boemel schreef:Inmiddels 1 week het trotse baasje van Ice de kwart Fries. Zo leuk om nu eindelijk met mijn vriend op Diekke mee naar de les te kunnen en samen naar het bos te gaan.
Van harte gefeliciteerd Boemel! Het is jullie van harte gegund. Op basis van wat ik op jouw socials voorbij zie komen vermaken jullie je inmiddels kostelijk - heerlijk!
@Marjolein: wat vervelend dat hij apart moest staan. Hoe gaat het inmiddels?
Dennenboom schreef:Hebben jullie het bericht gezien van 30 jaar oude diepvries sperma van Sjaard? Wat bijzonder zeg dat dit lukte en dat de veulens niet 'ouderwets' lijken. Bied leuke en interessante mogelijkheden voor het kfps denk ik..
Ik had het gelezen idd en ik vind dit dus ook echt super interessant! Ik ben reuze benieuwd hoeveel mensen nog meer naar die oude lijnen terug gaan pakken en hoe die veulentjes zich gaan ontwikkelen. Dit zou de phryso eigenlijk eens in het snotje moeten houden voor een reportage oid.
Lys_PPA schreef:En, klaar voor zaterdag Jelske?
Nog meer mensen uit dit topic die naar de Fokdag in Kronenberg gaan?
Ja… Nee… Geen idee
Ben jij er bij?
Vervoertje is iig geregeld. Maar omdat het natuurlijk (of nou ja, natuurlijk…) een draagmerrie met veulen betreft en ik die merrie niet zo goed ken heb ik echt geen idee wat te verwachten. Vanavond zou er bij de merriehouder een oefenrondje gedaan worden en heb gevraagd of ik even mocht aansluiten zodat ik even kan zien hoe die merrie zich gedraagt. Ze kan zich soms erg sterk maken bijvoorbeeld.
Ik ben te berekenend om dit helemaal los te laten.
Vrijdag ofzo even door de wasstraat en vlechten. Kan ik ook eens voor mijzelf een paard toiletteren.
Verder gaat het hier z’n gangetje. Jels en pit doen het heel goed en hebben de warmte goed doorstaan. Ze zijn bij ons op stal een aantal dagen binnen gebleven en ‘s nachts op stal gegaan. Vonden ze duidelijk in het geheel niet erg.
Pit gaat ook lekker. Hoofdstel/bitje is al de normaalste zaak. Ik heb onlangs nog met flinke korting een 0-grams regendeken voor haar op de kop kunnen tikken voor van de winter. Verder is ze nog wel echt een puppie hoor… ik denk dat we er goed aan gedaan hebben om haar dit jaar nog niet naar de keuring te doen. Dat gaan we volgend jaar maar beleven.
Verder heb ik onlangs door omstandigheden besloten Jels en pit te verhuizen. Het valt mij heel zwaar omdat we zulke fijne stalling hebben waar we nu staan… Stalhouder heeft aangekondigd op zoek te gaan naar een opvolger. Nu hoeft dit dus niet perse snel te gaan, voor het zelfde geld duurt het nog een poos en misschien verandert er met die opvolger nog niet zo veel. Maar er kwam een kans voorbij die mij voor de komende tijd veel meer zekerheid biedt, waar ik met beide paarden terecht kan en waar ze niet op paddocks staan. In het worst case-scenario waarin we wel met z’n allen zouden moeten vertrekken, ging ik deze kans niet zo snel meer krijgen, laat staan met twee paarden. Bovendien zijn er al zoveel stalhouders gestopt in de omgeving… Ik kreeg slapeloze nachten bij het idee van drie paarden op drie locaties, of Jels op zand… Dus toen heb ik er maar een klap op gegeven. Het viel mij oprecht zwaar om op te zeggen.