. Het gaat ook regenen dus dat gaat elke dag uitkrabben en droogmaken zijn zodat er zeker niks inkruipt wat daar niet hoort.

Ik denk dat ik meer trauma heb dan haar...

Maar de trailer laden les ging wel goed deze avond :') das toch al iets...

En Cover is zo groot! Had de fotos niet gezien!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 23:14

Even niet op iedereen reageren maar even kort op Sentir.

Maar jeetje Sentir wat een geluk heb je gehad.
Daarom ben ik dus wel wat bang om aan de hand wandelen in mijn eentje te doen.
Had met mijn jonge draver destijds waarmee ik op buitenrit ging een fluohesje met daarop "Jong paard" dat hielp eigenlijk wel,
veel meer vertragende auto's als ze mij passeerden.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 08:01

Art_Ificious schreef:
Even niet op iedereen reageren maar even kort op Sentir.

Maar jeetje Sentir wat een geluk heb je gehad.
Daarom ben ik dus wel wat bang om aan de hand wandelen in mijn eentje te doen.
Had met mijn jonge draver destijds waarmee ik op buitenrit ging een fluohesje met daarop "Jong paard" dat hielp eigenlijk wel,
veel meer vertragende auto's als ze mij passeerden.

Ik heb altijd iemand mee met mij, zeker met jonge paarden. Als er iets gebeurt ben je met twee + ze dragen allemaal een emergency tag met de gsm nummer van mij en mijn vriend. Ik draag geregeld ook wel een fluovest maar daar kijken ze niet naar hier.ze rijden te snel om het te kunnen lezen :') Wel ooit enkele jaren geleden een rood en blauw lichtje aan mijn benen gehangen toen we van de les naar huis reden te paard, niet flikkerent maar gewoon die kleuren. En ineens reed iedereen heel kalm en stopte zelfs. :j ik denk dat ik ze inpak in bubbelplastiek en mezelf een zwaailicht op mn hoofd zet :o

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-25 08:10

Sanet wees er blij mee dat ze water leuk vinden! De mijne ondergaan het allemaal braaf hoor, maar er is niet 1 die vrijwillig onder de straal zou gaan staan uit zichzelf hoor :D

Kiko dank je voor de tips, zo'n sluis maken lijkt me wel een leuk idee! Hij is ook zo lekker mensgericht als ik het zo zie, leuke foto's. En geniet van je vakantie!

Sentir, bah, wat een rot-ervaring! Gelukkig is het nu hierbij gebleven maar wat een achterlijke figuren krijg je soms mee te maken. :n