Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 16:52

In het contract staat zelfs 48u (dat gaat natuurlijk nooit lukken!!!) maar moet 1 dag vantevoren bellen/bestellen, hengst staat niet op het dekstation dus denk dat dat ook wel scheelt en vandaag ging ivm andere planning niet meer lukken.

Ik heb daar opzich geen moeite mee maar lastig is het wel een beetje...

Als ik ooit een hengst zou hebben en aanbieden zou die gewoon naar het dekstation gaan en daar blijven staan tot het einde vh seizoen want telkens op en neer moeten rijden zou mij finaal opbreken en is met zo'n "rare" merrie als de mijne bijv niet heel handig.

Aw, die foto is om bij te smelten <3

Spannend Mirjamalvaro!

shadowstar

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 18:24

Bij ons word het allemaal geregeld, als ze denken dat er geinsemineerd moet worden bestellen ze het en de volgende dag kan er geinsemineerd worden, deze hengsten staan ook op een dekstation

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 18:38

Normaal zou ik mn merrie ook gewoon op t dekstation zetten maar dat gaat met deze gewoonweg niet, die bouwt zoveel spanning op dat ze de trailer afbreekt (kan dr balans niet vinden en wat dat betreft is de trailer "te groot" voor haar lengte) en op nieuwe locaties is ze ook de 1e dag mega gestrest.

Sommige hengsten kunnen dezelfde dag nog springen en die heb ik eigenlijk altijd gehad. Nu dus niet en dat is dan als je merrie ineens snel.wordt wel "lastig".

Ach, het is wat t is en zal wel goedkomen...

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 09:53

Paintlover, spannend, hopelijk lukt het. Lastig idd met de hengst en station zo

shadowstar, heel fijn dat ze het zo regelen. Leuke combinaties, die hengst had ik ook op mijn lijstje staan, leuk :D

Kabayo, prachtige foto, wat een mooi setje <3

Ik denk dat dit de eerste en laatste keer is dat ik deze hengst ga gebruiken (die Franse Quarter hengst). Als het al lukt :o Wat een stress..
Ik moest van de HH twee dagen voor eisprong bestellen. Ice staat op het station hier, die regelen dat (heb ik de HH gemeld, steeds ruim van te voren op de hoogte gehouden hoe ver ze was, wanneer ongeveer besteld zou moeten etc, aangezien ze dan met de hengst naar het station moet voor zaadafname). Kreeg net bericht van het station dat ze willen bestellen, ze krijgen alleen geen contact met de HH (bellen, berchten, mailen) en ik ook niet. Oke communicatie ging stroef maar helemaal niet reageren is ook niet handig als er zaad nodig is.
Nu is het afwachten of ze nog wat gaan doen of dat we kunnen fluiten naar t zaad. Ik heb een backup plan voor als ze echt niet meewerken, dan dek ik terug met de hengst waar ze nu een veulen van heeft. Maar de HH eisde dat ik vooraf het volledige dekgeld zou betalen (oke kan ik snappen dus gedaan, maar toch bijna 1000 euro) en toch behoorlijk zonde ook. Plus ik weet niet of ik dan deze hengstigheid zo snel die andere hengst kan regelen. Wat een stress...

Het plan om vroeg te beginnen dit jaar is in ieder geval mislukt... 2 van de 7 drachtig en met de andere 5 nog niet eens op het wachtbankje...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 10:32

Wat waardeloos als je t zo moet krijgen.....

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 10:39

Wat een ellende :\

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 10:50

Nou echt, 1 x en nooit weer. Ik lees wel meer bijzondere dingen over de beschikbaarheid van hengsten of de levering van sperma. Als je een hengst ter dekking aanbiedt dan weet je toch dat je soms ook op ongelukkige momenten paraat moet staan. Zo'n merrie laat zich ook niet echt sturen in wanneer ze haar eisprong krijgt. Heel vervelend als het dan zo moet gaan. Hopelijk komt het toch op tijd en is dit geen verloren ronde.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 11:03

Mirjamalvara, lastig als scannen alleen op bepaalde dagen kan, jammer van het bloedei.

Shadowstar, leuke dames, hopelijk pakt alles snel.

Annash, hopelijk is het insemineren gelukt

AM_Horses, paarden op rust. lekker lui zijn en mama worden hopelijk mooie hartslag

Muronia, weet niet waar je staat maar we duimen dat ze dragend is voor je.

Shadowstar, ze laat je wachten hopelijk vandaag goed nieuws

xxDiandra, toch makkelijk op vakantie gaan, hopelijk vinden ze de hengst nu wel leuk genoeg

Kabaya, leuke foto's

Paint lover, ze is goed bezig met de eitjes.

Lyona, wat een drame met de hengst. Hier de tinkerhengst die ik koos staat niet op KI om de reden dat hij niet telkens met de hengst weg moet naar het station als de merriehouder roept.

Hier vanmorgen gescand en odessa de tinker ook mooi hartje nu het wachten tot volgend jaar.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 11:09

Dat is wel echt heel vervelend. Er moet toch altijd contact opgenomen kunnen worden bij een hengstenhouder. Ik probeer zoveel mogelijk bereikbaar te zijn. En anders reageer ik zo snel mogelijk terug. Deze onzekerheid is echt niet fijn. Ben je straks ook nog je geld kwijt.

Gisteren middag kreeg ik bericht dat klant twee merries had waarvan ene al aan het ovuleren en andere al bijna 5cm. Ik had niks meer liggen. Probeer ik wel altijd voor dit soort gevallen. Ik heb gevlogen en geracet om mijn hengst nog te laten dekken. Oké wel net te laat op mijn werk aangekomen :') maar de merries zijn gedekt

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 11:42

Pfft, zo frustrerend als een hh niet bereikbaar is!

Nu moet ik zeggen dat ik daar helemaal geen last van heb! Ik belde maandag op omdat ze een ei van 5,4cm had maar wist dat ik wss niet dezelfde dag sperma kon halen. Da, hh en ik hebben telefonisch overlegd en gister kon t ook gewoon nog (en ik weet dat ik 1 dag op voorhand moet aanvragen).

Gister om 13u zou hij gaan springen dus afgesproken dat ik dan ook op het dekstation zou zijn. Zo gezegd, zo gedaan!

Hengst moest nog springen toen ik aankwam dus dat was mooi! Daar mocht ik gewoon bij zijn (al vaker gezien maar blijft gewoon n mooi proces om van dichtbij mee te mogen maken!), toen overlegd met dekstation hoe ik het sperma mee zou krijgen aangezien dit de 4e keer sperma halen was. Uhm, nou ik moet ongeveer 45min terug rijden en dan is mijn da er binnen ongeveer 15min.

Oke, dan krijg je het zo en zo mee...

Prima! Buisje mee naar huis en bij aankomst op stal stond binnen 10min de da er.... helaas n andere als waarmee ik een afspraak had EN deze had geen echo apparatuur bij zich (lag in de auto van de da waarmee ik een afspraak had |o ) dus NIET zoals de bedoeling was eerst scannen en dan insemineren maar gewoon meteen geinsemineerd.

Zegt ze: zo, donderdag scannen en dan evt nogmaals sperma halen als het nodig is....

Uhm, DAT denk ik dus ECHT niet! Jullie komen MORGEN scannen aangezien er een ei maandag al op springen stond en JULLIE vergeten het echo apparaat mee te nemen! Daarnaast hebben we afgesproken om 1 dag NA inseminatie (en bij ovulatie!) voor de zekerheid te spoelen en dat WIL ik dus ook gewoon hebben!

Zucht..... hier dus net iets anders maar wordt er zo ondertussen wel simpel van!

Overigens moet ik wel zeggen dat de hh gister zei dat ze wel heel blij is met mij omdat ik als 1 van de weinige mensen die met 1 van haar hengsten dekt netjes haar op de hoogte hou/stel en alles super opvolg! Dat vond ik dan wel een mega compliment EN ik ben ook gewoon iemand die echt alles eraan doet om mn merrie dragend te krijgen (de rekening die ik vervolgens krijg zal niet sappig zijn maar swa! So be it en daar kan ik dan weer niet wakker van liggen).

Straks scannen of ze idd netjes geovuleerd is en zo niet dan meteen sperma bestellen en zo wel dan spoelen en op t wachtbankje.

Zal ZO blij zijn als ze deze ronde wel drachtig gaat worden want begint me toch wel op te breken merk ik :=

@butengeweun: fijn dat de tinker merrie ook een kloppend hartje heeft! Gefeliciteerd!

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 11:55

AM, wauw wat een top service geef je, echt heel goed. Zouden meer moeten doen :Y)

butengewoon, gefeliciteerd met het hartje, altijd fijn om te zien!!

Sorry voor het gezeur van mijn kant maar moet het even kwijt.

De Franse HH blijft niet reageren en stuurt ook niet blijkbaar. Ze wist dat ik het vandaag of morgen zou bestellen. Maar ja, denk dat dat niet meer gaat komen.
Het station hier heeft hormonen behandeling gedaan dus Ice staat op springen, moet uiterlijk morgen geinsemineerd. Hadden ze ook niet verteld dat ze dat gingen doen, was ook niet nodig geweest maar goed. Dus de time-frame is verkort met het moet er morgen zijn of wachten op de volgende ronde.
Ik ben met plan B bezig, de duitse hengst. Die leveren normaal goed en snel. Drie keer raden, die zijn toevallig net met vakantie _/-\o_
Echt, veeg mij maar op. Ik denk niet dat dit hem gaat worden deze ronde. En die Franse denk ik sowieso niet. Enorm balen.
Nu twijfelen of ik Ice op ga halen of niet. Ze kunnen over een week hengstig spuiten. Maar ga ik dan weer bijna 2 uur met haar rijden of laat ik haar staan... Kost een klein fortuin om haar daar te laten staan en heb haar het liefste lekker bij mij. Maar zoveel op en neer rijden vindt ze ook niet bepaald leuk.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 12:05

Plan C zou ik doen

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 12:13

Cioccolato schreef:
Plan C zou ik doen

Die heb ik nog niet :')

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 12:35

Plan D, breng maar hier, heb nog wel een paar leuke hengsten lopen. _O-

Nee wel enorm zuur. Op zich snap ik wel waarom ze afgespoten hebben, want vrijdag kan je sowieso geen sperma krijgen vanwege midsommar.

Maar zou vragen of je haar zelf hengstig mag spuiten over dag of 10 en dan weer heen rijden als ze hengstig is. En dan hopen dat je dan wel sperma kan krijgen.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 13:06

Aaah wat een gedoe. Ik zou daar ook ontzettend de kriebels van krijgen..

Ai een mogelijk bloedei. Dat is niet best. Althans bij mij altijd een verloren jaar. Hopelijk valt het dus nog mee.

Iedereen met een drachtige merrie, gefeliciteerd. Super leuk.

Iedereen die op het wachtbankje zitten, succes en hopelijk een mooi uitslag met scannen.

Hier vanmorgen maraya gescand. En yes mooi drachtig en al een prachtig vruchtje gezien. Ze is al bijna 1,5 maand ver.

Daarvoor de papa to be geruind. Niet de ideale tijdzone, maar kon helaas niet anders... Dit ging trouwens super vlot. Nu herstellen en hopelijk zonder complicaties.

Sinds gisteren eindelijk Gaya kunnen dekken. Jeetje wat had zij een lange niet hengstig worden cyclus. Maar pfff het is eindelijk zo ver. Hopelijk pakt zij in 1 cyclus.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:18

Gefeliciteerd HD

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 15:03

Paint_lover, fingers crossed dat het goed gaat komen.

Jemig, Lyona. Wat een drama is dat met die HH! Pfff, zou niet goed zijn voor mijn bloeddruk zeg. Zou je voor je eigen gemoedsrust dan niet voor je back up gaan en later je geld terug halen bij die andere HH? Zou er moedeloos van worden.
Ik zou sowieso voor plan D gaan, Quir heeft zulke knappe mannen staan <3

En dan besef ik me ook maar weer hoe fijn 'mijn' HH is. Een belletje vooraf en ze zet alles in werking om de volgende dag te kunnen leveren. Ze biedt KI vers aan (en de hengst staat niet op het dekstation), dus kan me voorstellen dat het best wel een opgave kan zijn als je meerdere merries hebt die geïnsemineerd moeten worden. petje af..

Muronia, hoelang moet je nog op het wachtbankje verblijven nu? Bijnaaa toch?

AM_horses, petje af voor jou als HH! super service. is niet vanzelfsprekend lees ik hier :oo Lijkt me ook wel een flinke belasting voor jullie in het dekseizoen, of valt dat mee?

Een bloedei gelezen bij Mirjamalvara, maar mogelijk ook 2 eitjes? Rosa heeft er standaard ook 2. Met Y'ur ook, nu afgelopen keer ook. Ik ga weer eens even opzoeken wat een bloed-ei nu precies is, is weer een beetje weggezakt.

Gefeliciteerd stal_HD, op naar een mooi veulentje volgend jaar <3 En succes met Gaya!

Ik probeer bij te lezen, mee te lezen met iedereen. Maar soms gaan jullie wel erg hard! Voor een ieder die ik gemist heb, gefeliciteerd met alle drachten *\o/*

En ook hier kunnen we goed nieuws brengen, 30 dagen scan gehad en een prachtig kloppend hartje mogen zien <3 Ze willen haar graag nog wel over een maandje ongeveer weer eens zien ivm haar vorige dracht ( :') ) om haar een beetje in de gaten te houden.
Maar alles zag er goed uit <3

Jane808

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 13:02

Ik meld me hier ook weer. vorig jaar is mijn merrie waarschijnlijk na de laatste controle scan in oktober ( ze was toen nog steeds drachtig) in de 5e maand haar vruchtje verloren helaas. we hebben nooit wat gevonden dus het moet nog klein geweest zijn dan!

Hopelijk dit jaar meer succes.
Ze word as. dinsdag gescand en hopelijk is ze dan hengstig en kunnen we snel insemineren.

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 13:10

Welkom Jane808, hopelijk dit jaar meer geluk!

Lonniejj, gefeliciteerd met het hartje, wat fijn dat alles goed is

Gefeliciteerd HD *\o/*

Mijn drama wordt alleen maar leuker, not :+
Na heel wat heen en weer gebel, gemail en berichten kreeg ik toch ineens berichtje van de Franse HH dat het ineens verstuurd was en er vandaag rond de middag zou zijn. Net op tijd. Ze had 24h spoed levering gekocht bij DHL en voor 12uur verstuurd gisteren.
Ik helemaal blij, station ook. Had ik eigenlijk niet meer verwacht dat ze nog zou sturen (of dat ik nog wat van haar zou horen uberhaupt) maar dreigen dat ik geld terug wilde hielp blijkbaar.
Met mocht niet lang duren, de status van de tracking veranderde maar niet. Tot vanmiddag met de update 'opgehaald in Toulouse'. Het is dus pas een half uurtje geleden opgehaald van het verzamel postkantoor...
Verwachte aankomsttijd maandag avond ;(
Het leek even te gaan lukken maar dat duurde niet lang.
Laat dit een waarschuwing zijn voor andere mensen die met KI uit Frankrijk bestellen, als de HH eenmaal meewerkt zorgt de post wel voor een drama :') (niet altijd natuurlijk)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 13:51

Ah nee ;(

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 16:26

Wat ontzettend balen!

Hier morgen weer scannen en dan kijken wat we gaan doen aangezien het ei er nog zat woensdag maar baarmoeder nog niet klaar.

Gelukkig maar 20 minuten rijden elke keer

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 16:33

Wat een soap Lyona :')

Misschien gemist, maar waarom een hengst gekozen die helemaal in Toulouse staat? :o?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 10:11

Lyona. Oohnee! Is diepvries dan niet een betere optie? Dit is niet te doen om zo een merrie te insemineren

Shadowstar. Hoe was de scan?

Het is soms wat vlieg en kunstwerk daarom probeer ik altijd nog iets in de koelkast te hebben liggen. Voor deze gevallen.

Lonniej. Fijn dat alles er goed uit zag!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 10:24

Oh Lyona, ik heb je verhaal gevolgd maar wat een ellende!

Shadow, hoe was het scannen?

Ik ben net terug, ei is weg dus ik mag op het wachtbankje. Hopen dat het kloppen mag, want deze hengst is maar tot eind juni beschikbaar. Anders moet/mag ik binnen het station wisselen.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 10:48

Duimen dat het is gelukt. Welke hengst heb je gekozen Annash?