Weer een jaar met de paarden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Weer een jaar met de paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:09

:wave:

Afbeelding

Nu de EJL-ITP topics als paddenstoelen uit de grond schieten en 2013 bijna ten einde is, wil ik ook nog een topic openen. Afgelopen jaar is er veel gebeurd, wat ik hieronder zal beschrijven.

Eind 2012 heb ik bloedtesten bij Olina laten doen op allergieën. Daaruit kwam dat ze een allergie had voor mijten en teken en ook werd ze positief getest op de allergieën die zomereczeem veroorzaken. Olina heeft altijd erg veel last gehad van zomereczeem, ze schuurde zich helemaal kapot ook met deken. Ik heb toen besloten om een plekje aan de kust te zoeken voor haar in overleg met de dierenarts, omdat ik haar een jeukvrij leven gunde. Ik heb een advertentie geplaatst en nog geen dag later had ik reactie van iemand die mij kon helpen. Eind januari ben ik samen met mijn ouders naar Noord-Holland afgereisd, vlakbij Alkmaar, en hebben we besloten dat ze in april daarheen zou gaan.

In februari heb ik toen nog een buitenrit gemaakt in de Drunense duinen samen met Jolijn (Robijntjah), Madelon (MadelonSunny) en Muriëlle (Muurp). Heel erg fijn gereden en echt genoten!
http://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hpho ... 3713_n.jpg

Verder hebben we in februari samen onze laatste koudbloedenwedstrijd gereden. Een boel lol samen hadden we zeker :)
Afbeelding

In maart hebben we onze afscheidsshoot gehad, omdat Olina in april weg zou gaan. Muriëlle (Muurp) is foto's komen maken bij mij, waar ik heel erg blij mee ben!
Afbeelding

Afbeelding

Op 19 april was het zover, ik ben die dag Olina gaan verhuizen naar Noord-Holland. Ze was meteen op haar plek en een paar weken later is ze in overleg met mij(dat was de bedoeling dat ze naar een ander plekje zou gaan) naar een jongen gegaan. Die 2 zijn echt geweldig leuk samen en ik spreek hem regelmatig en ben sinds april ook nog 2x bij Olina geweest.
Een foto van haar in juni, toen ik haar voor het eerst weer opzocht:
Afbeelding

20 april was alweer het begin van een nieuw avontuur. IJslander Sunna kwam naar mij toe om bij mij in bruikleen te staan. Ik ben een korte periode op zoek geweest naar een eigen IJslander toen bekend was dat Olina weg zou gaan, maar vanwege het financiële plaatje heb ik dat toch niet gedaan, maar Sunna mocht wel in bruikleen naar mij. Ik heb een aantal hele leuke maanden met Sunna gehad.
Zo hebben we samen gesprongen:
Afbeelding

Een fotoshoot gehad:
http://sphotos-a-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... 9300_n.jpg

http://oudmeer14juli.weebly.com/uploads ... 9_orig.png

Vele buitenritjes:
Afbeelding

En ook een springwedstrijdje en een dressuurwedstrijdje behoorde tot de capaciteiten van Sunna(met een barrage en vervolgens 3e plaats bij het springen als gevolg):
Afbeelding

In september is Sunna wegens financiële omstandigheden weer terug gegaan naar haar eigenaar. Vanaf toen heb ik twee paardjes voor hele korte tijd gereden.
Zoals KWPN'er Tango:
Afbeelding

IJslander Donna:
Afbeelding

Door verschillende omstandigheden was dit het toch niet helemaal. Sinds november rijd ik IJslander Ardis bij op de dinsdag en de donderdag:
Afbeelding

Verder rijd ik sinds november weer op een manege. Ik rijd bij de studentenvereniging ESRV Concorde op manege Sonniushof. Dit doe ik voornamelijk voor de gezelligheid, maar ik rijd daar nu ook een erg leuk paardje op de woensdagavond in de les!

Van december 2012 tot november 2013 heb ik ook gelest op de Breidablik, waar Ardis ook staat. Dit heb ik altijd met veel plezier gedaan. Daar heb ik ook verschillende lespaardjes gereden.
Zoals IJslander Fjötra:
Afbeelding

en IJslander Bletta:
Afbeelding

Ook veel andere paardjes gereden, maar dit waren toch wel mijn twee favorieten.

In november heb ik ook voor het eerst gemend, ik ben een dagje samen met Maartje(Maartje1990) en Polly op pad geweest!
Afbeelding

En ook in dit topic een speciaal plekje voor Mishkaljiyah. Mish is het paardje van mijn vriendin Aleeneh en gewoon een superleuk beestje.
Afbeelding
Haar EJL-ITP vind je hier: [EJL-ITP] 2013: Het eerste jaar met S.A. Mishkaljiyah

Omdat ik het na al die jaren een eigen paard toch wel mis om een paardje te hebben waar ik heen kan op het moment dat ik zin heb, heb ik een advertentie geplaatst gehad. Hierop heb ik een leuke reactie gehad en daar ben ik vandaag geweest kijken. Als het volgende week ook met rijden klikt, zal ik in 2014 met western gaan beginnen! Iets anders, maar wel ontzettend leuk :)

In 2014 hoop ik nog fijne uurtjes met Ardis, Mish en hopelijk nog een ander paardje te hebben. Ook zal ik in 2014 gaan beginnen met studentenwedstrijden, waarvan de eerste wedstrijd in februari op mijn eigen manege is :)

Ik mis Olina de afgelopen tijd regelmatig, maar ik kan terugkijken op een mooi 2013. Ondanks dat de wegen van Olina en mij gescheiden zijn, gaan we apart hopelijk een mooi 2014 in :). Ik had me geen beter plaatsje voor Olina kunnen voorstellen.
https://lh6.googleusercontent.com/-Q3Sb ... el+601.jpg

De beste wensen voor 2014! *\o/*
Groetjes Desiree
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 01-01-14 22:20, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Foto in link gezet, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

Lovethokkaa

Re: Weer een jaar met de paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:15

Wat een leuke paardjes allemaal!

Happy new year!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:19

*\o/* Ik hoop dat het klikt met je nieuwe paardje, Dees! Op naar een leuk en fijn 2014 :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:55

Wat een leuke foto's allemaal, vooral die pony voor die wagen, wat een leuk beest :D Uiteraard de andere ook!

Wist trouwens niet dat je aan vliegjes vangen deed? :D (springfoto :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 06:06

Bewogen jaar Dees! Ik vind het echt knap wat je voor olina gedaan hebt, petje af! Hopelijk heb je je nieuwe maatje gevonden en kunnen we weer eens zo'n super rit maken samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:56

Dankjewel Lovethokkaa! :)
Komt wel goed Lien :D
Die pony voor de wagen is zeker leuk Maartje, en wat vind je dan van dat meisje op die zwarte IJslander op de foto van IJslander Bletta? :P
Jolijn, dankjewel :). En dat zou ik ook erg leuk vinden! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:57

Ik kom wat meer jouw kant op trouwens haha!

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:25

Wat leuk, al die ijslanders <3

Ook fijn dat je paardje een mooi plekje heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:10

Dankjewel voor je leuke reactie :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:17

Ik blijf bij mijn standpunt; je hebt een goede keuze gemaakt wat betreft Olina. :j Ze heeft een prachtig plekje!
Respect daarvoor, want het blijft moeilijk om zo'n beslissing te nemen!

Ardis is leeeuk! :D

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:43

Wat een leuk overzicht :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 03:02

Dankje Muur <3, ik ben er ook nog steeds wel blij mee dat ik dat gedaan heb hoor :j Ze staat er heerlijk bij :)

En dankjewel Nynke_Mandy!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 03:15

Olina schreef:
Dankjewel Lovethokkaa! :)
Komt wel goed Lien :D
Die pony voor de wagen is zeker leuk Maartje, en wat vind je dan van dat meisje op die zwarte IJslander op de foto van IJslander Bletta? :P
Jolijn, dankjewel :). En dat zou ik ook erg leuk vinden! :D

Ja leuk koppie heeft ze :))