Hier 1 drachtig en 2 niet. Veulenveiling Limburg pakte voor ons gisteren prima uit. Tevreden met de prijs. Veulen gekocht door Hen.drix. Van die merrie helaas volgend jaar geen veulen.
Dierenarts is hier vanmiddag geweest en zowel de Up to date als de Kallmar zijn drachtig Bella heb ik niet opnieuw gecontroleerd, die liep achterin de wei en ze is drachtig van mijn eigen hengst dus voor een gustverklaring hoeft het niet
Extra controle niet gedaan. De draagmerrie is gescand voordat ze bij ons op stal kwam en halverwege augustus gescand. De 4 jarige eind augustus gescand en drachtig. Beide merries zijn mooi gegroeid. Zit vast wel goed De 4 jarige hou ik nog een maandje in training maar weet nog niet of ik nog op wedstrijd ga. Ze heeft toch al wat een buikje en laatste paar wedstrijden sprong ze zo best dat ik het misschien zo ook wel prima vind.
Hier al 2 dikke merrie ‘s dus dat geloof ik wel en de rest heeft levend veulen garantie dus dat zien we dan wel weer. Voorlopige stand op 4 veulens voor 2024. Wij hebben ook nog 1 op de veiling in Schijndel…ben benieuwd.
gomir
Geplaatst: 29-09-23 17:24
Hier weer dikke pech vandaag... De twee enters kwamen vanaf hun zomeradres naar huis, laden daar geen probleem, rustig op pad gegaan. Op een van de adressen ertussen is bij het afladen van het paard voor hun, hun schot echter ook los geraakt, waardoor ze beide van de auto gerend zijn. Een van de twee is over de strokar heen gekomen en heeft zichzelf aan drie benen behoorlijk beschadigd. Transportbedrijf had me al ingeseind dat ik dierenarts moest laten komen, maar toen ik het thuis zag en bij de rechter voorknie het bot zag zitten heb ik de ene op stal gezet en deze weer opgeladen en naar de kliniek laten rijden. Gelukkig waren de botstructuren en peesschedes intact en waren er ook op OK geen tekenen van verbinding met het gewricht. Ze hebben ruim twee uur geopereerd, alles gespoeld en tegen verwachting in vrij redelijk kunnen hechten. Ze ligt nu nog in de recovery. Komende dagen sowieso nog op de kliniek aan de antibiotica en duimen dat het zonder al teveel complicaties geneest.