Een goede plek om weer dichter bij elkaar te komen en vertrouwen in elkaar te krijgen. Dit ging letterlijk met ups en downs (eraf gegooid worden en er weer op), maar ben nog steeds mega-blij dat ik die stap heb genomen.
Ely (roepnaam) leek het er ook wel naar haar zin te hebben!

In februari kwam een vriendin foto's maken en daar is deze geweldige foto uitgekomen, zo Ely!

In maart reden we lekker verder, deze foto heb ik gemaakt toen ik voor het eerst zonder hulp weer aan het rijden was, was heel trots op ons

Ook kwam in maart een andere dame op mijn pad. Op het Arabische Volbloedenforum werd een topic geopend dat een 16-jarige Arabische Volbloedmerrie (voormalig fokmerrie en showpaard) in erbarmelijke staat in België te koop stond. Na wat overleg thuis zijn we haar gaan halen. Ik had nog een stal op mijn oude stalling aangehouden, dus daar kon ze meteen naartoe.
Grappig detail: ik heb altijd gezegd: "Als ik ooit nog een paard koop, wordt het een donkerbruine Pools Arabische volbloedmerrie zonder aftekeningen'. En laat Dos er nu precies zo uitzien

Dostawa (Borek x Dominika)

In haar goede jaren zag ze er zo uit:

Na jarenlang dromen heb ik in april eindelijk gedaan wat ik al jaren wilde: een veulen fokken met Ely. Ik heb haar laten dekken door de prachtige hengst Scorpio:

En ja hoor, op 10 mei wordt Ely drachtig gescand. Uitgerekende datum is 27 maart 2014

Een overzichtje hoe Dostawa verbeterd is in de eerste 2 maanden bij ons:

In juni Ely weer naar 'huis' gehaald, naar de stal waar Dostawa ook stond.
Wat zag ze er goed uit

De liefde tussen mijn beide dames moest nog groeien

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 1537_n.jpg
In juli weer begonnen met lessen met Ely

Ook maakt Dostawa haar eerste passen onder de vrouw bij ons

Dostawa begint echt goed bij te komen, maar begint wel een verdacht buikje te krijgen (augustus)

En ja hoor, daar is nummer 3, geboren op 16 september. Een prachtig bruin merrietje, die ik de naam Doroata (pools voor cadeautje) geef.

In oktober wordt er een zeldzame foto van mij en Ely gemaakt

Doroata vouwt prachtig uit, hier 3 weken oud

Ely werd al best snel dik van de dracht, dus die heeft lekker al zwangerschapsverlof

Nu is het afwachten tot nummer 4 geboren wordt eind maart. In de tussentijd lekker tijd doorbrengen met m'n 3 mooie meisjes