ik had een vraagje over kleuren, ben er niet zo in thuis. De ouders van mijn merrie zijn beide schimmel. Ze hebben samen 5 veulens gekregen. De eerste 4 (hengst, merrie, hengst, merrie) werden allemaal schimmel, het laatste hengstje is een vos gebleven. Nu ben ik er altijd vanuit gegaan dat alle veulens als vos geboren zijn, geen reden ertoe maar toch altijd vanuit gegaan.
Maar ze hebben allemaal zwartige manen en staart (gehad). Dat zou toch niet logisch zijn? Of kleuren de manen later ook donkerder. Van 1 heb ik de veulenfoto's gezien, echt een vos veulentje..
hier een fotootje van alle veulens waar hun manenkleur op te zien is

en hier de stamboom van mijn merrie, zoals je ziet komen er veel schimmels in voor en wat brown en chestnut beide.
http://www.allbreedpedigree.com/set+elkol
de ouders van mijn merrie trouwens: rechts paps links mams

veulenfoto van 1 van de schimmels, toch echt vos volgens mij

mijn uiteindelijke vraag is dus, kunnen veulens vos zijn en later toch zulke donkere manen hebben? Of zijn ze waarschijnlijk bruin geboren. De vos gebleven hengst had zoals je ziet hele blonde manen. En daarnaast mijn vraag, welke kleur denken jullie dat deze schimmels als veulen hadden. Meer foto's heb ik eventueel ook nog.