Hee allemaal,
Ik vind de jaaroverzichten altijd zo leuk om te lezen, daarom heb ik besloten er zelf ook eentje te maken!
Ik heb een KWPN ruin van 1,69 genaamd Rainman (Excellent W x Contango). Op mijn 16de was hij mijn verjaardagscadeau en nu zo'n 7 jaar later zijn we naar Utrecht verhuisd voor mijn studie en op een nieuwe stal terecht gekomen.
2013 is het jaar waar ik eindelijk weer eens met mijn paard op wedstrijd kon gaan, aangezien het trailer laden weer goed ging
. 
We beginnen het jaar met een schriktraining. Mijn angsthaas die al kan schrikken als iemand hoest ging op een gegeven moment gewoon over de waterflesjes heen!

In januari startte we voor de tweede keer L1 in Amersfoort.
Hier waren we eerste met 196 en 206 punten, waardoor de teller na 2x L1 te zijn gestart al op 8 winstpunten stond. Dat gaat wel erg hard zo!

In maart begon ik met mijn eerste coschap. Een hele grote uitdaging voor mij, aangezien ik van andere coassistenten en artsen te horen had gekregen dat dit waarschijnlijk niet te combineren valt met een eigen paard. Gelukkig is me dit goed afgegaan en geeft me dit hoop voor de toekomst!
In april hebben we voor het eerst een professionele fotografe langs laten komen, waar veel mooie plaatjes uit zijn gekomen!
zie: [ITP] Prachtige fotoshoot Rain [KWPN] door Katja Rolvink!

In juni rijden we voor het eerst sinds 4 jaar weer op gras op de selectiewedstrijd voor de Utrechtse kampioenschappen. Binnen de hekjes blijven was nogal een kunst voor mij, wat resulteerde in 188 en 173 punten.

Ook hapte ik bijna gras !

Gelukkig kon ik na de proef wel weer lachen

De volgende dag gingen we naar de Harry's Horse instructieweken en wat was dat -mede dankzij bokt- leuk ! Ik ging er in mijn eentje heen, maar doordat er een topic op bokt liep kende je eigenlijk al de helft van het kamp en dat was ontzettend gezellig !

We hadden ons opgegeven voor de dressuurweek, maar daar hoort natuurlijk ook springen voor dummies bij

Na de dressuurweek was direct de tweede selectiewedstrijd. Aan mijn punten te zien zijn we zeker vooruit gegaan in deze week! We werden namelijk 2de en 3de met 189 en 201 punten!

Daarmee hadden we ons gekwalificeerd voor de Utrechtse Kampioenschappen, waar we helaas niet aan mee konden doen in verband met coschappen. Helaas gaat de studie dan toch even voor !
Na een wat drukkere periode hebben we in de zomer wat rustiger aan gedaan.
Zo zijn we lekker veel het bos in geweest en hebben we af en toe wat gevoltigeerd.

In november reden we een clinic bij Diederik van Silhout waar we veel geleerd hebben.
Hier helaas geen foto's van.
In december startte we L2 met 196 en 175 punten. Groot verschil tussen de punten, maar dat kwam omdat hij de ene proef braaf was en de andere niet.
Dit jaar gaan we lekker doorstarten in de dressuur en voor de rest lekker afwisselend bezig zijn!
Ik hoop dat jullie het een leuk overzicht vonden, ik in ieder geval wel
Mooie foto's! Jullie zijn ook erg leuk samen!
)!