Kletstopic veulens 2023!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 07:57

Gefeliciteerd met Tess *\o/* .

Gisteren mijn eerste duo ttaining moment met mijn jongens gehad <3 .
Was begonnen met Asfaloth in werken in vrijheid en Gimli deed opgegeven moment een heel mooi stukje mee.
Gimli wil ik echt zonder voedselbeloning gaan trainen en echt vanuit vertrouwen etc. Gaan werken op zijn tempo.
Zo trots dat die even mee wilde doen <3 .
Hoe doen jullie dat vrijdag en zaterdag met de paarden? Mijn pony's hebben geen schaduw dus ik zit er aan te denken om ze alleen in de ochtend een paar uur buiten te hebben en verder alleen op stal met die hitte.
Ook vanwege Asfaloth zijn astma. 'S nachts buiten durf ik even niet. De wolf is in de omgeving gespot van de week (wel 10 a 15 km verder op, maar toch).

Afbeelding

Emori

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 14:11

Nog gefeliciteerd met Tess *\o/*

Oef nee ‘s nachts buiten zou ik dan ook niet doen.
Fjo woont op een km van de Waddenzee. Dus hier waait het altijd wel en wordt het nooit zo warm.. rondom bomen dus schaduw is er wel maar ben benieuwd of hij er in gaat staan :))
Waar z’n stal is, is best een benauwde loods dus ik laat hem liever buiten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 22:36

King staat ook lekker 24/7 buiten. Overigens het jaar rond, maar wel een inloopstal.
Op de vlakte dus altijd wel een windje.

Zijn moeder staat ook weer 24/7 buiten. En dat haat gelukkig goed met haar been. Eerder d'r met de nacht verplichte rust met de nacht op stal gegeven.
Bij slecht weer zetten we het hek open naar de stallen en de deuren open.
Voor de zon hebben ze overal genoeg bomen en daardoor schaduw.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 08:56

Ik zit echt nog steeds flink in twijfel. Gimli kan het duidelijk hebben, maar Asfaloth had gisteravond al grote neusgaten en was warm. Terwijl het gisteren mee viel qua temperatuur. Heb ze nu ook buiten staan en ben benieuwd hoe Asfaloth er vanavond bij staat.

Trouwens. Wel goed nieuws! Gimli rolt niet meer met eten *\o/* . Ik geef ze sinds een paar dagen buiten in de wei eten en dat helpt duidelijk zo goed dat Gimli en niet meer rolt, maar ook zijn hele bak leeg eet *\o/* .
Heb ze nu op marstall vito staan. Van de hartog kreeg Asfaloth niet genoeg energie voor het werk (verder is de Hartog prima brok).
En de vito helpt al wel goed :D . Hoef geen moeite meer te doen om Asfaloth in beweging te zetten :D
Het eten op stal geven gaf Gimli echt nog te veel stress blijkbaar. Buiten in de wei heeft die rust en ruimte.

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 22:07

Hier dag en nacht buiten.

Fijn dat buiten eten beter gaat.

Tess mocht de wei weer in.

Afbeelding

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 16:34

Wat een stilte hier -O-

Schattig he <3
Gelukkig komt ie ook als hij uit z’n wei ontsnapt #)
Inmiddels wat extra maatregelen genomen na 3x op een dag te zijn ontsnapt 8)7
Z’n halve fjord kant is sterk :))

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 18:32

Wat lief dattie zo aan komt rennen als je hem roept <3

Hier roep ik gewoon de kudde in 1 keer want 1 roepen heeft echt geen zin hier _O-

Onze teddy doet het erg goed...ze blijft maar groeien...laatst gemeten en toen was ze nog 1 cm verwijdert van haar moeders hoogte...inmiddels is ze er voorbij gegaan Afbeelding

De bruine is mams, zij is 1.72 en staat op de "voorgrond"
Teddy (de gestipte dus) staat "achter" garola...

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 19:07

Wat schattig Emori! <3 Wel balen dat ie ontsnapt :+

Ahhh Kim je kleintje :+ Echt een knappe meid maar jemig wat is ze huge...

Ik heb vandaag een foto gemaakt voor mijn jaarlijkse overzicht <3

10 maanden
Afbeelding

1 jaar
Afbeelding

2 jaar
Afbeelding

Hij word echt een bink, en hij past nu z'n hoofdstel! :') Kijk nu al uit naar de foto volgend jaar!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 22:33

Emori: Kan Fjodor dat ook aan die twee van mij leren :D ? Die komen alleen wanneer het hun uitkomt als ik ze roep _O- .

Kim: Dat word een ladder met opstappen volgend jaar :j . Die zal de 1.75 dan nog wel halen denk ik of niet?

NorwayFjord: Op die laatste foto is het puppy er wel echt af! Wat is het een stoere bink geworden zeg. De foto van volgend jaar is gewoon met jou er op :D .

Heb ze hier met de hitte van laatst overdag trouwens binnen gehad. Wilde niet het risico nemen dat ik afgelopen zaterdag de DA moet bellen vanwege een astma aanval bij Asfaloth.
A.s. zaterdag en zondag gaan ze 's nachts naar buiten en overdag naar binnen. Helaas het vliegenmasker van Asfaloth nu ook af moeten doen.
Kwam begin van de avond aan en zag vlak onder de rand (vlak onder waar het vliegenmasker begint) een wondje zitten. Ben er nog niet uit waardoor het is gekomen. Te hard met zijn hoef gekrabt denk ik want vliegenmasker heeft die al best wel lang om zonder wondjes te krijgen, maar zekere voor het onzekere is vliegenmasker af tot het wondje is genezen.
Dat het door vliegenmasker komt houd ik ook rekening, maar in ieder geval had ik nog de keep off balm van Laveos op stal klaar liggen en die op zijn hoofd/rond zijn ogen gesmeerd.
Gimli was vanmorgen heerlijk eigenwijs :') . Had ze een nieuw stuk met vers gras gegeven en ja. Dat is natuurlijk lekkerder dan zijn eigen slobber die hij normaal wel gewoon opeet :D . Snap het ook wel. Dus na 2 mislukte pogingen om hem van het nieuwe stuk gras te halen zodat die zijn slobber op eet het maar opgegeven.
Morgen een nieuwe dag :D .

Asfaloth doet het wonder baarlijk goed ondanks de warmte. Ik train hem niet actief (alleen als die zin heeft), maar hoor hem ook niet hoesten/kuchen. Af en toe met echt benauwd weer wat zwaarder ademen en een enkel zeldzaam kuchje in draf. Echt dik tevreden mee. Was even bang dat de astma dit jaar ook weer zou opspelen, maar het lijkt onder controle te zijn:

Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 08:16

Emori, leuk he als ze zo gelijk aankomen als je ze roept. Alleen balen dat hij steeds ontsnapt.

Kim, wat is ze groot! Straks idd een ladder erbij nodig hihi

NorwayFjord, wat leuk gedaan met het overzichtje. Je ziet hem in de bbp groeien. Hij ziet echt al af zeg maar, niet zoals King nog echt puppy slinger qua bouw.

xYaartje, ze houden je flink bezig steeds. Gelukkig geen problemen met zijn astma. Hopelijk blijft dar zo.

Hier was het helaas mijn werk weekend afgelopen weekend en daardoor kon ik helaas niet mee naar King.
Maar vriendje dort het goed. Mijn dochter zei dat hij alweer gegroeid was. Billen waren weer hoger dan zijn schoft.

Van de week met foto bewerken zitten spelen.
Hoe zou King eruit zien als jij net als zijn moeder bruin was.
Afbeelding
Ook ff samen met zijn moeder gemaakt
Afbeelding

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 15:07

Wanneer krijgt een paard de baard in zijn keel?

Krem d'la crème heeft nog steeds zo'n veulen hinnikje, dat klopt zo niet met zijn formaat.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 08:06

Kiki: Zeg dat. Elke keer wel wat hier. En ik hoop het ook. Was er echt bang van dat die dit jaar zeker nu met droogte dat Asfaloth er last van zou hebben. Het valt gelukkig mee.
King ziet er als bruine ook net zo knap uit :D .

Yvonne: Oef. Goede vraag. Gimli heeft al een aardige volwassen hinnik. Je hoort er wel aan dat die nog jong is, maar toch. Wellicht dat het bij Krem wat langer duurt dan gemiddeld? Wel benieuwd naar een filmpje van zijn hinnik mocht je die kunnen maken.

Straks de pony's maar even 2uurtjes naar buiten doen en dan weer op stal. Vanavond gaan ze dan weer naar buiten ipv overdag met deze hitte van vandaag en morgen.

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 09:59

Ik zal ook maar weer eens een foto delen van Tokyo. Zij staat in Frankrijk om op te groeien en ik kreeg laatst weer eens fotos. Ik ga haar zelf over een paar weken weer bezoeken. Nu sinds april niet gezien, en toen maar heel kort. Ben nog steeds heel blij met haar. Ze is erg fijn in de omgang en in de groep erg zelfstandig. Alleen achterhoeven geven blijft een ding. Dus daar ga ik de volgende keer weer mee aan de slag.

Ik vind het erg leuk om alle jonkies groot te zien worden. Ze beginnen al echt paard te worden.

Afbeelding
Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 22:43

Vandaag weer bij King geweest.
Hij groeid weer flink.

2 maanden geleden met mijn dochter
Afbeelding
Vandaag
Afbeelding

En nog wat lieve foto's van deze knuffel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:32

Kiki1976, King is al een grote stevige vent aan het worden!

Anoushka, gaaf zo'n groep in Frankrijk, ze ziet er goed uit!

NorwayFjord wat onwijs leuk dat jaarlijkse foto overzicht met z'n toekomstige harnachement, hij groeit er nu goed in!

Kim_1990, Teddy is een kasteel :')

Emori, heel schattig dat filmpje van het roepen.

Horssi, over het inrijden, vind het belangrijkste dat ze wel echt tenminste 3 zijn, nou dat is ze, en gezien je situatie wel fijn als ze dan goed zadelmak is voor de winter komt dus zou juli reserveren voor zadelmak maken goed snappen.

Thomasso wordt 30 juni 3, ik ga dan ook rustig beginnen met zadelmak maken.

Bij ons veel veranderingen. Hij is 16 mei staand gecastreerd, leek eerst allemaal goed maar kreeg smiddags toch een bloeding aan de zaadstreng. Voelde me 10 jaar ouder in 1 middag maar gelukkig was het op de opfok op te lossen en hoefde hij niet naar de kliniek.
Vlak voor de castratie
Afbeelding
Na de castratie
Afbeelding

Als ruin 2 weken later
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En vrijdag 4 juli heb ik hem na lang wikken en wegen verhuisd naar de pensionstalling. Had een paardentaxi vrachtwagentje ingehuurd, super blij mee. Heeft hij rustig gereisd. En hij was gelijk erg chill op zijn nieuwe plek. S nachts op stal en overdag met 2 ruinen in de wei. Gaat erg goed met hem, hij is zo lief en makkelijk <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 13:16

Kiki1976: king is wel echt gaaf aan het worden. Hij oogt ook huge haha
urosa: altijd sneu net na de castratie. Gelukkig gaat het nu weer goed met hem. Ook een knapperd

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 21:46

Urosa,
Gelukkig goed en snel gehandeld door de opfok. Altijd naar zulke dingen.
Maar fijn dat het daarna goed is verlopen.
Nu lekker dichtbij huis.

Anouska, haha mijn dochter is ook maar 1.60 dus daardoor lijkt King enorm.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 23:03

Kiki1976, King is echt al groot en stevig zeg.

Anoushka, gaaf zo in Frankrijk opgroeien, ze ziet er heel goed uit!

NorwayFjord, leuk die vergelijking zeg. Hij wordt groot.

Kim_1990, Teddy is huge.

Emori, ah heel lief.

Jeetje urosa, wat ontzettend schrikken. Gelukkig gaat alles weer goed.

Afbeelding