[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaraNova

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 12:25

Hij kan gewoon echt nog steeds heel heftig zijn als hij harder wil. Is al ervaren volwassene al echt een uitdaging. Maar ze heeft net rondje gestapt en stukje gedraafd buiten. Wel lijntje er aan. Maar ging redelijk, hij gedroeg zich netjes. Wandelen is gewoon niet te doen met hem, je hangt heel de weg aan een extreem druk kopschuddend snuiven paard. Geen armen over...en hij is echt super opgevoed maar hier kom ik niet door...

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 12:28

Afbeelding

Erg slechte foto maar blij kind

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 12:34

Wat een leuk stel! Hij ziet er goed uit.

Had vroeger een stalgenoot met een bejaarde Arabische merrie, die was in het bos ook niet te houden. Konden haar niet bijhouden met onze jongere paarden, dat was een en al getrippel, gesnuif en gepiaffeer. Die wilde gewoon gaan met die banaan.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 09:32

Ja dit is er dus ook zo een, hij kan echt heel heftig zijn dus ja daar durf ik mijn manege pony kind nog niet op los te laten, dat komt gewoon niet goed. Maar ja, ze vond hem wel heel leuk maar wel rete spannend natuurlijk...hopelijk mag hij nog even mee.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 14:18

Wat leuk dat er weer wat leven is in deze groep, dat was inderdaad erg gezellig. Hoe is het met al jullie arabiertjes? Leuk om weer wat updates te lezen zo.

Ik ben zelf inmiddels arabierloos. Na het inslapen van Sadira heb ik geen nieuw paard meer gekocht (was er kapot van, tot twee keer toe een veulen gekocht en op 6 en 5 jaar moeten laten inslapen...) Ik deel nu samen met mijn vriendin onze Connemara Lily en daar hebben we het bij gehouden...

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 14:24

Hey Eline, wat leuk dat je reageert! Ik zal er over een paar weken, als ik iets meer tijd heb, even actief werk van maken. Lijkt mij namelijk echt heel gezellig! :D Ja, jij hebt je portie ellende wel gehad zeg ;( Echt verschrikkelijk, geen woorden voor...

Ik heb mijn ❤️horse Jas en ik ben zo blij en trots op dit paard, iedere dag weer. Hij is helaas nog de enige arabier hier.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 14:30

Zo leuk dat je Jas gevonden hebt destijds. Was eigenlijk per ongeluk toch, als maatje voor Moyo ofzo? Schot in de roos <3

Wat is er met jullie andere arabiertjes gebeurd?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 16:46

Hoi allemaal! Leuk om weer eens wat te horen van jullie! :))

Ik kruip nu onder de steen vandaan en ga later mijn best doen om te reageren, ik moet nu eerst buiten aan de gang want daarnet onweerde het.
Laters! :evaw:

Ingeborgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 18:07

Hoera gevonden! een Arabieren topic! Was wel even zoek. Ben al jaren weg van de Arabier heb mijn derde intussen. Carsal Sameerah ze is niet helemaal 100% Egyptisch omdat ze op kleur gefokt is (Nowie) maar haar moeder (Ansata Exemplar) is 100%. De vorige Pjuri & Sjakra waren Russische arabieren. Alle drie paarden met karakter. Sameer heeft een langere ziekte periode gehad waardoor we laat zijn begonnen met rijden. Nu lekker bezig met goede en minder goede momenten. Hoop meer te lezen over jullie paardjes! Zal binnenkort een paar foto's delen

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 19:47

Miereneter wat een leuk filmpje, heerlijk bezig zo!
Mijn eerste paardje was een dravertje en die had dezelfde mooie kleur.

BarbaraNova wat leuk je dochter erop!
Nikita had ook regelmatig op Fu gereden toen ze klein was en Fu kon best ook spannend zijn maar met haar zette hij nooit een stap verkeerd.

Eline dat is ook heel rot veel te vroeg afscheid te moeten nemen. ;(
Wel leuk dat je samen de con doet, onze buren hebben een con en dat is een gouden paard.

Ilona helemaal verliefd op Jas, arabjes zijn ook wel echt paarden die je om hun hoefje weten te winden. <3

Hoi Ingeborg, welkom!
Kom maar op met de foto's!

Hier eigenlijk niet veel nieuws gebeurd op paarden vlak sinds de laatste keer dat ik hier was.
Malik was telkens niet oké en heel wisselend maar we hebben inmiddels wel één en ander ontdekt, hij is op de foto geweest en gescand omdat hij telkens terugkerende maagproblemen had.
Eerder heeft hij lang met peesblessures gekampt maar dat was nu allemaal goed.
Hij had wel een ontsteking in zijn hoef en dat is geen top prognose, ik heb het laten inspuiten en dat heeft wel verbetering gebracht.
Zijn nekwervels waren goed, in zijn rug heeft hij ks maar nu in ieder geval niet zo erg dat hij er last van heeft.
Hij heeft weer een tijd op rust gestaan en ik zie dat hij nu verbeterd, ipv altijd alleen linker galop doet hij nu ook vaak een rechter galop.
Zijn maag lijkt ook beter op het moment maar dat gaat met ups en downs.
Het is een lieverd en hij vermaakt zich wel zo maar het zou leuker voor hem zijn (en voor mij) om wat meer te doen dus hopelijk kan dat in de toekomst nog.

Fotootje van daarnet, hij schuurt tegenwoordig graag zijn manen eraf de sukkel. :+

Afbeelding

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 07:33

Hey Miran, wat leuk dat je er ook weer bent. Kan je nog wel rijden met hem met KS? heftig joh

Wat leuk dat er weer wat aktie is hier. Tja mijn dochter is manege ruitertje en mijn arabierenman is echt nog steeds heel heftig. Die denkt echt serieus nog dat hij in rentraining staat dus ik moet hier echt heel erg mee op passen en ze rijdt alleen met mij als anker er aan en alleen stap en draf. Met galop denkt hij nog steeds dat hij mag gaan en versnelt zo mega snel dat je dat als volwassen ruiter al moeite hebt bij je te houden. Maar ja hij is nu 26 en volgende week gaan we weer naar de veluwe dus kan hij weer even zijn lol op...

We zijn wel beetje bij beetje wat aan het rond kijken voor een leuk klein paardje of grote E pony voor Nova mijn dochter, Au Vol is nu 26 en Gwellyn onze welsh cob is nu 22. De rest zijn we helaas vorig jaar en begin dit jaar verloren. Dus vindt het nu dood stil op stal en gun het mijn dochter zo dat ze een paardje heeft waar ze gewoon lekker relaxt mee kan rijden en veel lol van kan hebben....maar ja ben net bij mijn ex vandaan dus verhuizen en alles bij elkaar is best duur dus eerst budget opbouwen dan maar.

Maar heel leuk dat jullie weer onder de stenen vandaan komen en nieuwe gezichten! Gezellig!!!

Ingeborgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:18

Afbeelding
Zoals belooft een paar foto's van mijn dames. Sameer had ik al voorgesteld de rode is Ancara een KWPN merrie van 21 lentes jong. Zij is de gravin van de familie en Sameer het prinsesje ;) Maar dat heb je met verwende paarden al gauw :)
@ Miranda dank je voor je warme welkom. Mooie paardje! Sameer heeft net haar manen weer op een lengte, vorig jaar ook gelopen met een hap eruit. Nu nog haar staart..... Ook zij heeft een blijvend maag probleem. Elke winter maagzweren onderin de maag, maar zodra ze in de weide gaat overdag voor een paar uur is het over. De fles sucralfaat staat in de kast. Het is nog een raadsel waarom ze dit elk jaar heeft.
@Barbara, ik hoop dat je snel de draad weer op kan pakken en je dochter een fijne pony kan kopen. Het deed me gelijk denken aan mijn welsh arabiertje, wat heb ik veel van haar geleerd!

Afbeelding

Ingeborgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:24

Afbeelding
Wat een gedoe met de foto's, nu samen met ancara hoop ik

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 07:56

Oh ja ze zijn wel heel leuk! Zo lief zo samen, daar ben ik wel eens jaloers op. Ik heb een AV hengst en welsh cob ex dekhengst die op late leeftijd geruind is (hij was 14) Die kunnen echt niet samen. Heb mezelf ook beetje voorgenomen om eventueel volgende gewoon ruintjes te kopen zodat ze gewoon lekker samen op de wei kunnen. Dat lijkt me heerlijk, ook in de winter niet het gewissel op de paddock enz...

Ingeborgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 09:49

Hoi Barbara, de meisjes zijn niet altijd aardig tegen elkaar, maar ik heb wel altijd geluk gehad dat de paarden die ik heb/had met elkaar overweg konden. Samen naar de wei, samen naar de bak, samen naar de stal. Vrouwtje wordt wel eens in tweeën gedeeld *D. Ik heb altijd meiden gehad dus weet niet echt hoe een hengst of ruin is in de omgang.. Ik vindt trouwens dat je dochter goed op je arabier staat, de volgende AV zoeken op rust en ervaring en gewend om samen te staan in een gemengde groep. Dat is echt heeellll plezierig kan ik je vertellen.