Hier zitten we inmiddels op 227 dagen en heb ik ook het veulen al mogen voelen! Zo ontzettend leuk. Kan bijna niet meer wachten!
En mochten jullie mij willen helpen, willen jullie dan even naar mijn onderschrift kijken?
Zebrastreep
Geplaatst: 03-02-25 15:20
Wat krijgen de merries al mooie dikke buikjes, laat het veulen seizoen maar beginnen
Ofira trok vandaag nog een sprintje omdat ze het niet met mij eens was dat ze van het gras af moest. Ze gilde er ook even gefrustreerd bij. Daarna stond een ruin met haar te flirten.
Ik rij eigenlijk nu niet zoveel. Ook door het slechte natte weer niet, maar in de winter ben ik ook slecht gemotiveerd. Ze heeft nog energie genoeg wat dat betreft. Maar ach er zit nu ook geen druk op dat ik moet rijden. Ben benieuwd hoelang het zadel nog past.
Pomski ja dan begint het heel echt te worden he, als je beweging kunt zien. Er zit gewoon een levend wezentje in je paard.
Zebrastreep hele goede reden om niet te hoeven rijden toch? Die blubber-vries-zooi trekt mij ook niet. Maar zo'n zonnetje als vandaag is wel echt heerlijk.
Mirjam even notitie in de agenda van je telefoon zetten haha.
Elonia heeft de volgende grote mijlpaal vandaag, de 300 dagen . Ik heb voor morgen een afspraak gemaakt voor haar tweede enting van de basis-enting, dan is dat mooi getimed. Later deze week nog even ontwormen (preventief) en dan kunnen we aftellen en beginnen met het vullen van de kraam-emmer.
Dikkie vandaag
Heel voorzichtig komt er wat beweging in het uiertje.
Mooi is dat hè Pomski, als je die beweging voelt, ik sta elke dag als een zotje bij mijn merrie in de stal aan haar buik te voelen heerlijk zal eens kijken of ik een filmpje kan uploaden, je ziet die buik af en toe echt stuiteren
Mooi muronia, 300 dagen is idd een mijlpaal! Buikje lijkt (op de foto’s) nog bescheiden, schattig hoor
Ponytante
Geplaatst: 03-02-25 17:41
Ik heb geen teller maar gooide de data even op internet en hij zegt 240 dagen! Dus maar 100 te gaan !
Nog steeds niets gevoeld, laatst ook tijden het eten eraan gehangen . Maar ja, buik is enorm, misschien zit het veulen ergens binnenin en de rest is... Vet? Darmen? Lucht ?
Ontwormen zit ook ergens in mijn achterhoofd op niveau ik zou 1x een mestmonster moeten nemen. Of moet ik gewoon ontwormen preventief, zoals jij Muronia? Wat geef je dan? Ivermectine? Geen pramox, toch?
Uitslagen Sterre negatief, dus groot vraagteken wat het nu was. Nou ja gelukkig is ze aan de betere hand. En de rekening bekijken we maar niet uitgebreid.
Ik overleg dat niet, ik zeg gewoon ik moet zoveel kuren ivermectine hebben. Punt uit. Dat mestonderzoek-gebeuren doe ik niet aan.
rensju
Geplaatst: 03-02-25 20:29
Ik doe tegenwoordig zelf mestonderzoek aangezien ik zonder geen equest meer kan krijgen. Had er 1 telling bij zitten boven de 2000! Ik vind de mestonderzoeken echt duur voor zoiets simpels en wil je het goed doen dan moet het ook echt vaak.
Maar ik ontworm de merrie ook preventief in het laatste stuk van de dracht
Dikke dikke pech hier vanavond. Merrie heeft verworpen op 269 dagen. Gisterenavond koliek gehad, mogelijks doordat het veulen dood was. Vandaag rustig en vanavond ineens een stuk placenta naar buiten gekomen. DA heeft het veulen moeten verlossen want lag totaal niet goed, wat er op wijst dat het dus al overleden was. De navel is groter dan normaal en er zat gestold bloed aan dus vermoedelijk heeft het actieve veulen zelf de navelstreng af getrapt
Het was een merrieveulen. Moeder stelt het na een heftige bevalling nu wel goed. Ze staat rustig bij haar dode veulen, morgen haal ik het weg.