boemel schreef:Ja de osteopaat zei dat er bij Friezen vroegtijdig veel meer problemen zijn. Artrose en pezen enzo.
Ah, oké!
@Getty: We blijven gewoon kalm af tellen! Dit zijn fijne berichten!
Nou, jongens; Jels heeft weer een nieuwe APK. Slokdarm zag er goed uit, maag was schoon en begin dunne darm vertoonde ook geen abnormaliteiten. Foto's was iets zand op te zien, maar verwaarloosbaar.
Pit heeft vandaag echt de show gestolen. Door omstandigheden was ik iets aan de late kant op stal, dus als ze slecht had geladen dan was ik te laat gekomen voor mijn afspraak. Maar de marcheerde zo de trailer op. Eenmaal op de kliniek heeft ze zich werkelijk voorbeeldig gedragen. Soms even een beetje wiebelen bij het foto's maken, maar dat duurde ook wel best lang. Daarna naar de tandarts. Zat er een melkkies los - hing echt nog aan een flintertje. Die kon ze zo weg pakken. Verder twee wolfstandjes verwijderd. Inmiddels was het alle hens aan dek in Lienden, dus was mij gevraagd of de terugkoppeling later kon. Dus boel opgeladen. Jels had duidelijk haast om thuis te komen want die is de trailer zowat op gestormd.
Gelukkig waren we op tijd op stal en konden ze nog ruim een uur het land op.
Eenmaal thuis ben ik nog gebeld door de arts. Pit is zonder bemerkingen door de keuring gekomen. Nek, hals, rug, benen; alles zag er goed uit. Ze had één kleine opheldering in het wervellichaam van C7, maar dit was geen verbening oid en klinisch niet relevant.
Dit soort dagen ben ik zo trots op die beesten
. We hebben even moeten wachten op de tandarts. Ik ben toen op het bankje gaan zitten dat buiten stond, Pit nog aan de hand. Mijn moeder zat naast mij en Pit stond er zo gezellig bij. Toen mijn moeder haar kruin eenmaal begon te kriebelen was het hek helemaal van de dam en heeft ze gewoon staan dommelen in het zonnetje.
Even nog een charmant fotootje op de koop toe.