[TI] Tinkers van de Bonte Hoeve

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 23:15

Nicam schreef:
Nessa schreef:
[ [url=m/faMmiz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DvPTR8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat luk Cheana *D Is de moeder van onze merrie Shauna en tante van onze ruin Nigel :D .
Veel plezier en geluk met haar

Oh is Nigel bij jullie! Hoe ziet ie er nu uit?

Nicam

Re: Tinkers van de Bonte Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 11:36

Zal snel weer eens foto's maken van hem en hier plaatsen. Hij wordt steeds leuker :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:14

Nicam schreef:
Zal snel weer eens foto's maken van hem en hier plaatsen. Hij wordt steeds leuker :D

Ja leuk :))

Ben benieuwd hoe hij er nu uitziet!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 17:05

Bumpje op dit oude topic!

Afgelopen week is mijn nieuwe vriend met vlag en wimpel door de keuring gekomen dus mogen we hem in de kudde verwelkomen!
Murphey vd Bonte Hoeve, een 2 jarige ruin.

Onwijs benieuwd hoe die over een aantal jaar gaat zijn, het is nu al een beste tank! :D

Nimby

Re: [TI] Tinkers van de Bonte Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 21:44

Sanso dat is na bijna tien jaar, dat dit topic weer actief is!
Gefeliciteerd met je nieuwe maatje. Heb je een foto?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 22:16

Thanks!

Jazeker, dit was toen we de eerste keer gingen kijken. Het was een instant klik, heel bijzonder!

Afbeelding

Daarna nog een aantal keer langsgeweest en toen werd dat gevoel dat ik de eerste keer had bevestigd.

Afbeelding

En van de week tijdens de keuring in de hitte, hij deed het zo goed zeker gezien zijn leeftijd.
Afbeelding

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 23:03

Ah lief hoofd!
Fijne relaxte sfeer daar hé. Ook voor een keuring.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 07:50

sanso schreef:
Thanks!

Jazeker, dit was toen we de eerste keer gingen kijken. Het was een instant klik, heel bijzonder!

[ Afbeelding ]

Daarna nog een aantal keer langsgeweest en toen werd dat gevoel dat ik de eerste keer had bevestigd.

[ Afbeelding ]

En van de week tijdens de keuring in de hitte, hij deed het zo goed zeker gezien zijn leeftijd.
[ Afbeelding ]

Zit Maestro toevallig in zijn stamboom?
Zijn hoofd doet me een beetje aan Maestro denken.

Wat een knapperd zeg.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 21:55

KimL86 schreef:
Zit Maestro toevallig in zijn stamboom?
Zijn hoofd doet me een beetje aan Maestro denken.

Wat een knapperd zeg.

Ik heb even gespiekt maar Maestro zit niet in zijn stamboom.
Zijn moeder is Caisy en vader is I Am Exclusive Sam.

Vind hem zelf ook een knapperd! Ik had geen eisen (kleur, geslacht etc) als er maar een klik was, een echte goedzak zocht ik dat was het enige en daar was die dan! :o

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-25 14:59

Wauw wat leuk dat er weer nieuw leven in mijn topic van 10 jaar geleden is geblazen!

Sanso , Gefelicteerd met je nieuwe aanwinst van de Bonte Hoeve. Wat is Murphy een knapperd zeg ! Wat fijn dat er bij de eerste keer gelijk een instant klik is en natuurlijk dat Murphy is goedgekeurd!

Doet mij wel weer terug denken aan de tijd toen ik ging kijken voor een andere tinker bij de Bonte Hoeve. Dat is nu ondertussen alweer 13 geleden. Die dag vergeet ik nooit meer , wat was het erg koud in maart en ik op mijn feits vanuit Drunen waar ik toen nog woonde. Het was toen 45 minuten fietsen wat had ik het koud en kwam bevroren daar aan, na heel wat warme kopjes thee te hadden gedronken gingen we kijken bij de paarden. Zoals ik al zei kwam ik voor een andere tinker, die stil in het hoekje stond. Kwam quinlan telkens voor mij neus staan. Ik hoorde Conny al zeggen deze tinker is niet zwart met wit :D , ik wilde toen wel echt een zware met witte tinker hebben. Maar omdat Quinlan steeds mijn aandacht op eiste wilde ik hem graag graag buiten zien ( toen stonden ze nog in de lange loopstal ) , Quinlan was maar amper een minuut buiten en ik was al verkocht en ik zei deze word het ! Quinlan heeft mij gewoon uitgezocht als baas en ik ben daar nog steeds erg blij mee. Toen kwam het volgende ik ging voor een tinker kijken en kwam er met 2 tinkers terug _/-\o_ :j . Want ik had toen een droom en dat was dat ik met mijn 2 tinkers met een huifkar en mijn oudste zoon (toen nog alleen) op vakantie ging , en daar kwam Tara bij. Met Tara had ik niet gelijk een klik ,dat kwam wel pas veel later. Maar nu is Tara allang mijn beste vriendin. Op 6 augustus a.s dan zijn mijn beide Bonte Hoeve tinkers echt 13 jaar van mij en bij mij. En nog steeds ben ik daar superblij mee.

Alleen is er in die tijd heel veel prive omstandigheden bij mij gebeurd. Ik werd zwanger van mijn 2e zoontje ( april 2012) en toen begon het ellende. jeugdzorg kwam om de hoek kijken na een melding , was na een ouder-kind instelling gaan wonen voor ruim 6 maanden. Daarna bij een pgb woning gewoond voor een jaar of 5 , daar moest ik opeens weg omdat hun controle kregen vanuit het hoofdkantoor. Toen weer opnieuw naar een ouder-kind in stelling,daar zat ik ruim 2.5 jaar. Nu vanaf mei 2021 mijn eigen huisje wat mij totaal niet bevalt. Maar goed ik heb mijn paarden nog steeds en mijn droom of dromen zijn niet echt uit gekomen, hoop wel dat het ooit nog eens zal komen. Ook kreeg ik veel ellende over mijn paarden toen dat ik mijn paarden beter kan verkopen en niet meer te behouden,zelf bij de pgb woning moest ik maar een paard verkopen , wat nooit is gebeurd en wat ik ook niet van plan of wilde.

Ik ben wel benieuwd wie van de eigenaren nog steeds een tinker(s) hebben van de Bonte Hoeve?