Over 3 jaar gaan we een veulentje maken met Fi en Milo.
En naarmate ik Milo zag opgroeien, hoe serieuzer die grap werd. Vorig jaar maart was ik erbij toen hij goedgekeurd werd en dat was het moment dat ik definitief besloot Fiore te laten insemineren met mini-Milootjes.
Fiore (en Finesse) staan al sinds half maart 24/7 buiten omdat het zulk mooi weer is. En aangezien Fi al weer redelijk vroeg tekenen gaf, ging ik de afgelopen 2 weken iedere ochtend rond 6 uur bij haar kijken en rond 21 uur weer.
Afgelopen donderdagavond was Emma (mijn verzorgster en nieuwe eigenaresse van Finesse) bij ze. Ze stuurde een foto dat ze een harspuntje van Fi haar uier afhaalde, dus ik erheen. Nieuwe hars, weer weggehaald en er kwam niets nieuws. Na het grazen weer een melktest gedaan en die werd goed laag, maar nog niet laag genoeg. De melk was wel wit, dus Fi en Nessie sliepen die nacht in stal. Emma en ik hebben om het uur de wekker gezet. Emma keek tot 00 uur en om 2, 4 en 6 uur en ik om 1, 3 en 5 uur.
Ik sliep slecht, dus ik keek veel vaker en Fi stond heel de nacht in één houding. Of te eten, of te slapen, maar in dezelfde houding.
Om 4:15 uur nog niets. Om 4:50 uur ongeveer kijk ik en ik denk:
Hé, ze heeft zichzelf omgedraaid.
Ze snuffelt op de grond.
Zie ik nu een zweetplek?
Even de lamp van de camera aan.
Is dat een zweetplek?
Hmmm.. ik weet niet.
Ze snuffelt nog steeds.
WAT LIGT DAAR???
Ik ren mijn bed uit, bel Emma (04:54 uur), roep: Het ligt er al naast!
Ren naar beneden, kleed me aan, rij naar stal en om 05:01 uur maakte ik deze foto

Gelukkig alles goed! Vlies nog om het achterlijfje, maar het hoofdje zei me alles: Merrie.
En daar waar ik 4 keer hoopte op een merrie en achter elkaar hengsten kreeg van Fi, toen Nessie kreeg en ik haar met pijn in mijn hart verkocht heb aan Emma, omdat mijn lichaam niet lekker meewerkt en ik er niet jonger op word en ik met Emma de allerbeste keus voor Nessie, mij én Emma gemaakt hebt, daar dus.. hoopte ik nu zo niet op een merrie, want dan zou ik nog wel eens voor een lastige keus kunnen komen te staan. Ik wilde een hengst en Fi zou me vast wel een hengst geven. En wat doet ze?
Een merrie, en wat voor één

Ik kan het niet aan. Iedereen roept dat dit de jackpot is (I KNOW!!!) en dat ik haar moet houden. En ik wil het, ik wil het zo ontzettend graag, maar ik heb Nessie niet voor niets verkocht. Maar kijk dan naar haar... maar maar maar...
Oké, voorlopig ga ik intens genieten en rustig nadenken en nog meer genieten. Want mijn mooiste fantasie is uitgekomen:
Belides Finest Fantasy CR