Bauke, Bijna een jaar bij mij!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HindaFree

Bauke, Bijna een jaar bij mij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 22:27

Na als stille lezer genoten te hebben van de EJL-ITP topics vond ik dat ik zelf zeker niet achter kon blijven!

Paspoortje:
Bauke
Volle fries klein wit kolletje
5 (naja dit jaar 6)
Sinds februari van mij

De eerste keer dat ik hem ontmoete was ik al verlieft op deze haarbal. (achteraf vraag ik me nog steeds af waarom :') ) maar heb na mijn vorige paard geleerd om op mijn gevoel af te gaan. want in eerste instantie wilde ik ook eigelijk geen fries meer + dat Bauke heel ver weg stond en ik dus eerder bij andere paarden was wezen kijken.
Hier nog op het adres waar hij toen stons
Afbeelding

Maar toch had hij gewoon wat! galop was nog moeilijk en bespiering was ver te zoeken.

Toevallig moest het natuurlijk gaan sneeuwen waar door de wegen onbegaanbaar waren en hebben we de komst bijna 3 weken uit gesteld. op de volgende foto was hij er net
Afbeelding
als een klein kind in een snoep winkel zo blij was ik, maar ook waren er twijfels.... wilde ik wel een fries? Wilde ik wel een onervaren paard? zou ik met deze dan wel een klik hebben? (had ik met mijn andere 2 paarden helemaal niet helaas)...
Ik ga hem een kans vooral omdat ik met mijn moeder bij het ontmoeten van hem bij de weide stond en al dacht: hopelijk is dat hem!

eerste week heeft hij lekker mogen genieten en vrienden mogen maken. daarna zijn we hem gaan longeren(galop veel geoefend), en na 2 a 3 weken pakte wei het rijden weer op.
Met zijn vriendin:
Afbeelding

tevreden smoeltje! <3
Afbeelding

Lekker los!:
Afbeelding
Van de tussen tijd bijna geen foto's gemaakt ook in verband met drukke stage...

in juni onze eerste onderlinge wedstrijd! met 193 en 198 *\o/*
Afbeelding

Echter had Bauke ook vreemde terug kerende plekjes/zweertjes wat zijn gedrag en lopen niet ten goede kwam. 1x behandeld door een DA die dacht dat het een huidonsteking was. na maand kwam het weer terug toen AB keur gehad en ging het weer weg....
Maar in september kwam het weer terug toen ik hem mee had naar stage.
Afbeelding( bauke heeft rode deken)

Daar heb ik hem alternatief laten behandelen door een stal genoot en wonder boven wonder ging het weer weg!
het plekje in die tijd:
Afbeelding
helaas begin november bijna eind van mijn stage was het terug... en nu op 2 plekken... toen kreeg ik van alle kanten verschillende opties maar weer mijn gevoel gevolgd (gelukkig!!) We zijn 7 november naar de kliniek gegaan.

Conclusie: Fistel, die lijd naar zijn zaadleider die helemaal of voor een deel ontstoken is door castratie.... Oeps -O- Ik zou binnen een maand moeten beslissen of ik nog een keer AB probeer (wat waarschijnlijk niet zou helpen) of hem laten opperen... Die maandag er op gebeld en op 15 november is hij geopereerd. Wat ze in de kliniek aantroffen schrokken zij zelf van. Een onstekingsproces van anderhalve mannen vuist groot wat al tegen het buikvlies zat hebben ze moeten verwijderen. De operatie viel erg tegen en moest een paar dagen blijven. die maandag mocht hij naar huis. 1 week boxrust (erg handig als hele stal naar buiten gaat, maar hij bleef rustig gelukkig!) en daarna 2x daags stappen en na 4 weken weer opbouwen. Als we nog een maand hadden gewacht was het geknapt en was hij er niet meer geweest...
De Hechtingen:
Afbeelding

Bauke maakt het goed en zijn al weer lekker bezig met opbouwen! En ik volg dus voortaan mijn eigen gevoel! plannen voor dit jaar? genoeg! Ik ben bezig met mijn orun en wil hem dan graag mee nemen voor mijn examen. Ook staan er wedstrijden voor de zomer op de planning! En meer rij foto's maken, filmpjes en lessen want van die 3 die ik eigenlijk te weinig!

Afbeelding
(Foto van de zomer, inmiddels wel getrouwd met me nieuwe cap en laarzen :') )

dank jullie voor het lezen!!

Hiltje86

Re: Bauke, Bijna een jaar bij mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:41

Mooi paard! Fijn dat het weer goed gaat! Succes in 2014!

countrygirl4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:27

mooi paard, je ziet hem met de tijd er beter uit zien! Veel succes met je orun en veel plezier!!

IkheetRuby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:38

Leuke fries! Fijn dat hij goed hersteld is.. Zo te zien loopt hij weer lekker! :) Veel succes met je opleiding!

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 19:23

Heel erg bedankt voor jullie reacties!!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:29

waaauw, wat een beauty!!! mag je trots op zijn :D toevallig hebben wij laatst ook een nieuw friesje gekocht: Bouke! :)