janderegelaa schreef:xmarliez schreef:Ik wilde dit jaar met mijn ruin om te kijken of hij ster kan worden maar wat ze willen zien en vooral de manier waarop staat mij enorm tegen dat ik besloten heb het niet te doen. Mijn andere ruin heeft voldoende sportstand dus als er weer thuis keuringen zijn wil ik hem daar voor aanbieden kijken of dat ook goed gaat. En als deze dan over een paar jaar voldoende sport stand heeft dan ook kijken of het via die weg lukt.
Zijn er meer mensen die moeite hebben hoe de paarden voorbereid worden? Zowel de weken ervoor (weinig buiten komen, zeer strak bijzetten enz) als op de dag zelf (even flink tegen de benen tikken en sowieso flink van te voren ‘wakker’ maken). Ik ben een keer mee geweest en heb er toen niet echt op gelet maar nu was ik het traject zelf in gegaan met de mijne en ben er vrij snel vanaf gestapt. Het staat mij best tegen dat ze echt kijken naar hoe veel spectakel een paard mee brengt ipv of het een correct bewegend paard is met een mooie basis houding/souplesse. Het vuur moet wel uit de ogen komen willen ze een beetje indruk achterlaten. Of zit ik er zo naast?
Ik weet niet waar jij ze dan klaar wilt laten maken maar dit herken ik zeker niet.
Jouw merries komen gewoon 6/8 uur in de wei tot aan het moment van de keuring? Wil graag dan een adresje (mag ook per pb)