[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 16:53

Ik vond Ofira als 3 jarige ook nog klein en iel , zeker als ik nu foto's terug kijk. Maar ook zij is mooi aan de maat.

Warian daarin tegen is het oudste , maar wel het kleinste veulen van allemaal. Zijn halfbroer en zussen ( wel hele andere bloedlijn) zijn echt reuzen! Veulen wat 2 dagen geleden is geboren is al zeker groter dan Warian. Hij is nu zelf ouder als een maand.

Ik moet wel vreselijk lachen om zijn karakter. Hij is wel een echte clown. Hij stond net volledig op twee benen met zijn voorbenen over de kont van zijn moeder heen :') Ik was echt net te laat voor een foto.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 21:38

Hoe is het met alle knappe Fjorden? <3

Hier gaat het super, met Roos eindelijk weer in de flow met rijden en Olaf is Olaf, die staat z'n vrienden te etteren in de wei :+

Ik heb weer fotospam <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 21:58

Die laatste foto is echt te snoezig <3

Hier gaat het lekker rustig. Ik probeer 1 keer in de maand te lessen en die lessen gaan goed en we leren veel. Gritthe heeft gelukkig geen koliek meer gehad sinds de laatste keer *\o/*
Vandaag was ze super knuffelig, ze stond te dutten in de paddock en ben ik bij haar gaan zitten en toen legde ze haar hoofd op mijn rug en zo hebben we een tijd gestaan <3 dat soort momenten daar doe ik het voor

Afbeelding

Afbeelding

Furst

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 10:42

Hier rustig! Ik heb natuurlijk al een tijd niet echt iets gedaan in verband met mijn operatie die er aan zat te komen. Maar mis mn beestjes wel, hihi. Nog even volhouden en dan kan ik straks genieten van 4 fjordenpaardjes.

Mooie foto’s weer van jullie!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 19:43

Ze zijn zo leuk! Knappe koppies hierboven :D

Ik rijd vrolijk verder. Aardappel is zo nu en dan wel stout _O- echt fjorden humor maar goed..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 19:53

Hi lieve Fjordenliefhebbers,

Ik heb al in geen eeuwigheid een bericht gepost op Bokt, maar wil het volgende toch even graag onder de aandacht brengen. Wellicht hebben sommige van jullie het al op Facebook voorbij zien komen, de verdwijning van twee Fjordenpaarden van Fokkerij van den Berg, vanuit de kop van Overijssel. Het is dat ik er ruim 3 uur bij vandaan woon, anders had ik gaan zoeken... Vorig jaar heb ik m'n Fjord ook bij hen gekocht en ik draag hen een warm hart toe... Hoop dat deze twee jonge dieren snel ergens opduiken of dat iemand met een bruikbare tip komt. Hoe meer het bericht gedeeld wordt, hoe beter!

https://www.facebook.com/share/p/1EZdc3tqs4/

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 20:00

Ja had hem voorbij zien komen

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 20:16

Verschrikkelijk wat ze moeten doormaken. Hopelijk snel terechr!

Wat ziet Marlando er goed uit!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 14:13

mvdbijl schreef:
Ik snap het blind staren op schofthoogte nooit zo, de gemiddelde fjord is gewoon geen 1.45 plus.

Zelf heb ik er een van 1.36 gehad met een bredere rug, en een luxe van 1.56, ik kon op beide prima rijden, de kleinste zat zelfs nog veel comfortabeler. Een 2 of 3 jarige kan nog heel wat groeien en zeker uitzwaren. Als je een laatbloeier hebt kan je daar nu nog weinig van zeggen.

Lekker op het land zetten, goed voeren dan zal dat best goed komen. Hier is mijn ruin tussen de 2 en nu 5 jaar ook nog 6 centimeter gegroeid en heeft hij nog 2 dekenmaten doorlopen omdat hij gewoon veel breder is geworden.

Wat jij zegt. RB was maar 1m43 maar wel heel breed. Ik ben zelf 1m76 maar dat kon gewoon hoor. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik zelf van de grote (en brede!) paarden ben, maarja ook verliefd op het fjordenras. Kunt niet alles hebben. :P

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 14:15

MarjanB schreef:
Ze zijn zo leuk! Knappe koppies hierboven :D

Ik rijd vrolijk verder. Aardappel is zo nu en dan wel stout _O- echt fjorden humor maar goed..

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Zo mooi rijden bij jou. Ben in die omgeving ook ooit een keer met RedBull geweest. Had alleen mijn handen een beetje te vol aan hem om ook echt te kunnen genieten van de omgeving daar :')

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 14:38

wat een leuke paardjes komen hier voorbij.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 15:49

Deedee haha oeps :+ t is inderdaad genieten hier. Maar toch ik kom oorspronkelijk uit Ermelo en daar kon ik zo 4 uur rijden zonder iemand tegen te komen. Dat is hier niet.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 16:38

MarjanB schreef:
Deedee haha oeps :+ t is inderdaad genieten hier. Maar toch ik kom oorspronkelijk uit Ermelo en daar kon ik zo 4 uur rijden zonder iemand tegen te komen. Dat is hier niet.

Dat is idd andere koek. Nou ja ik heb hier maar een klein bos dus ik vond dit al enorm indrukwekkend. Paard duidelijk ook

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 17:08

Fijn dat het goed gaat met iedereen.

Ik sta toch langzamerhand er wel voor open om voor Ofira een ander gouden huisje te zoeken. Niet geheel onverwacht omdat ik er al een langere tijd aan zit te denken. Ik ben toch wel aardig verliefd geworden op haar veulen en vind een hengst ( lees ruin) nu ook wel erg leuk. Ofira heeft voor mij een te pittig karakter, maar ik denk dat ze ook veel beter tot haar recht komt bij iemand die daar goed mee om kan gaan en daar veel tijd in wil investeren. Bij mij past meer het karakter van Udith, en in Ofira kan ik dat helaas niet helemaal vinden.

Eerst had ik nog gedacht om zelf het heel fanatiek op te gaan pakken, maar ik merk omdat ik een echte klik mis daar ook niet veel motivatie voor heb om dat op te gaan pakken. Tuurlijk is het een soort van kind voor mij en hebben we wel een band, maar mijn ervaring is vooal het probleem. Ze heeft nu nog een veulen aan de voet, maar ik merk dat ik langzamerhand al wel afstand van haar aan het nemen ben.

Wel moet ik zeggen dat ze ook uitermate geschikt is als fokmerrie. Zelfden zo'n makkelijke moeder gezien ze maakt zich totaal niet druk en laat haar gevoel van het beschermen van het veulen ook niet overheersen. Als ze even in een ander landje staat om te eten en Warian staat nog bij de andere merrie , is zij er niet eens mee bezig en doet haar eigen ding. Ze blijft ook netjes bij mij en heeft zich omgedoopt tot kudde leider. Dat is echt wel op en top genieten moet ik zeggen dat het zo makkelijk gaat.

Een advertentie is nog een beetje vroeg, maar ik heb het liefst dat ze naar iemand gaat die nu ook Fjorden heeft en een liefhebber is van het ras. Op een fokkerij zou ook een leuke plek voor haar zijn, maar ik denk dat ze onder het zadel ook meer potentie heeft als wat ze nu bij mij laat zien. Maar ook financieel moet je soms keuzes maken. 3 paarden is geen optie, en zeker niet met de plannen wat ik in mijn hoofd heb momenteel.

Met Warian gaat het goed , hij begint nu eindelijk een beetje goed met groeien , maar je ziet wel dat hij een kleine achterstand heeft ten opzichte van de andere veulens. Hij mag dan wel de oudste zijn, hij is wel de kleinste. Ik ben nu flink aan het investeren in het mak maken. Sinds gisteren is het gelukt om hem een halster op een rustige manier om te krijgen. Voetjes geven zijn we nu ook mee bezig zodat hij de volgende keer ook kennis kan maken met de hoefsmid en het bekappen. Hij is wel wat meer afwachtend dan dat Ofira destijds was als veulen, maar op zich vind ik dat niet verkeerd. Hij begint ook al strepen op zijn benen te krijgen en nu flink te verharen en zijn mooie gele kleur komt er nu onder vandaan <3

Met Udith weinig veranderd, ze gaat nog steeds enorm goed. Haar laatst kaal geknipt omdat haar boog zo lelijk was geworden. Ook dat is weer mooi bijgetrokken zodat ze alle 3 in ieder geval binnenkort op de foto kunnen :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 21:20

Zalmjjn Ventekleuter hier even voorstellen.
Uventin, geboren 13/06/2023 en 1.48 groot.
Afbeelding
Foto op de keuring in Heinikenszand.

Helaas overleed in januari mjin knabstrupper en plan was paarden aan hius, dus moest er niuew vriendje voor Heps komen....want paard alleenis geen optie.
Dus kwam Ventje begin februari en eind april zjin ze naar mjin huis verhuisd

Heps is maar 1.41, ik 1.86, zji was eigen fok, Ventje gekocht.

Afbeelding

Afbeelding

Ze zjin goede vrienden v af het begin, Heps is chef

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 11:01

Hey leuk je hier te zien. Weer een oude bekende in dit draadje. Leuk die heb je gekocht. Nu al groter dan Hepsi maar hopelijk nog wat meer cm's erbij. Veel plezier samen.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 09:29

Leuk, oude fjordenwereld bekende hihi.

Gezellig 2 fjorden, leuke aanwinst!

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 10:15

Met ons gaat het goed, Loki heeft het zadel al.op gehad en ik heb de eerste stappen op hem gezet. Maar het door rijden vind ik erg spannend.
Afbeelding
Afbeelding

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 10:20

Zou het als je het zelf spannend vind uitbesteden of iemand vragen jou erbij te helpen die veel ervaring heeft met jonge paarden inrijden.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 10:43

Dat heb ik zelf, maar ben 46 en niet meer zo heldhaftig als vroeger. :')

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 12:17

Wonkeydonkey schreef:
Dat heb ik zelf, maar ben 46 en niet meer zo heldhaftig als vroeger. :')

Je zegt ik vind het spannend, ben niet meer zo handig, vandaar mijn reactie. Een paard voelt dat aan en inrijden moet voor een paard ook een goede ervaring zijn. Ik stapte vroeger ook overal op, heb er op gestapt en gedraafd maar ben nu bijna 40 merk ook dat ik niet snel genoeg ben al weet mijn hoofd wat te doen.

Ik heb een instructrice gezocht die paarden inrijdt, mij vanaf de grond goed kon helpen en er ook wel op wilde stappen. Zo samen maakte hij sprongen die ik zelf in een jaar niet voor elkaar had gehad. Voor het paard ook fijn..

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 12:25

Jij woont geloof ik niet zo heel ver van mij toch?
Mag ik anders de naam van jouw instructeur? Mag natuurlijk per pb.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 13:20

Mijn Instructrice komt uit omg. Woerden

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 14:59

Ik keek wat later op jouw profiel, wij wonen een heel eind uit elkaar.
Maar ik ga eens zoeken idd, had al een berichtje op bokt geplaatst maar nog geen concreet antwoord gehad.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 18:26

Loki ziet er goed uit! <3

Ben het eens met mvdbijl idd, zoek iemand die je kan helpen en er op kan als jij het te spannend vind. Ik heb Roos grotendeels zelf beleerd maar wel altijd met ondersteuning en hulp van mijn instructrice, als ik iets te moeilijk of spannend vond dan kon zij Roos daarin begeleiden en erop indien nodig. Dat was (en is nog steeds) echt heel fijn!