[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 22:26

Ja de osteopaat zei dat er bij Friezen vroegtijdig veel meer problemen zijn. Artrose en pezen enzo.

Zo, jij hebt zeker een hele toer. Hopelijk krijg je goed nieuws voor beide paarden en de vlecht ziet er mooi strak uit.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 07:08

Jelske nog gefeliciteerd met de keuring, je hebt een pracht veulen! Ook wel weer sneu dat er de draagmerrie verder niet veel gewend is.

Wil je heel veel succes wensen vandaag met je paarden. Ze treffen het maar met jou als baasje. En heerlijk dat vlechten, gelukkig mag ik altijd de paarden op stal vlechten, aangezien Hiske en Tjitske de moeite niet waard zijn.

Lekker genieten Meya!

Boemel ben zo blij voor jullie dat jullie dit geweldige paard zijn tegengekomen.

Sanet wat heeft syb toch een wijs hoofdje en alert.

Vriendin haar merrie wordt met haar 14 jaar ook beginnend grijs, heerlijk <3

Met Maan gaat alles goed, nog 2 weken tot veilig *\o/* , ze is happy en mega rond.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 20:57

boemel schreef:
Ja de osteopaat zei dat er bij Friezen vroegtijdig veel meer problemen zijn. Artrose en pezen enzo.

Ah, oké!

@Getty: We blijven gewoon kalm af tellen! Dit zijn fijne berichten!

Nou, jongens; Jels heeft weer een nieuwe APK. Slokdarm zag er goed uit, maag was schoon en begin dunne darm vertoonde ook geen abnormaliteiten. Foto's was iets zand op te zien, maar verwaarloosbaar.

Pit heeft vandaag echt de show gestolen. Door omstandigheden was ik iets aan de late kant op stal, dus als ze slecht had geladen dan was ik te laat gekomen voor mijn afspraak. Maar de marcheerde zo de trailer op. Eenmaal op de kliniek heeft ze zich werkelijk voorbeeldig gedragen. Soms even een beetje wiebelen bij het foto's maken, maar dat duurde ook wel best lang. Daarna naar de tandarts. Zat er een melkkies los - hing echt nog aan een flintertje. Die kon ze zo weg pakken. Verder twee wolfstandjes verwijderd. Inmiddels was het alle hens aan dek in Lienden, dus was mij gevraagd of de terugkoppeling later kon. Dus boel opgeladen. Jels had duidelijk haast om thuis te komen want die is de trailer zowat op gestormd. :+

Gelukkig waren we op tijd op stal en konden ze nog ruim een uur het land op.

Eenmaal thuis ben ik nog gebeld door de arts. Pit is zonder bemerkingen door de keuring gekomen. Nek, hals, rug, benen; alles zag er goed uit. Ze had één kleine opheldering in het wervellichaam van C7, maar dit was geen verbening oid en klinisch niet relevant. *\o/*

Dit soort dagen ben ik zo trots op die beesten <3 . We hebben even moeten wachten op de tandarts. Ik ben toen op het bankje gaan zitten dat buiten stond, Pit nog aan de hand. Mijn moeder zat naast mij en Pit stond er zo gezellig bij. Toen mijn moeder haar kruin eenmaal begon te kriebelen was het hek helemaal van de dam en heeft ze gewoon staan dommelen in het zonnetje.

Even nog een charmant fotootje op de koop toe.
Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 21:40

Pit gaat toch niet weg??

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 21:57

Nee, maar wilde haar toch helemaal op de foto hebben. Om zeker te weten dat er geen gekkigheden zijn, maar ook voor de verzekering. Afhankelijk van wat voor verzekering je voor ogen hebt, worden dit soort foto’s verlangd.

:D maar ons hittepetje gaat heus niet meer weg hoor

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 17:37

Wat fijn jelske *\o/*

Een opluchting dat beide dames weer door de keuring zijn en als bonus dat ze ook zo meewerkend waren.

Vandaag toch nog even in de hitte Hiske en Tjitske getraind. Lekker zweten. Voor Tjitske nog een kort spannend moment toen haar weidegenotrn gingen rennen. Staan om de bak heen en normaal racet Tjitske het hardst. Maar ze bleef best wel goed bij de les.

Leverde wel een paar leuke stills uit een filmpje op.

Afbeelding

Afbeelding

Momenteel probeer ik vooral haar in een rustige stap en draf te krijgen, aangezien ze graag snel gaat en pakken we buigingen mee. maar ben noet ontevreden, stiekem beginnen we wat naar elkaar toe te groeien.

En met Hiske ben ik weer aan het lessen op locatie, dat blijft gewoon een heerlijk dier. Altijd meewerkend en haar best doen.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 19:04

Jelske wat fijn dat alles goed was gefeliciteerd.

Getty gefeliciteerd met je verjaardag en wat fijn dat je lekker kon rijden met de dames.

Ik had vanmorgen vroeg een draak van een ilias onder mij. Compleet over de hup omdat ik een stukje travers vroeg. Eindstand was vol blijven houden en het zweet droop erf na 45 min. Ik was best teleurgesteld omdat afgelopen woensdag in de les zo fijn ging en ik daar eindelijk lekker verder mee wilde. Maandag nieuwe poging.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 22:46

Bedankt dames!

Klinkt alsof jouw Tjitske ook een fijn karaktertje heeft Getty! Ik had de beelden op jouw socials voorbij zien komen. Ziet er leuk uit :)

@Laura: hoe is de nieuwe poging verlopen?

Ik lees net de nieuwe selectie voor jonge paarden. Murk is geloof ik 1 plekje opgeschoven en is nu eerste reserve op de lijst (dacht dat hij tweede reserve stond).

Hier de dag voor de verhuisdag Y;(

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 08:23

Jelske succes vandaag!

Ja we zijn weer on speaking terms haha

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 08:58

Herkenbaar Laura, ik had laatst zo'n fijne les met Hiske en thuis krijg ik het er ineens niet uit. Maar ligt uiteraard aan mijzelf

Maar ilias doet wel zijn best lees ik uit je verhaal.

Klopt jelske, Tjitske is echt een paardje om zuinig op te zijn.

Heel veel succes met verhuizen, hopelijk heb je veel plezier op jullie nieuwe stal!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 09:00

Ohja 313 dagen drachtig *\o/* *\o/*

Afbeelding

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 11:31

Oeps al bijna 2 maand niet meer gereageerd hier.

Af en toe wat bijgelezen. Blijf het interessant vinden hoe iedereen bezig is.

Boemel gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Met Hylke pruts ik verder door. In de basis wordt hij rustiger. Minder snel extreme paniek / explosie dus dat is fijn! Maar met dat ik maar 2x in de week rij of grondwerk doe kan je ook geen grote / snelle veranderingen verwachten.

Ik ga nu 3 weken op vakantie en heeft de dochter van de eigenaresse les bij mijn instructie geboekt. Zien of ze het werken met hem weer wil oppakken. Ik hoop zo van wel!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ennn ik heb mij opgegeven voor een WE clinic in oktober, spannend!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 12:57

Getty ja hij doet wel z'n best maar soms speelt z'n karaktertje een beetje op.

Oeee spannend bijna een baby van Maan.

Dala fijne vakantie! Hopelijk pakt het lessen goed uit.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:35

Getty Maan, krijg je wel mooie plaatjes van!

Dala8, goed dat je grondwerk doet. Op zich is 2x per week niet verkeerd hoor. Ook genoeg tijd om weer rust in t koppie te krijgen. WE is hartstikke leuk.

Hier gaat alles nog goed met mijn nieuwe aanwinst. Ik ben echt zo blij met haar. Ze vindt alles leuk en is altijd blij en wil graag veel aandacht.
Ze heeft een lekker afwisselend programma van grondwerk, dressuur, buitenritten, schriktraining en mijn vriend rijdt haar in de springles.
Mijn paardenmotivatie was behoorlijk weg en hadden we de paarden niet aan huis gehad, dan was er geen bij gekomen.
Maar nu …. Ik wil elke dag wel rijden en het liefst de hele dag lang. :D

Afbeelding

En ze wil graag dat ik opschiet met het hek openmaken.
https://www.instagram.com/reel/DMuT-JSN ... FqbWZkNHBs