Inmiddels zijn we een dik jaar verder, en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Hij heeft me in het afgelopen jaar heel wat kopzorgen en slapeloze nachten bezorgd, maar ik kan op dit moment zeggen dat hij er helemaal bovenop is. Ik ben supertrots op mijn gouden mannetje!
Voorlopig zijn we aan de slag met gymnastiserend grondwerk, als voorbereiding op volgende lente/zomer, wanneer ik hem laat inrijden.
Paspoortje:
Figo
Lusitano, °04/05/2010
v.Quiosque, m. Alteza
Augustus 2012
1.

September 2012, de gracht was zijn favoriete graasplekje
2.

Oktober 2012, hij ziet er al een stuk vrolijker uit!
3.

December 2012, we verhuizen van stal, en Figo moest gecastreerd worden. Had hij helemaal geen last van

4.

5.

Januari 2013: Figo is al erg opgeknapt, en we krijgen voor het eerst een fotografe op bezoek!
6.

7.

Figo vindt het erg leuk op stal, hij staat 24/7 in een grote inloopstal met gigantische paddock, en heeft al snel een boezemvriendje:
8.

In februari gaan we aan de slag met grondwerk!
9.

We genieten samen van de eerste lentezon in april:
10.

In mei trouw ik, en op mijn vrijgezellendag versieren mijn vriendinnen Figo. Het logo op zijn kont is het logo dat op onze trouwkaart stond (initialen van mijn man en mij):
11.

In juli mag hij nog eens op de foto:
12.

Diezelfde dag haal ik hem mankend van de weide. Een knieblessure, een diepe snee in zijn achterbeen en drie weken boxrust. Daar bovenop krijgen we van de DA te horen dat hij bloedarmoede heeft, en dat de bloedwormen nog niet helemaal weg zijn. Ik ben eventjes helemaal gedemotiveerd, maar gelukkig kunnen we de problemen snel aanpakken.
Tijdens zijn rustperiode wandelen we veel, en we doen wat aan schriktraining. Figo is niet onder de indruk

13.

We gaan nog eens samen op de foto:
14.

En vorige maand mocht hij nog eens voor de lens van Maaike VdS (het volledige topic vind je hier: [ITP] Lusitano Figo, mijn stoere gouden vriend! )
15.

Zoals ik zei, ben ik supertrots op mijn kleine vriend. We hebben samen al een hele weg afgelegd, en onze reis samen zal alleen nog mooier worden!