Ik ben al een eeuwigheid bezig met foto's bij elkaar zoeken en een verhaaltje schrijven.
Maar dat laatste lukt niet zo goed, wat moet ik schrijven over mijn lieve vriendje?
Eerst wat informatie:
Goos (officieel Givanno)
Fjord
+1.51m
24-05-2010
Kunar x Ohlsen Junior
Ik ga verder met foto's en zal daar omheen vertellen
24 mei 2010 werd er een lief Fjordenveulentje geboren. Zijn naam: Givanno

2 jaar daarna ben ik begonnen met zoeken, ik wou een paard met deze punten:
* Fjord.
* Een ruin.
* Een grote, slank gebouwde ruin.
* Met Kunar als vader.
* Vanaf 2 jaar.
* Onbeleerd.
En precies die heb ik gevonden!

Advertentie foto's:

Meteen een pb'tje gestuurd en ik heb die dag wel duizend keer mijn bericht aangepast. De volgende dag kreeg ik een berichtje terug! Gelijk een afspraak gemaakt om te gaan kijken. (5 Augustus)
Mijn ouders waren op dat moment nog op vakantie dus ben ik samen met Linda (liin) hélemaal naar Friesland gereden

Natuurlijk besloten om hem te kopen, anders was ik hier nu niet

Maar helaas kon hij pas eind september komen...
Midden augustus ben ik samen met ouders, zusje en vriend nog een keer naar Friesland gegaan om een bezoekje te brengen aan mijn nieuwe paardje.
Augustus: tweede keer op bezoek
September: Goos mag mee naar huis!

Dan de naamsverandering. Zoals ik net al zei is Goos eigenlijk geboren als Givanno. Maar omdat daar al gelijk een heleboel verwarring door kwam (Giovanno, Givanni, Giovanni etc. )heb ik besloten zijn naam te veranderen. Het moest met een G beginnen, dus ik heb gekozen voor de Friese naam; Goos (betekend: vriend). Dus vanaf nu hebben we het alleen nog maar over Goos

September: vanaf 22 september een nieuw huis, met een nieuw vriendje Ekdal.
Manen eraf voor een mooie boog!
Oktober: Beginnen met wandelen (wat eerst niet zo vlekkeloos verliep

November: Niet veel anders dan daarvoor, af en toe een wandelingetje
December: Sneeuw!

December: Zelfde als hierboven
Januari: Van stal gewisseld, met meer vriendjes, iets minder blub en een stalletje voor 's nachts.

Februari: Niet veel boeiends gedaan, af en toe een wandeling.
Maart: De bak verkennen en lekker spelen.
April: Heel veel wandelen! We wandelden overal naar toe. Volgens mij ook een beginnetje gemaakt met het longeren.

Mei: 3 jaar!!

Juni: In de planning stond een fotomeeting op de Sallandse Heuvelrug. Die ging niet meer door, maar het vervoer was al geregeld. Dus samen met Linda, Jetske & Soraya daar gewandeld. Ook een klein stukje gereden! Zo braaf!!

Juni: Mooi zomervachtje gekregen. Iets te veel groeigrasjes

Juli: Veel spelen in de bak. Een hindernis neergezet, vond hij geweldig! Nieuw kapsel

En verder met inrijden, dat deden we buiten aan een touwtje.

Augustus: Lekker veel met water spelen en een hele douche. Daarna natuurlijk 10 keer zo vies, maar dat maakt het juist zo leuk!
En voor het eerst zonder touwtje naar buiten!

September: Buitenritjes uitbreiden met stukjes draf en wat grotere afstanden. Verder natuurlijk veel foto's maken zoals altijd

En toen was het eigenlijk alweer een jaar geleden! Topic iets te laat geplaatst

Er is ondertussen een mooi nieuw passend zadel gekomen en we zijn mee geweest met het Fjordenweekend 2013 naar de Veluwe!!
Helemaal links staat Simone(S_imonee) met Ziggy, daarnaast Joyce(Sparky10) met Sparky, dan Jorinda(Jorinda) met Caspian. Dan Ilona(fjordido) met Ido En helemaal rechts sta ik met Goos. Hier kun je ook wel zien hoe groot hij al is met zijn 3 jaar

Groeioverzichtje:

Links: Goos. Rechtsboven: papa Kunar. Rechtsonder: opa Ohlsen Junior

Hier een foto met het nieuwe zadel (en een lelijk dekje) en hoe we nu rondhobbelen. Zo min mogelijk in de bak en vooral buiten, rechtdoor!
Bedankt voor het kijken en lezen!

Ik hoop dat ik het een beetje leesbaar heb gemaakt en ik ben vast een heleboel vergeten, haha!
Doei!

edit: het zijn gewoon 15 foto's maar samen geplakt in een collage