Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shadowstar

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 14:13

Het lijkt bijna wel weer een baby Paint Lover.

Hier zit er weer geen schot in, er zit een ei die niet groeit en ze is nog niet hengstig :+

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 15:17

Paint_Lover schreef:
Kevinsky sterkte! Jeetje wat erg zeg, ineens al je dromen en plannen weg |(

Muronia ik hoop ook van harte dat t jullie dit jaar nog gaat lukken!

Corinadrenth oew hopen dat t er dan toch maar 1 is, nog even spannend dus voor jouw....

Ik zit ondertussen de meeleessteen want niet veel te melden...

Net scan gehad op hartje en dus kan ik nu zeggen dat die er is en ik mezelf aan mag melden in de beginpost (heb gewacht tot hartje zichtbaar was omdat ik dat toch altijd fijn vind).

Meet "Blobje" _O-
[ Afbeelding ]

Fijn dat er een hartslag is. Maar niet nu al een 'naam' geven hoor. Dat gaat er niet meer uit _O- _O-

Mijn 3 jarige heet nog steeds Spruitje, al sinds ie een klein rondje van 18 dagen was. En eh..

Afbeelding

Hij is het grootste paard dat ik heb _O-

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 15:45

Jawel joh, Frosty heette in de buik Bonkie....

Die gebruik ik nu zelfs nog want t is een Bonk van een merrie :D

Afbeelding

Afbeelding

De jouwe is een mooie grote spruit geworden!!!

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 09:55

Mijn merrie had een ei van 5 cm en we gaan morgen weer insemineren *\o/*

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 10:10

Magic_lover: de vorige keer was de baarmoeder wel in goede staat zeiden ze, dus durfden ze wel af te spuiten. Opvallend vind ik ook dat ze de vorige keer 3 eitjes had en nu maar 1. Gevoelsmatig zijn we inderdaad te vroeg geweest de vorige keer.

En gefeliciteerd met de dracht!!

Muronia.. oliebol. Dit is zo kak! Het was zo mooi geweest.. hoe is het momenteel met de vooruitgang?

Vlinder84, fijn dat het nog veilig in de buik zit! Gelukkig maar :j

Kevinsky, ik ben er gewoon stil van. Wat een intens verdriet… jeetje. Heel veel sterkte :knuffel: :knuffel:

Kabayo, dus in jouw mening was dat ook veel te snel en te vroeg? Ze stond mega hengstig en de baarmoeder was goed. Ben wel soort van opgelucht dat ik niet de enige was met het gevoel van, iets te snelle actie geweest..

Corinadrenth, gefeliciteerd met de dracht, maar jeetje dat is nog eventjes spannend dus.. maar dan zou het een eeneiige tweeling betreffen? Of had ze wel 2 eitjes zitten?
Bestaan eeneiige tweelingen bij paarden eigenlijk? Weten jullie dat?

Paint_lover, gefeliciteerd met het kloppend hartje! <3

Shadowstar, woehoee! Succes!!

Makani is afgelopen vrijdag gescand en had mooi geovuleerd. We hebben 2x geïnsemineerd deze ronde, maandag de 1e keer. Woensdag zat het ei nog (bijna 5cm) dus toen nogmaals geïnsemineerd. Haar baarmoeder verkeerde in topconditie en ze vond het insemineren zeeeeeer prettig :o :o :+
Vrijdag was het ei er netjes af :j
Dus we zitten weer op de wachtbank. 5 augustus opnieuw scannen. Fingers crossed dat het deze keer wel pakt!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 11:07

lonniejj schreef:
Magic_lover: de vorige keer was de baarmoeder wel in goede staat zeiden ze, dus durfden ze wel af te spuiten. Opvallend vind ik ook dat ze de vorige keer 3 eitjes had en nu maar 1. Gevoelsmatig zijn we inderdaad te vroeg geweest de vorige keer.

En gefeliciteerd met de dracht!!

Muronia.. oliebol. Dit is zo kak! Het was zo mooi geweest.. hoe is het momenteel met de vooruitgang?

Vlinder84, fijn dat het nog veilig in de buik zit! Gelukkig maar :j

Kevinsky, ik ben er gewoon stil van. Wat een intens verdriet… jeetje. Heel veel sterkte :knuffel: :knuffel:

Kabayo, dus in jouw mening was dat ook veel te snel en te vroeg? Ze stond mega hengstig en de baarmoeder was goed. Ben wel soort van opgelucht dat ik niet de enige was met het gevoel van, iets te snelle actie geweest..

Corinadrenth, gefeliciteerd met de dracht, maar jeetje dat is nog eventjes spannend dus.. maar dan zou het een eeneiige tweeling betreffen? Of had ze wel 2 eitjes zitten?
Bestaan eeneiige tweelingen bij paarden eigenlijk? Weten jullie dat?

Paint_lover, gefeliciteerd met het kloppend hartje! <3

Shadowstar, woehoee! Succes!!

Makani is afgelopen vrijdag gescand en had mooi geovuleerd. We hebben 2x geïnsemineerd deze ronde, maandag de 1e keer. Woensdag zat het ei nog (bijna 5cm) dus toen nogmaals geïnsemineerd. Haar baarmoeder verkeerde in topconditie en ze vond het insemineren zeeeeeer prettig :o :o :+
Vrijdag was het ei er netjes af :j
Dus we zitten weer op de wachtbank. 5 augustus opnieuw scannen. Fingers crossed dat het deze keer wel pakt!

Ze is dus geovuleerd met 1 follikel. Dat maakt het dus zo vreemd. Komende woensdag gaan we naar Wolvega toe. Scannen en plan maken. Als het wel 2 zijn moet er dus of alles eraf of 1. En wil heel graag haar wel drachtig voor komende jaar. Veulen is niet voor verkoop dus laat maakt me niet uit.

Ik las op internet dat een eeneiige tweeling maar heel zelden voorkomt bij paarden maar dat kan dus wel

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 11:25

Even ego, Ice is drachtig *\o/*
Zo enorm opgelucht. Ging niet makkelijk met haar maar het is toch gelukt.

Swabje voor Nova afgenomen en Ups weer hengstig gespoten. Jona heeft een mooi hartje dus dat zit ook goed.
Silver gaat heel traag in haar cyclus en uiteraard deze week hebben de hengstenhouders een kortere verzendweek, afnemen kan alleen maandag tot woensdag. Als Silver deze ronde niet pakt laat ik haar leeg,

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 11:51

Gefeliciteerd!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 17:14

Dubbel :')
Laatst bijgewerkt door Retlaw op 21-07-25 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 17:16

Gefeliciteerd met de drachten!
Toch ook nog een hoop pech lees ik.

Ik lees stil mee, niet echt tijd om uitgebreid mee te kletsen.

Ondertussen is Kyra 3,5 maand drachtig. Bijna van de regumate af. Ze zit nog steeds goed in haar velletje. Zeer veel energie en best pittig in de training. Ze was onlangs wat te kort bekapt na een hele poos op ijzers te hebben gestaan, dat was wel even wennen.

Morgenavond heb ik weer les, de kwartjes vallen. Ik hoop zelf de ibop nog met haar te kunnen doen in het najaar. Ik heb dat nog nooit gereden. Maar dan is er nog wel werk aan de winkel haha.

Afbeelding
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 21:22

Myrthe dat is een hele mooie spruit geworden <3

En bonk is ook een echte bonk!

Shadowstar super, eindelijk schot in de zaak. Nu nog een schot in de roos, dan ben je klaar.

Lonniejj dat klinkt nu toch supergoed, ik duim voor je 5 augustus!

Corina ik hoop dat je woensdag goed nieuws krijgt. Kan toch eigenlijk bijna niet anders?

Lyona gefeliciteerd!! En nog even succes met de laatsten. Hopelijk lukt dat ook allemaal.

Retlaw superfijn dat je in rustig vaarwater zit (wil ik ook graag haha). Ibop voor de wagen of? Ze loopt er netjes voor!

Wij zijn vandaag begonnen met de 10-daagse regumate kuur. Daarna hengstig spuiten en hopen dat het werkt. Spannend weer, eerst deze 10 dagen maar eens doorkomen want mevrouw houdt niet van spuitjes in haar mond. En door de brokjes ga ik niet eens proberen, dan laat ze het geheid staan.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 17:21

Vicome jeetje wat heftig :(:) Hopelijk voel je je inmiddels al wat beter?

Vlinder84 Fijn dat ze nog gewoon drachtig is.

Muronia hopelijk wordt ze dadelijk terug hengstig. Amy heeft ook verworpen ergens tussen 30 en 80 dagen in. Zij stond eind vorige maand volledig stil vanbinnen. Uiteindelijk is ze toch nog uit zichzelf hengstig geworden vorige week en heeft ze gisteren afgeslagen. Zonder dus regumate enz. Dus hopelijk lukt het bij jou met regumate ook vlot.

Kabayo Bij ons zit het er nu echt op kwa dekseizoen ( tenzij er nog gast merries komen) maar wij stoppen altijd eind juli.

Lyona Gelukkig heeft Ups dus wel een cyclus. Hopelijk kan ze nog gedekt voordat Perry verhuisd. Overigens had saartje vorige jaar hier ook steeds mooie eitjes maar toonde niks hengstig. De veearts heeft toen spul ingespoten waardoor ze een super eisprong zou krijgen en daarbij dus wel hengstig. Dat waren toen 2 verschillende middelen die gemengd moesten worden en dan ingespoten (kan de naam wel eens vragen) Daarvan stond ze idd binnen 48u hengstig en is ze gedekt en drachtig geworden.

Fijn dat Ice drachtig is *\o/* hopelijk werken je laatste merries nog mee en worden ze netjes drachtig.

XxDiandraxX balen dat ze niet drachtig is, hopelijk wordt ze vlot terug hengstig

Corinadrenth Dat zou heel apart zijn als er idd een tweeling inzit met maar 1 ovulatie. Hopelijk is het gewoon netjes 1 vruchtje bij de volgende scan.

Paint_lover Fijn dat de hartslag scan positief was *\o/*

Shadowstar Fijn dat je toch eindelijk kon insemineren

Myrthee Spruitjes is niet meer zo klein idd :+

Lonniejj Dat klinkt iniedergeval positief. Duimen dat ze drachtig is.

Retlaw Fijn dat het zo goed gaat en je merrie goed in dr vel zit. Ze ziet er goed uit zo voor de kar.

Morgen komt de veearts weer scannen. Heel benieuwd wie drachtig is en wie niet. Amy is, na het verwerpen, toch terug hengstig geworden uit zichzelf en is weer gedekt. Dat was de laatste merrie van het jaar dus nu even zien als zij als laatste gescand is hoeveel we er verwachten.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 22:38

Zou mooi zijn als ook zij drachtig is Nieky! Op hoeveel staat de teller dan?

Muronia ik hoop dat de kuur mag aanslaan! Vind je het niet erg dat je zo laat in het seizoen nog bent of maakt dat niks uit voor jou?
Ben je ook nog aan het mennen?

Mijn menles ging goed! Ben even trots: Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 22:43

Het zal me eerlijk gezegd een biet zijn Retlaw. Als dat veulentje er maar komt :) . Ziet er goed uit! Wij hadden vanavond ook les: [UHZ] Muroon en Veroon ontmoeten pionnetjes

Nieky dat geeft toch ook weer wat moed. We gaan er gewoon voor, maar het zal afwachten zijn. Ik hoop dat je morgen mooie berichten krijgt mbt de scans!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 00:26

Morgen de 30-dagen scan (32 eigenlijk maar ik kan morgen pas) ik heb het gevoel dat het er niet meer zit. Ze oogt soms wat hengstig-achtig namelijk..
ben benieuwd

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:58

Steeds meer merries drachtig, super fijn!
Ei is van 5 naar 5,2 cm gegaan, morgen voor de 2e keer insemineren.

Zat helemaal geen vocht waar ik zo blij mee ben, vorige keer al vocht voor het insemineren en nu helemaal niks, zelfs niet na al een keer insemineren

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:30

Sterre ook drachtig :D

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:35

Gefeliciteerd *\o/*

Duimen Shadowstar!

Muronia. Hopelijk wordt ze na de regumate weer mooi drachtig.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 11:25

Vanmorgen naar Wolvega geweest te scannen. Hier konden ze gelukkig maar 1 vrucht vinden. Ze willen haar graag vrijdag nog een keer zien voor de zekerheid.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 12:16

*\o/* We hebben een hartslag! Hoera!

Allen gefeliciteerd ook met jullie mini baby’s <3

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 19:00

Shadowstar Dat klinkt iniedergeval al hoopvol

Mirjamalvaro gefeliciteerd met de dracht van Sterre *\o/*

Corinadrenth Gelukkig bleek het toch maar 1 vruchtje te zijn.

Ania Fijn dat de hartslag scan positief was

Hier mogen we weer 4 drachtige erbij tellen. Sophietje, Saartje, Loes en Blue zijn drachtig *\o/* . Blue was wel nog heel pril ( 12 dagen). Dacht zeker hij kan het niet zien, maar het lag super duidelijk in beeld :D . Ze wordt dus binnenkort wel nog een keer gescand voor de zekerheid.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor nu staat de teller op 15 drachtige merries := . 5 merries drachtig van cooper en 10 van Booster. Cooper heeft nu 5 van de 7 merries drachtig gekregen (in 1x) Zeker niet slecht voor zijn eerste jaar (hij is pas 2j). Booster heeft er 15 in totaal gedekt waarvan 13 drachtig (allemaal van de 1ste x), 1tje niet (abby) en 1tje nog in afwachting. We hebben een aantal gastmerries gehad voor hem ook. Blijft mij verbazen hoe vruchtbaar hij is *D

Abby was dus niet drachtig maar dat had ik verwacht. Zij heeft een hele rommelige cyclus dit jaar. Dus met haar proberen we volgend jaar wel weer.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 20:02

Gefeliciteerd!
Hier de teller op 4, nog 1 te gaan. :j

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:05

Sorry allen, het zat even flink tegen hier met hengstig/drachtig worden en daarbij nog de drukte voordat we op vakantie gingen.

Echter heb ik net het nieuws gekregen dat de laatste ook drachtig is!
Noortje was al 2 weken geleden drachtig gescand, en nu Hyflyn daarstraks.
Dus volgend jaar 4 veulens.

Gefeliciteerd aan allen die de merrie(s) drachtig hebben! *\o/*

Duimen voor hen die nog op het wachtbankje zitten of nog aan het dekken zijn, hopelijk net zulk geluk als bij mij.

Toch even apart op Muronia reageren, wat ontzettend K dat ze verworpen heeft. Ik hoop zo dat het nu nog gaat lukken, duim voor je!

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 10:49

Muronia, hoe gaat het met de regumate?
Is het na 10 dagen dan de bedoeling dat ze weer hengstig is?

Die van mij heeft vandaag geovuleerd dus ook op het wachtbankje. 11-08 weer een check.
Was een klein beetje vocht dus wel gespoeld voor de zekerheid.

Nieky, jullie krijgen het druk haha

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 10:54

Wauw, alweer een aantal drachtig erbij lees ik, gefeliciteerd!
Ik mag nog t/m woensdag regumate geven en dan donderdag hengstig spuiten. Dan kan ze hopelijk de eerste week van augustus ergens geïnsemineerd worden.